Vr 01/11/2013 As

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
leikepej
Mountainbiker
Berichten: 448
Lid geworden op: za 05 feb 2005 00:03
Rijdt met: Focus Black Forest 29R 1.0 20-G

Re: Vr 01/11/2013 As

Bericht door leikepej »

achter de driepaal in Opoeteren richting As parcours op gereden en onmiddellijk vastgesteld dat er pijlen verdwenen waren, dit gemeld aan de inschrijving. Verder zeer druk en hopeloos soms om je eigen tempo te rijden [-o< , de eerste 5 km aan het kleinste heuveltje was het aanschuiven ](*,) en een drukke tocht waar de organisators niks aan kunnen doen. Het parcours is mooi, het weer , bevoorrading en bepijling waren oké. Het zal wel aan de bikers liggen zeker, een paar valpartijen gezien, veel bikers die echt geduld toonden bij moeilijke passages, en toch zijn er soms individuen die denken dat ze alleen aan het rijden zijn. Dit heb ik vastgesteld op een zeer drukke tocht waar misschien 4 x zoveel bikers starten als op onze tocht op 12-10 in Opoeteren(500 vrtrekkers).
Alvast bedankt aan de organisators van As voor deze mooie tocht =D> .
Gebruikersavatar
Grand Canyon
Mountainbiker
Berichten: 130
Lid geworden op: vr 23 okt 2009 10:17
Rijdt met: Specialized S-Works SJ

Re: Vr 01/11/2013 As

Bericht door Grand Canyon »

Prachtige en zware TT zoals we tegelijk graag en niet graag hebben! :-?
Gelukkig droog anders hadden we er lief uitgezien …
Start, bevoorrading en finish voor mij dik in orde. =D>

Het viel me wel vies tegen dat ik 2 x mis reed. De eerste keer aan de splitsing na de bevoorrading. Het zal er wel mee te maken hebben dat ik net in een grote groep zat daardoor en de platen niet zag. Zij stopten ook net na de slagboom en hebben er misschien voor gestaan. Ik raad de organisatie wel aan na het af draaien nog een plaat te zetten op welke afstand je zit want hier zocht ik achter maar zag enkel een pijl hangen.
De tweede maal reden we met een hele groep in een bocht naar rechts rechtdoor, dus ook daar zal het even niet heel duidelijk geweest zijn.

83 km op den teller, naft is op, nu rusten!
Gebruikersavatar
brix
Mountainbiker
Berichten: 169
Lid geworden op: wo 27 aug 2008 21:48
Rijdt met: merida big nine lite , merida o nine team

Re: Vr 01/11/2013 As

Bericht door brix »

mooie tocht zoals altijd dik in orde :-D de bevoorrading was inderdaad wat vroeg #-o
wat me opviel , was dat het tempo dat er gereden werd .
nogal aan de hoge kant lag :-k
ik ben zelf ook niet de beste rijder , maar als het wat technischer werd of er een bergje was.
men er niet op geraakte [-(
men zou ook eens iemand mogen verwittigen als men voorbij steekt !! want sommigen vliegen zonder verstand over het terrein blijkbaar [-X
Gebruikersavatar
frits motaar
Mountainbiker
Berichten: 844
Lid geworden op: di 13 jan 2009 11:59

Re: Vr 01/11/2013 As

Bericht door frits motaar »

brix schreef:mooie tocht zoals altijd dik in orde :-D de bevoorrading was inderdaad wat vroeg #-o
wat me opviel , was dat het tempo dat er gereden werd .
nogal aan de hoge kant lag :-k
ik ben zelf ook niet de beste rijder , maar als het wat technischer werd of er een bergje was.
men er niet op geraakte [-(
men zou ook eens iemand mogen verwittigen als men voorbij steekt !! want sommigen vliegen zonder verstand over het terrein blijkbaar [-X
+1
ik denk dat er veel coureurs "baan gasten" tussen zitten op de tt's,en die kunnen dan wel snel rijden,maar techniek is wat anders. :oops:
Ik las gisteren nog een artikel van Roger de Vlaming,dat een echte biker niet valt,het ging over de prof wegrijders.Dat ze beter wat mtb toertochten zouden meerijden ipv een extra hoogtestage in de winter,dan leren ze wat meer techniek op de fiets en vallen ze minder.
Let wel dit zijn niet mijn woorden maar die van De vlaming Roger! :-"
CKTBIKE
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: za 17 nov 2012 17:17
Rijdt met: België

Re: Vr 01/11/2013 As

Bericht door CKTBIKE »

Ik ben zo een baangast met een crossfiets en kan goed bergop al zeg ik het zelf maar in de afdalingen zal ik geen onnodige risico's nemen,voor mezelf en anderen in gevaar te brengen.
Ben op een paar afdalingen bij snelheden rond de 40 km per uur nog ingehaald waar het eigenlijk moeilijk ging of dat ik me veschrok en dat ze me voorbij vlogen op een paar cm na. :-?
Dacht dat ze een truitje van united bikers aanhadden en nog een paar volgers,wat ik dan echt niet snap waarom bergaf vliegen en dan bij de eerste de beste klim vaststellen dat je ze zo weer voorbijkunt ](*,)
Er waren minder ervaren rijders waaronder een vrouw die zich er echt aan stoorden en verschrokken,heb de laatste weken al veel tt s gereden maar vandaag de eerste keer dat ik me geërgerd heb.
Ikzelf laat altijd weten welke kant ik kom en de mensen appreciëren dat telkens merk ik. :wink:
junior72
Mountainbiker
Berichten: 1178
Lid geworden op: zo 18 jan 2004 14:44
Rijdt met: Scott Spark 710 2016 - Scott Scale 730 2014

Re: Vr 01/11/2013 As

Bericht door junior72 »

Vandaag met 2 jonge gasten (13en15j)vroeg vertrokken om de grote toer te rijden. Helemaal niet druk dus ideale omstandigheden voor die mannen.
Na de bevoorrading hadden ze voor de 32km gekozen maar op 26km hing er een bordje met nog 3km.
Aan de aankomst hadden we dan ook maar 30km op de teller staan.
Ze vonden het een heel mooi maar zware tocht
biker2012
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 10 dec 2012 13:11

Re: Vr 01/11/2013 As

Bericht door biker2012 »

zeer mooi tt op een mooie droge omloop . :-D :-D :-D
peterke1974
Mountainbiker
Berichten: 253
Lid geworden op: zo 20 nov 2005 21:13
Rijdt met: Specialized stumpjumper comp

Re: Vr 01/11/2013 As

Bericht door peterke1974 »

Ben pas heel laat (10.15) vertrokken. Was precies een goed idee zo te lezen. Totaal geen drukte op het parcours. Hellingen vlot kunnen nemen en de afdalingen veilig kunnen afrijden zonder in de berm geduwd te worden. Na een zware val in het verleden gebeuren die met een nogal grote veiligheidsmarge. Bergop kan ik echter wel nog :-)
Gebruikersavatar
skin
Mountainbiker
Berichten: 457
Lid geworden op: vr 01 jan 2010 21:41
Rijdt met: scott scale 30 orbea hydro 50 cube ltd sl 29 en kuota kebel

Re: Vr 01/11/2013 As

Bericht door skin »

CKTBIKE schreef:Ik ben zo een baangast met een crossfiets en kan goed bergop al zeg ik het zelf maar in de afdalingen zal ik geen onnodige risico's nemen,voor mezelf en anderen in gevaar te brengen.
Ben op een paar afdalingen bij snelheden rond de 40 km per uur nog ingehaald waar het eigenlijk moeilijk ging of dat ik me veschrok en dat ze me voorbij vlogen op een paar cm na. :-?
Dacht dat ze een truitje van united bikers aanhadden en nog een paar volgers,wat ik dan echt niet snap waarom bergaf vliegen en dan bij de eerste de beste klim vaststellen dat je ze zo weer voorbijkunt ](*,)
Er waren minder ervaren rijders waaronder een vrouw die zich er echt aan stoorden en verschrokken,heb de laatste weken al veel tt s gereden maar vandaag de eerste keer dat ik me geërgerd heb.
Ikzelf laat altijd weten welke kant ik kom en de mensen appreciëren dat telkens merk ik. :wink:
niet die alleen van de united bikers bij ons groepje van mol truitje met toyota en cools op mijn vrouw rijdt ze drie keer op een heuveltje naar huis en dan komen ze op het fietspad voorbij om dan in de remmen te gaan grippeke roep drie keer en dan raakt ze het achterwiel blijft recht tot die klojo weer remt grippeke de grond op gezicht blauw bil geschaaft en pols pijn tocht verder gezet en nog 100km wil gewoon zeggen zijn veel ........ op de tt heb ge in de walen niet aan de hand
Gebruikersavatar
Jeenyus
Mountainbiker
Berichten: 65
Lid geworden op: di 16 nov 2010 16:26
Rijdt met: Scott Scale 730
Contacteer:

Re: Vr 01/11/2013 As

Bericht door Jeenyus »

Blijft altijd een plezante rit, wederom mooi werk van de mannen & vrouwen uit As!

Verbeteringen voor volgend jaar, ev. een grotere fietsparking en de bevoorrading een (kleine) 10km verder leggen (ik heb het dan over de langste afstand). Voor de rest dik in orde. Het 2de klimboske na de bevoorrading hebben ze een homp grond weggehaald in één van de hellingen: chapeau, daar was het ELK jaar aanschuiven en wandelen. Ik weet niet wie dat juist berijdbaarder heeft gemaakt, maar sowieso beter nu.

Heb er in totaal een dikke 95km opzitten vandaag. Niet al te diep moeten gaan, maar wel goed kunnen uitleven. As, tot 2014!
http://app.strava.com/activities/92522339" onclick="window.open(this.href);return false;

Groeten, de bende van Gelo Sportief
Plaats reactie