Zo 14/07/2013 Bekkevoort :: De Hagelandse pijl

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
jimmy1984
Mountainbiker
Berichten: 63
Lid geworden op: wo 11 okt 2006 11:50
Rijdt met: Trek 8500
Contacteer:

Re: Zo 14/07/2013 Bekkevoort :: De Hagelandse pijl

Bericht door jimmy1984 »

Zeer mooie tocht!
Perfecte prijs =D>
Hebben ons goed kunnen laten gaan.
De eerste splitsing was niet zo duidelijk aangegeven.
De pijltjes hingen er zeker! :-D maar over de afstanden :lol:
Wij komen volgend jaar zeker terug!
En nog een toppertje! er zijn 2 maal foto's getrokken! =D>
Gebruikersavatar
Bulls Eye
Mountainbiker
Berichten: 216
Lid geworden op: do 04 sep 2008 22:15
Rijdt met: Cube Reaktion sid blue

Re: Zo 14/07/2013 Bekkevoort :: De Hagelandse pijl

Bericht door Bulls Eye »

Bedankt aan alle deelnemers. Foto's zullen deze avond of morgen vroeg op de site staan. Er zijn ook nog enkele verloren voorwerpen gevonden. Aan de rechtmatige eigenaars om deze op te vragen!!

Bedankt en tot volgend jaar. =D> =D>
Gebruikersavatar
Rucher
Mountainbiker
Berichten: 172
Lid geworden op: ma 05 okt 2009 22:06
Rijdt met: Cannondale Rush , Scalpel 29

Re: Zo 14/07/2013 Bekkevoort :: De Hagelandse pijl

Bericht door Rucher »

Vandaag iets later gestart dan gehoopt door overslapen maar om 8.15 vlotjes ingeschreven en gestart samen met bert en dave voor de 73km,met de splitsingen niet echt last gehad ondanks 4 keer net voorbij de afslag geremd als resultaat van de persoon voor u te volgen..voor mij een tof tochtje..perfecte organisatie =D> ,bevoorrading =D> ,bordjes aan de klims =D> en fotos (zelfs 3x :-D )en ook bediening drinken..nu maar hopen op toffe fotos..
Gebruikersavatar
erwin.91
Mountainbiker
Berichten: 1849
Lid geworden op: zo 26 nov 2006 20:00
Rijdt met: NINER!!!

Re: Zo 14/07/2013 Bekkevoort :: De Hagelandse pijl

Bericht door erwin.91 »

Mooie tocht (73km)gereden deze morgend, zeker een aanrader =D>
Gebruikersavatar
madness
Mountainbiker
Berichten: 145
Lid geworden op: di 29 jul 2003 22:26
Rijdt met: Trek Superfly 9.8 XT 2016

Re: Zo 14/07/2013 Bekkevoort :: De Hagelandse pijl

Bericht door madness »

Zeer goede organisatie. Pomp aan bevoorrading 2 zodat ik mijn binnenbandje netjes kon steken. Doch was de vreugde van korte duur. Na nen km of twee terug plat. De ganse dag al niet mijn echte ritme gevonden, dan was dit de druppel. Dus te voet naar de start waar er opeens iemand van de organisatie mij langs de weg oppikte en me netjes afzet aan de start. Dikke duim! =D> De drukte stoorde mij ook niet. Je kon voorbij steken waar je wou. Mooie brede paden en landwegen. Als er volgend jaar wederom niets in dardennen te doen is, blijft dit zeker een aanrader. (sorry, maar mijn mtb-hart ligt na eenmaal in de Walen)
Gebruikersavatar
InS
Mountainbiker
Berichten: 155
Lid geworden op: ma 19 mar 2012 11:15
Rijdt met: Jet9 RDO / Air9 RDO / Air9 Alu
Contacteer:

Re: Zo 14/07/2013 Bekkevoort :: De Hagelandse pijl

Bericht door InS »

kijk dit is dus zoals het moet als organisatie é.
bewaakte fietsparking, toptocht, bordjes bij de beklimmingen,...

dikke aanrader
Gebruikersavatar
Vintage Biker
Mountainbiker
Berichten: 237
Lid geworden op: ma 14 okt 2002 22:23
Rijdt met: Van Nicholas Tuareg

Re: Zo 14/07/2013 Bekkevoort :: De Hagelandse pijl

Bericht door Vintage Biker »

Zoals steeds een leuk parcours! Zeker in de 73Km zaten een paar extra plezante stukken. Enige minpuntjes zijn de KL.. 1° bevoorrading, weer goedgemaakt door de ploeg van de 3° bevoorrading. Ook de afpijling was niet altijd even duidelijk net als de infoborden onderweg die wat klein geprint waren. Maar dat zijn maar details verder alles meer dan OK! Je moet daar wel wegblijven als het geregend heeft want dan geraak je nergens meer boven denk ik. Tot volgend jaar mannen. =D>
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3871
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Re: Zo 14/07/2013 Bekkevoort :: De Hagelandse pijl

Bericht door Beny »

flipp schreef:
Biestie1 schreef: Vraag me wel af hoeveel er (zoals ik :roll: ) in Tielt-Winge net voor de kerk den oprit van dat huis opgedraaid zijn ? Die pijl hing daar wel echt vreemd. Of ben ik nu zo dom ?
Hier nog zo'n dommerik :lol:
Ik was blij dat jullie er waren op die plek
Dan moesten we ons niet zelf voor gek zetten :-D

Prima tocht mede dankzij het prima weer
Aan de bevoorradingen merkte je wel degelijk dat hier veel volk op af gekomen was
Maar op de trails nergens druk te noemen
De 58km kreeg het zwaarste maar tegelijk het mooiste stuk vanaf den Tienbunder
Op en af naar ginds met de bike leverde toch 94km, net genoeg voor een voldaan gevoel zonder te moe te zijn voor het volgen van de Mont Ventoux rit :-D
el gordo
Mountainbiker
Berichten: 1408
Lid geworden op: zo 10 jan 2010 21:06
Rijdt met: heeft geen zijwieltjes meer

Re: Zo 14/07/2013 Bekkevoort :: De Hagelandse pijl

Bericht door el gordo »

Bulls Eye schreef:
el gordo schreef:Wat zijn de hoogtemeters per afstand?
Mogelijk wordt het voor mij de 42 + 73. Een wilde gok, in het totaal +- 1500hms?
@ el gordo: is geen wilde gok zalle!! komt zeer dicht in de buurt. Zal wel een zware onderneming zijn zalle. succes ermee =D> =D> =D>
Door het goede weer van de voorbije weken had ik mijn plannen omgegooid en stond Surice op de agenda. Te weinig nachtrust heeft me doen besluiten om mijn origineel plan op te rakelen en af te zakken naar Bekkevoort. En ik heb ervan genoten.

De vriendelijke dame aan de inschrijving hoorde het wel even in Keulen donderen wanneer ik vertelde dat ik verschillende afstanden ging combineren, maar iets later goed vertrokken. Mijn eerste ronde, het toertje van 41km verliep rustig en vlekkeloos. Rond 9u passeerde ik de startlocatie en begon ik direct aan de 73km.
Het verschil kon niet groter zijn.

Tov de eerste toer wemelde het nu van bikers en bikesters en vormde het geheel een gezellige drukte. Tot aan de 1ste bevoorrading viel er wederom weinig te beleven. De bevoorrading heb ik overgeslagen omdat de wachtrij enorm lang was, en dus direct verder gezet. Ik kreeg wel de indruk dat het fungedeelte enkel voor de lange afstanden was gereserveerd.
Na de 2de bevoorrading was het draai- en keerwerk op de Tienbunder, inclusief die geweldige singeltrack. Nadien nog enkele "molshopen" onder de wielen in Houwaart en St. Pïeters Rode tot aan de 3de laatste bevoorrading.
Hierna was er niet meer zoveel te beleven en reden we en masse terug naar de start

Uitendelijk heb ik - inclusief éénmaal verkeerdelijk een helling te hebben afgereden en dus terug naar boven - net geen 115km en 1545hm's (Garmin Basecamp).
moosdaver
Mountainbiker
Berichten: 37
Lid geworden op: ma 24 mar 2008 21:12
Rijdt met: scott

Re: Zo 14/07/2013 Bekkevoort :: De Hagelandse pijl

Bericht door moosdaver »

Schoon tochtje. De 71 km gereden, veel op en af met geregeld uitdagende stukjes erin. De eerste bevoorrading ook gewoon voorbij gereden wegens te druk.
Wel een aantal keer te laat de pijltjes gezien, vooral dan in de afdalingen waar je opeens links- of rechtsaf moest. Misschien naar volgend jaar toe iets vroeger een pijltje hangen.
Plaats reactie