Za 02/04/2011 Ninove :: Ronde van Vlaanderen

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
roeln
Mountainbiker
Berichten: 362
Lid geworden op: do 17 jul 2008 21:43
Rijdt met: Canyon Lux CF

Bericht door roeln »

ik doe ook de 100km mtb.

Het is inderdaad schandalig veel geld maar het is een van die dingen die je eens gedaan moet hebben vind ik. Voor de uitstraling alleen al.
Gebruikersavatar
Big
Mountainbiker
Berichten: 466
Lid geworden op: ma 08 aug 2005 22:05
Rijdt met: Trek 8500 (2011)
Contacteer:

Bericht door Big »

roeln schreef:ik doe ook de 100km mtb.

Het is inderdaad schandalig veel geld maar het is een van die dingen die je eens gedaan moet hebben vind ik. Voor de uitstraling alleen al.
Dat denk ik dus ook.
Gebruikersavatar
freezy
Mountainbiker
Berichten: 2328
Lid geworden op: za 06 sep 2003 16:18
Rijdt met: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Bericht door freezy »

barty schreef: Eén ding vind ik altijd superplezant aan deze rit ...dat is het moment dat de gasten me de koersfiets geparkeerd staan op de Muur...altijd dolle pret als je dan met de mtb die gasten voorbijsteekt.
Mja, niet vergeten dat een groot deel van die wielertoeristen op dat moment al 240km achter de wielen heeft, als MTB'er heb er daar hooguit 70 of zo... 't Zou maar spijtig zijn als je dan als MTB'er moet afstappen eh. :wink: Oppassen dus met zo'n uitspraken en zorgen dat je volgende week niet voorbijgesneld wordt een wielertoerist die ook lid is van MTB.be-forum. 8)
De Wreter
Mountainbiker
Berichten: 1240
Lid geworden op: di 14 sep 2010 09:07
Rijdt met: Vanalles

Bericht door De Wreter »

MaC'Red schreef:Zoals hier reeds gezegd kan je ook de dag ervoor rijden maar zwartrijden doet ge NIET, op een andere TT of marathon zou ge dat niet doen waarom hier dan wel ??? MaC'Red 8)
Ik zie de vergelijking niet met een andere TT of marathon. Zeker niet in die prijsklasse.

Dus als gij er ene tegenkomt zonder plaatje vanvoor op z'n stuur, met z'n rugzak vol eten en drinken die op z'n gemakske over de vrije paden bolt, toevallig in dezelfde richting als gij, gaat ge daar dan over beginnen zeveren ? Veel plezier 8)
Gebruikersavatar
sven1980
Mountainbiker
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 31 jan 2011 15:20
Rijdt met: Merida, Scott 60 spark

Bericht door sven1980 »

Ik doe mee gewoon om het eens mee te maken. :P En omdat het tegen mijn deur is bij manier van spreken.
Ik betaal op een gewone TT ook als ik wil rijden, dus ik zie niet in waarom ik hier niet zou betalen als ik hem echt graag wil rijden.
Valt het tegen, jammer dan was het veel geld.
Valt het mee dan ga ik daar niet wakker van liggen dat het duurder is.
Laatst gewijzigd door sven1980 op ma 28 mar 2011 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Bericht door MaC'Red »

De Wreter schreef:
MaC'Red schreef:Zoals hier reeds gezegd kan je ook de dag ervoor rijden maar zwartrijden doet ge NIET, op een andere TT of marathon zou ge dat niet doen waarom hier dan wel ??? MaC'Red 8)
Ik zie de vergelijking niet met een andere TT of marathon. Zeker niet in die prijsklasse.

Dus als gij er ene tegenkomt zonder plaatje vanvoor op z'n stuur, met z'n rugzak vol eten en drinken die op z'n gemakske over de vrije paden bolt, toevallig in dezelfde richting als gij, gaat ge daar dan over beginnen zeveren ? Veel plezier 8)
Ik ga zeker niemand aanspreken, waarom zou ik ??
In deze prijsklasse is er inderdaad GEEN vergelijking te maken maar qua parcours zijn er toch vele in een dozijn die deze streek aanspreken hé.

MaC'Red 8)
Gebruikersavatar
vermeulen
Mountainbiker
Berichten: 241
Lid geworden op: di 17 mei 2005 20:17
Rijdt met: Granville - Evo

Bericht door vermeulen »

Ik zou het over mijn hart niet kunnen krijgen om ergens een toertocht van een fietsclub of ten voordele van school of vereniging in het zwart te rijden. [-X

Dit is iets geheel anders.
Deze ten voordele van Golazo rijd ik met plezier in het zwart.
Een 100% commerciële organisatie die er naar streeft zoveel mogelijk binnen te halen.

Op iemand zijn privaat rijden doe ik ook niet maar hier zal 0cm privaat in zitten.
2 energiereepkes en 2 drinkbussen zullen meer dan voldoende zijn.

18 euro ben toch niet geheel onnozel. Er worden hier tt afgebroken die 5 euro vragen en die hun bevoorradingen in de supermarkt moeten zelf bekostigen.

Bij deze is de bevoorrading nog eens gesponsord. Alles gaat in de kassa :

reken maar uit : 20.000 X gemiddeld zo'n 20 euro ....

Er komt nog een dag dat wie tot 3 dagen voor de ronde op de muur wil daarvoor zal moeten betalen.
Gebruikersavatar
barty
Mountainbiker
Berichten: 549
Lid geworden op: ma 21 aug 2006 20:26
Rijdt met: Niner RDO, custom

Bericht door barty »

freezy schreef:
barty schreef: Eén ding vind ik altijd superplezant aan deze rit ...dat is het moment dat de gasten me de koersfiets geparkeerd staan op de Muur...altijd dolle pret als je dan met de mtb die gasten voorbijsteekt.
Mja, niet vergeten dat een groot deel van die wielertoeristen op dat moment al 240km achter de wielen heeft, als MTB'er heb er daar hooguit 70 of zo... 't Zou maar spijtig zijn als je dan als MTB'er moet afstappen eh. :wink: Oppassen dus met zo'n uitspraken en zorgen dat je volgende week niet voorbijgesneld wordt een wielertoerist die ook lid is van MTB.be-forum. 8)
Op dat uur van de dag is het quasi onmogelijk dat er al weg-renners van de grote afstand aan de Muur zijn...degenen waar ik het over heb zijn zo goed als zeker van de kortere afstanden....
Maar zal in het vervolg wel oppassen met mijn uitspraken hoor :oops: :oops:
en nog iets...ik vind het helemaal niet erg hoor om voorbijgesneld te worden ....als er met gelijke "wapens" gestreden wordt...ik rij enkel voor het plezier met de fiets en ambieer niet onmiddellijk een plaats in de Nationale Selectie.
Wat me wel opvalt in dit soort gemengde organisaties (mtb-race) is dat er door veel mannen ( en sporadisch ook een dame) met de racefiets nogal minachtend gedaan wordt tov. de mtb-ers, en dat uit zich vnl. in het "niet-hoffelijk" zijn in het verkeer.

Maar toch wens ik iedereen het beste zaterdag!! :wink:
Tot zo ver deze mededeling.
Gebruikersavatar
freezy
Mountainbiker
Berichten: 2328
Lid geworden op: za 06 sep 2003 16:18
Rijdt met: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Bericht door freezy »

Zeker niet minachtend bedoeld hoor :wink: want mijn oorspronkelijke ambitie was om dit jaar eens de 260km met de MTB te doen, (na reeds 3 maal uitgereden te hebben met de koersfiets), maar door een mindere conditie en ziekte de laatste week ga ik het op de koersfiets houden. Misschien als ik me zaterdagmorgen super voel dat ik de MTB uithaal.

Het enige wat ik soms spijtig vind zijn altijd maar weer die uitspraken van MTB'ers die er bij de RVV eens een wielertoerist afgereden hebben. Op zo'n dag weet je dat de Muur (en Koppenberg, Paterberg, Molenberg e.d.) er eerder uitziet als een of andere plaatselijke wandelorganisatie dan een wielerevenement. Met een klein verzet en noppenbanden ben je dan sowieso veel beter af dan met de koersfiets.

Ook veel succes zaterdag! :wink:
De Wreter
Mountainbiker
Berichten: 1240
Lid geworden op: di 14 sep 2010 09:07
Rijdt met: Vanalles

Bericht door De Wreter »

MaC'Red schreef:
De Wreter schreef:
MaC'Red schreef:Zoals hier reeds gezegd kan je ook de dag ervoor rijden maar zwartrijden doet ge NIET, op een andere TT of marathon zou ge dat niet doen waarom hier dan wel ??? MaC'Red 8)
Ik zie de vergelijking niet met een andere TT of marathon. Zeker niet in die prijsklasse.

Dus als gij er ene tegenkomt zonder plaatje vanvoor op z'n stuur, met z'n rugzak vol eten en drinken die op z'n gemakske over de vrije paden bolt, toevallig in dezelfde richting als gij, gaat ge daar dan over beginnen zeveren ? Veel plezier 8)
Ik ga zeker niemand aanspreken, waarom zou ik ??
In deze prijsklasse is er inderdaad GEEN vergelijking te maken maar qua parcours zijn er toch vele in een dozijn die deze streek aanspreken hé.

MaC'Red 8)
Idd, TT's genoeg maar geen marathons.
Het enige dat ook maar in de buurt komt van deze afstand (100 km) is de regiotour. Die betalen we met de glimlach ! Ik denk dat er in deze regio nog plaats is voor wat marathonafstanden.

PS.: Jaja, de herders, ik weet het, maar dat is niet deze regio 8)

@vermeulen : vergeet het maar dat ze 100% winst maken, da's ook niet waar. Maar ze moeten van dat geld wel alle mensen betalen die bij heel de organisatie betrokken zijn. Tenten zetten, gebouwen huren, WC's neerzetten....Niks slechts over Golazo, 't is een bedrijf en dat run je niet als een vriendenclub die een TT organiseert.

Dit terzijde vind 'k het er ver over dat een bedrijf TT's opkoopt en overneemt. Mogen ze doen als ze een privé-parcours hebben vind 'k, niet met gebruik van onze alledaagse trainingsomgeving, of beter gezegd de bloso-routes uitgezet door de gemeentes. Pollen af !

En respect voor de WT'ers, die zijn al goed uitgewrongen voor ze de Muur opmogen en wij zijn idd in het voordeel met ons klein versnellingskes en dikke banden.

Tip als het zo droog blijft : lage druk rijden of je rug rammelt alle kanten op, 't is hier pokkedroog.
Plaats reactie