29/11/08 Gavere

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
GECKO
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: di 06 mei 2008 18:10
Rijdt met: Thompson

Bericht door GECKO »

Als het deftig weer is dan komen mijn broer en ik mss ook af.

Ik vraag me af of er ook enkele stroken van de veldrit van Asper-Gavere in het parcours zitten. Als ik naar die cross kijk heb ik altijd zin om dat parcours ook eens te rijden met mijn MTB. :bounce:
Gebruikersavatar
winnitou
Mountainbiker
Berichten: 973
Lid geworden op: di 15 apr 2008 20:40
Rijdt met: trek 6900

Bericht door winnitou »

@ gekco

Als ik de parcoursbeschrijving op pagina 1 lees , vrees ik dat je op je honger zal blijven zitten.
Ze gaan volgens mij een totaal andere kant op
Gebruikersavatar
den Trekmountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 138
Lid geworden op: ma 07 mei 2007 20:23
Rijdt met: Trek 4300

Bericht door den Trekmountainbiker »

Hoi, da crossen is voor in lozerbos hé, in Gavere zou ik ook wel ne keer op da crossparcour willen bikken, maar dat is alleen voor de Nijs , Wellens en co
Dit is militair domein en daar kom je maar een keer in per jaar, spijtig dus
Mijn kids, 11 en 13 hebben daar wel gereden de woensdag voor de superprestige met initiatie van Mario de Clercq ! =D>

IK MOCHT NIE MEEDOEN WEGENS TE GROOT EN TE OUD, #-o #-o

Laat ons hopen dat het weer beetje kalm blijft,
Sneeuw is mooi, maar om in te rijden is het toch nie alles hé #-o
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Bericht door RigolleM »

In het Lozerbos ligt een cross parcours, maar ik vraag me af of deze organisatie de goedkeuring gaat krijgen om dit te mogen gebruiken. Hedendaags zijn er zelfs borden aanwezig met verboden fietsen erop, enkel wandelaars mogen dit betreden.
Ik ken het Lozerbos zeer goed en 's winters is het één grote bagger strook! Er zitten her en der een paar korte krachtige klimmekes in, waar je nu moeilijk boven geraakt imo.
Suc6 zaterdag, ik moet helaas verstek geven...
Gebruikersavatar
*Steve*
Mountainbiker
Berichten: 318
Lid geworden op: di 05 jul 2005 17:59
Rijdt met: Cannondale Flash 29

Bericht door *Steve* »

Herder Ronny schreef:In het Lozerbos ligt een cross parcours, maar ik vraag me af of deze organisatie de goedkeuring gaat krijgen om dit te mogen gebruiken. Hedendaags zijn er zelfs borden aanwezig met verboden fietsen erop, enkel wandelaars mogen dit betreden.
Ik ken het Lozerbos zeer goed en 's winters is het één grote bagger strook! Er zitten her en der een paar korte krachtige klimmekes in, waar je nu moeilijk boven geraakt imo.
Suc6 zaterdag, ik moet helaas verstek geven...
Die korte klimmetjes die je bedoeld zijn waarschijnlijk diegene aan de put. Zeer leuk om daar eens de rijden, maar eigenlijk verboden terrein voor fietsers. Al maak ik er zelf ook al eens gebruik van. In het begin van dit jaar zijn héél wat paadjes onbruikbaar gemaakt door deze af te zetten met snoeihout en boomstammen. Vorige week eens een wandeling gedaan met de hond en gezien dat er reeds verschillende nieuwe zijn aangelegd door bikers. Ik vind dit wel leuk, maar regelmatig houdt de politie er controles op het gebruik van de paden. Ben er zelf ook al eens tegen de lamp gereden...

Het bos is als ik mij niet vergis eigendom van familie della'faille d'huise en het OCMW van Oudenaarde. Of toch een groot stuk ervan.
De mtb-route is aangegeven met rode pijltjes.

Maar dit allemaal ter zijde :oops:.

Ik kom af naar Gavere!!!!!!

:wink:
meester biek
Mountainbiker
Berichten: 638
Lid geworden op: zo 12 okt 2008 10:11
Rijdt met: sensa fiori

Bericht door meester biek »

als mijne rug wa minder pijn doet (mij zeker geforceerd op het zware parcours van stbaafs5e) kom ik ook af voor de langste afstand. Nog nooit een toertocht in Gavere gereden, wel de bloso route aldaar en begin september de tocht in lozer waar het parcours zo te lezen wel wa zal op trekken. Vond ik trouwens een leuke tocht, wel wa veel 'wegeltjes' maar tmoet niet altijd tzelfde zijn hé...
Gebruikersavatar
winnitou
Mountainbiker
Berichten: 973
Lid geworden op: di 15 apr 2008 20:40
Rijdt met: trek 6900

Bericht door winnitou »

den Trekmountainbiker schreef:Hoi, da crossen is voor in lozerbos hé, in Gavere zou ik ook wel ne keer op da crossparcour willen bikken, maar dat is alleen voor de Nijs , Wellens en co
Dit is militair domein en daar kom je maar een keer in per jaar, spijtig dus
Niet noodzakelijk , ik heb daar een paar jaar geleden met een VTT gereden maar weet niet meer precies van welke organisatie.Ik kan u zeggen dat het stoempen was want het had toen ook geregend daags tevoren.
Er is dus misschien nog hoop voor de toekomst , als de soldaatjes van goede wil zijn........
pozzato
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: za 01 dec 2007 14:45
Rijdt met: mbk

Bericht door pozzato »

de krierecrossers zullen ook aanwezig zijn samen met een paar vrienden van construct glas :wink: :wink:
rendier
Mountainbiker
Berichten: 98
Lid geworden op: za 15 nov 2008 18:23
Rijdt met: orbea

Bericht door rendier »

hoe ligt de tt erbij nat droog kan er iemand iets meer vertellen van de staat van het parkoer tegen vrijdag :P mannen van de organisatie ofzo
groenzwart
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: za 23 feb 2008 16:23
Rijdt met: Thompson Sub01

Re: Gavere

Bericht door groenzwart »

den Trekmountainbiker schreef:Conclusie : ° 25 km goed bereidbaar met wat licht klimwerk, ideaal voor beginners
° 35 km, iets meer MTB gehalte maar ook goed bereidbaar met wat licht klimwerk
° 45 km, 1e gedeelte is het zwaarst met uitzondering van één strook en heel wat klimwerk
2e gedeelte minder zwaar met een 2-tal vettige stukken en wat klimwerk
Hallo,
Ik ben nog nooit in de streek van Gavere geweest maar ik overweeg het wel om zaterdag vanuit Brugge de verplaatsing te maken.
Nu heb ik een vraagje:
Wat moet ik mij voorstellen bij de 45km afstand ?
Als je spreekt over zwaar klimwerk, is dit dan te vergelijken met het Heuvelland (Kemmelberg , Rode berg etc...)?
Is deze tocht van hetzelfde 'kaliber'.
Zo ja, dan drink ik vrijdagavond waarschijnlijk beter iets non-alcoholisch...

Gr
Plaats reactie