06/05/07 sart-lez-spa

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Berthold
Mountainbiker
Berichten: 305
Lid geworden op: do 13 okt 2005 22:53
Rijdt met: RKT9 RDO + RLT9 Gravel + ROTWILD RX375

Bericht door Berthold »

Ja ja, Adri, 't is wel doorgegaan.
En toch een plezante tocht, niets meer niets minder : 50 km en 1000 Hm...
maar het ging toch een beetje vreemd:
een heel mooie single track, bergaf en bergop, om te beginnen, het was belovend, dan liep het een beetje mis, veel te veel brede "schotter"wegen ( zelf asfalt) om tot bijna aan de Baraque Michel te kruipen , met hier en daar wat single track"jes", veel te wenig techniek :( , en dan ging het beter met grotendeels wegen van de Bk Marathon van vorig jaar (en van dit jaar ook), langs de dal van de Hoegne en de Statte, rond Solwaster en Royompré.
Het einde was beter, een beetje techniker en moielijker.

Dus de verschillende delen van de tocht waren een beetje verkeerd in mekaar gestoken, maar mss de fout aan het brandrisiko in de streek... de organisator hebben verzachtende omstandigheden...

In het algemeen, heel tevreden en met 3 ravitos op 50km, het kan zeker slechter :-D en de zon was erbij...weer! =D>
Ah ja tot volgende week in Theux zeker
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

Ja, volgende week in Theux.. inderdaad. :wink:
Gebruikersavatar
scelter
Mountainbiker
Berichten: 1926
Lid geworden op: za 28 aug 2004 21:45
Rijdt met: Canyon Exceed SLX 9.9 & Rose Pro RS SRAM Force

Bericht door scelter »

A d r i schreef:Ja, volgende week in Theux.. inderdaad. :wink:
Als we dan niet verzuipen in de modder :wink:
ridgeback
Mountainbiker
Berichten: 33
Lid geworden op: zo 10 sep 2006 12:20
Rijdt met: Cube LTD

Bericht door ridgeback »

Dit was er eentje om rap te vergeten en te schrappen op de lijst voor volgend jaar.
Begin beloofde veel goeds maar dan..... saai saai saai....
Had beter de koersfiets kunnen nemen.

Laatste 10 km dan weer het gevoel dat je aan t mountainbiken was..
Maar was ook weer even rap gedaan..

Dit was dus een slechte keus.. [-X
Biker_01
Mountainbiker
Berichten: 46
Lid geworden op: di 06 feb 2007 00:32
Rijdt met: Koga

Bericht door Biker_01 »

Ik vondt het een plezante tocht hoor heb er al veel slechtere gereden.
De organizatie kan niet iedereen tevreden stellen.
Er zullen best mensen zijn die de langere stukken fijn zullen hebben gevonden om even tot rust te komen.

Want 50 km en iets meer dan 1000 HM is niet niks.

Zelf vond ik de eerste tussen stop iets te vroeg, de laatste KM geen pijltjes meer gezien voor de rest een prima tochtje ga zeker terug komen

Gr
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

Er zullen dus toch wel stukken omgeleid geweest zijn, vandaar waarschijnlijk de brede banen.
Gebruikersavatar
mierlo6
Mountainbiker
Berichten: 38
Lid geworden op: za 15 mei 2004 17:29
Rijdt met: Schwinn

Bericht door mierlo6 »

ik heb er toch van genoten, alle cartouche verschote, het licht ging uit en de kaars was op...
lowie
Mountainbiker
Berichten: 1674
Lid geworden op: di 22 feb 2005 09:56
Rijdt met: best of both worlds

Bericht door lowie »

Als Ridgeback alleen de laatste 10 km interessant vond, dan heeft hij toch een andere tocht gereden. 1,5 km na de 2de bevoorrading (op 22 km van het einde) begon er toch wel een mooi mtb-feestje met een slingerende st-afdaling door het bos langs de Statte-vallei. Bikemaat Jef vloog letterlijk naar beneden om pardoes op zijn kop en met zijn smoel in een opgedroogde slijkpoel te belanden en gelukkig niet op harde, laat staan rots-ondergrond. Van toen af was het toch wel Mtb met een hoofdletter tot bijna op het einde.
Toegegeven, de eerste helft was op technisch vlak zeker niet hoogstaand, maar we hebben toch wel genoten van uitbundige lente-landschappen met bebloemde weiden, de meidoornwallen op hun mooist, en ongerepte natuur. Ik dacht dat dat toch ook één van de mooie dingen van het mtb-en was.
Gebruikersavatar
dmx
Mountainbiker
Berichten: 533
Lid geworden op: ma 13 mar 2006 19:13
Rijdt met: GT Xizang 9r, Slot Inbred 29 SS,

Bericht door dmx »

Tja, op die bossnelweg valt niet veel te beleven. Gelukkig was er aan het begin een heel mooi stukje. De tweede helft was ook beter. Als da zo doorgaat met die snelwegen, moet ik toch terug een XC fiets gaan kopen.
#-o Of ne koersfiets. #-o #-o
Gebruikersavatar
WIP
Mountainbiker
Berichten: 520
Lid geworden op: za 29 apr 2006 12:18
Rijdt met: SCOTT SPARK 910

Bericht door WIP »

Ik kan mij perfect vinden in de reacties hier gegeven, maar de ene TT is de andere niet hé, ik heb er mooi van genoten. Heb eens bijna alles op het grote blad kunnen rijden :-D
Ene dat het tempo hoog lag mag ook eens. :lol:
48 km op 2:19uur, gem 22.19km/h :lol:
Geeft toch altijd een goedgevoel als je ziet dat die trainingen hen vruchten afwerpen.
Plaats reactie