01/05/2007 Ieper

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
gustavomtb
Mountainbiker
Berichten: 83
Lid geworden op: ma 23 okt 2006 21:38
Rijdt met: ne vreenden goeien :p

toertocht ieper

Bericht door gustavomtb »

na een zonnige dag enorm genoten van de 120 km lange tocht volgend jaar terug van de partij
hopelijk met een beetje minder wind want op sommige stukken wast de wind op kop zunne :wink:
Gebruikersavatar
long fellow
Junior redactielid
Berichten: 604
Lid geworden op: wo 31 mei 2006 22:34
Rijdt met: Cannondale met 2 wielen, remmen ed, spaar nu voor een mistlamp

Bericht door long fellow »

Nog aan het recupereren van mijne tocht .
Heb er zelf een afstand bij gemaakt: de 125 km, zullen waarschijnlijk de Fransen rond de Catsberg verantwoordelijk voor geweest zijn, want het was pijltjes zoeken in het gras. :evil:
De wind heeft deze prachtige tocht extra zwaar gemaakt en heb er dan ook heel de dag alleen zitten tegen beuken.
Rond 17,00u binnen met het idee da'k de laatste was, doch geen 5 minuten later komt er wel een koppeltje toe, waarvan één vree schone madam die ook ... de 117 km reden. =D>
Had ik da geweten reed ik er de ganse dag ... achter. 'k Ging de wind en de pijnlijke spieren minder voelen. :wink: =D>
Bedankt aan de patron van de Volvo garage om me te depaneren met een beetje brandstof om zo toch in Blankenberge te geraken. =D>
Gebruikersavatar
Rock Rider
Mountainbiker
Berichten: 2881
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:42
Rijdt met: Ritchey Swiss Cross

Bericht door Rock Rider »

verslagje op www.valcke-vanraes.be :wink:
Gebruikersavatar
stoned biker
Mountainbiker
Berichten: 95
Lid geworden op: wo 14 dec 2005 16:34
Rijdt met: specialized stumpjumper expert 29

Bericht door stoned biker »

vandaag de 115 gedaan (het waren er wel 120 maar goed). Heel mooi parcours met de nodige pittige klimmetjes, ideale voorbereiding voor de chrono van reningelst.

Gem : 22.5
Gebruikersavatar
cloclo
Mountainbiker
Berichten: 136
Lid geworden op: ma 30 mei 2005 14:43
Rijdt met: Thompson sub-09 slx disc

Bericht door cloclo »

Ik heb de 54 gebold en er ferm van genoten.Prima organisatie!
het grootste deel van het parcours ken ik,daar ik al meerdere keren in die streek gebiked heb.Maar het blijft altijd weer de moeite om langsginder te rijden door de schoonheid van ons westvlaams heuvelland
Gebruikersavatar
The Exe-cutioner
Mountainbiker
Berichten: 125
Lid geworden op: di 13 sep 2005 14:37
Rijdt met: Scott Yecora

Bericht door The Exe-cutioner »

Flandrien en ik zijn 's morgens rond 07u50 vertrokken en we hadden afgesproken dat we zouden kijken hoever we zouden geraken.
Enfin, zoals ik al vreesde heb ik er maar 96km kunnen doen.
Ik heb ook nog even de brandnetels in Frankrijk van dichtbij gezien en gevoeld.

Vorig jaar kreeg ik na 75km de klop, toen regende het ook en was er veel wind.

Na de laatste bevoorrading kreeg ik de hamer op de kop. Ik kreeg die pedalen bijna niet meer rond. #-o

Maar goed dat m'n maatje mij uit de wind kon zetten [-o< en dat ie op het gemak tot de Palingbeek gereden heeft. Dat laatste stukje ging weer iets beter.
We hebben enorm genoten van de tocht en met dit weer, wat wil je nog meer?
Een dikke proficiat voor de organisatie, goede bepijlingen, perfecte bevoorradingen en bike-wash. =D>
Tot de volgende toer van jullie.
Gebruikersavatar
BeeVee
Mountainbiker
Berichten: 85
Lid geworden op: do 30 dec 2004 22:12
Rijdt met: Radon ZR-2

Bericht door BeeVee »

Samen met Target zondag pas omstreeks 9u15 gestart wegens omstandigheden, té laat dus om nen 'grote' afstand te doen en tegen 's middags terug bij moeder aan tafel te zitten, dus maar voor de 54 gegaan en vooraf goed op de kaart gekeken waar we er nog een hoekske konden van afdoen. Via de grote baan naar Westouter eventjes afgesneden en zo bij aankomst 45km op de teller.

Misschien een tip voor de organisatoren om er volgend jaar een tussenafstand tussen te steken tussen de 32 en de 54km. Het verschil is nogal aanzienlijk groot.
Inderdaad, de blauwe pijltjes zijn niet altijd even zichtbaar, misschien toch eens investeren in fluorescerende pijltjes, of minstens een duidelijker kleur.
De 2 bevoorradingen die we gehad hebben, waren in ieder geval tiptop in orde =D> =D> =D>

Bedankt en tot volgend jaar voor waarschijnlijk terug de 54km.
Gebruikersavatar
MacMan
Mountainbiker
Berichten: 523
Lid geworden op: wo 15 sep 2004 13:55
Rijdt met: EpicS-works & SJ Marathon.Scott addict Di2, canyon endurance Di2

Bericht door MacMan »

nog een tip:
en platte grond op de website én bij de bevoorradingen.
ook de bevoorradingen aanduiden.
dan kan je je krachten beter doseren als voor de langere afstanden gaat:-)
Gebruikersavatar
nebraz
Mountainbiker
Berichten: 1797
Lid geworden op: wo 01 jun 2005 01:13
Rijdt met: Cannondale Rush Carbon Si 2
Contacteer:

Bericht door nebraz »

Gisteren de 68km afgereden en t'was volop genieten zoals we dat gewoon zijn in heuvelland.
De organisatie vond ik optimaal, alles tot de puntjes in orde.
Onderweg enkele raketmannen gezien die ruim vertegenwoordigd waren en het laatste stuk met enkele fuerzianen gereden.
Nog een plezante aprés gehad met o.a. mister T.

Bedankt Ieper en tot volgende TT.
=D> =D> =D> =D>
lg
Mountainbiker
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 26 feb 2007 13:18
Rijdt met: Specialized FSR XC COMP

Bericht door lg »

M'n eerste echt grotere toer, 93 km met wat pijltjes te missen toch 97. Was dik in orde, geen opmerkingen. Zeker terug op de agenda volgend jaar. Superrit met naar mijn mening 70-80% "boerewegels" en bospaden, gewone banen kwamen er bijna niet in voor! Trouwens die mannen die daar met een gem. van 22km/h door fietsen, ik moest het toch op een schamele 16.7 houden. Volgend jaar beter, wie weet???
Plaats reactie