06/05/07 Braine-le-Compte

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
jocca
Kerstman
Berichten: 1351
Lid geworden op: wo 07 dec 2005 10:43
Rijdt met: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander
Contacteer:

Bericht door jocca »

Ook ik ben al geruime tijd terug thuis en wat voor een tochtje hebben we daar gekregen. Ik ben voor de 56 gegaan, uiteindelijk had ik 53 km (maar ben wat misreden - pijltjes gemist).
Vandaag eens lekker doorgetrokken, ik had eten genoeg mee (banaantje en wafels extra meegenomen deze morgen), dus mijn hongerklop moest uitblijven vandaag.

Wat voor een tochtje was dit een KWIJL tocht als je het mij vraagt, vrij veel offroud (al had ik de indruk dat er vorig jaar een tikje meer bos in zat).
Ik heb wel geteld 3x naar mijn tellerke gekeken, bij de eerste bevoorrading, bij de tweede en bij de aankomst (waar ik jammer genoeg moest vaststellen dat het al gedaan was). Dus dit betekent voor mij dat de tocht zeer afwisslend was en zeer mooi.

Prachtige singeltracks en afdalingen, onmogelijk hellingen waar je echt te voet moest, loopgraven, ...
Kortom een prachtige afwisselende tocht.

Hier en daar een vrij technische afdaling, maar waar telkens een bordje bijstond van gevaar. Bepijling was goed (wel 3x misreden, maar als ik alleen rij rij ik altijd verkeerd).

Volgend jaar zien ze mij zeker terug voor de mei editie en ik probeer eens wat meer gasten van W-vl mee te brengen, want het was voor mij een anderhalf uur rijden (dus even ver als wanneer we naar Frankrijk gaan).

O ja die BBQ worsten waren overheerlijk.
Uiteindelijk 53 km gereden met een AVG van 21,8 wat niet mis is op een dergelijk parkoerke (er heeft mij in ieder geval niemand ingehaald :lol: ).


iemand een idee van de hoogtemeters op de "lange" afstand?

groetjes

joachim
Laatst gewijzigd door jocca op zo 06 mei 2007 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
laagvlieger
Mountainbiker
Berichten: 1073
Lid geworden op: wo 07 feb 2007 23:08
Rijdt met: trek 8000

Bericht door laagvlieger »

wat mooiste tocht van het jaar voorspeld werd vond ik dit niet zo. mooie tocht dat wel maar iets te veel off road denk 60/40 qua offroad en road. bepijling was ook niet super vond ik ging ook voor de 56 maar bij aankomst 51 staan heel wat bikers keken verbaasd op bij terug zien van de school!! ook was mijn verbazing groot toen ik naar douches vroegen en te horen kreeg dat ze stuk waren denk ik toch voor zover ik het verstaan had. ook wel pluspunten zoals goede bevoorrading,heel mooie single tracks bij asfalt veel omhoog . Al bij al mooie tocht. 51km gem 18.3. diene van 21.8 zeker goeie pillen gepakt als da waar is chapeau maar kan da toch moielijk geloven, ofwel alang bezig met deze sport da kan ook ,heb er wel ene zien voorbij vliegen jawadde allez tot later is grtz
jocca
Kerstman
Berichten: 1351
Lid geworden op: wo 07 dec 2005 10:43
Rijdt met: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander
Contacteer:

Bericht door jocca »

krij met een corratec superbow ... en heb er veeeeeel voorbijgeschoten, een paar minuten voor mij reden er twee met een speci, heb gans de tocht zitten jagen op hen, maar ik kwam een paar km te kort.

Hartslag meter zegt dat ik 2u36 min heb gereden, min 2x 5 min aan de bevoorrading is 2u26 min voor 53 km ... dus 53 delen door 146 x 60 en je komt aan 21,78 en een beetje.

Enfin die avg doet er niet doe zolang je het maar tof vond
Gebruikersavatar
franky
Mountainbiker
Berichten: 143
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 02:00
Rijdt met: Cube Hybride 140HPA Race 500 27.5
Contacteer:

Bericht door franky »

laagvlieger schreef:wat mooiste tocht van het jaar voorspeld werd vond ik dit niet zo. mooie tocht dat wel maar iets te veel off road denk 60/40 qua offroad en road. bepijling was ook niet super vond ...........................
prachtige tocht met een paar minpuntjes die niet opwegen tegen de rest (oa gene blonde nie meer op den après #-o :wink: ) . road-offroad 75/25: geef mij ieder weekend zo nen tt, 'k zou nie weten waar het beter is [-o< 8) =D> kreften kun je altijd mij gedacht :evil: :roll:
Gebruikersavatar
erwin.91
Mountainbiker
Berichten: 1849
Lid geworden op: zo 26 nov 2006 20:00
Rijdt met: NINER!!!

Bericht door erwin.91 »

Verzetje schreef:voila, zeer fijn tochtje. Heb de 35 gedaan, bleek 31 te zijn op teller. Leuke

omgeving, goede bepijling.

Jammer van dat heel kort maar heel stijl stukje afdaling waar ik over kop

gegaan ben.

Resultaat: achterder. geplooid, dus ritje op 1 versnelling verder afgewerkt en verschillende schaafwonden.

Al bij al zeer tevreden
=D>
Ik heb ook de 35km gedaan en bij het terugzien van de school vond ik het jammer dat het al gedaan was vooral het bos vond ik zeer leuk.
Mijn km teller geeft 29.6km aan ik vraag mij af hoe zij aan 35km komen 5km is toch wel een groot verschil vindt ik :-?
jocca
Kerstman
Berichten: 1351
Lid geworden op: wo 07 dec 2005 10:43
Rijdt met: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander
Contacteer:

Bericht door jocca »

ik denk dat ofwel er pijltjes weg waren, ofwel hebben ze in laatste instantie een stuk eruit gehaald. Want blijkbaar heeft iedereen een 5-tal km te kort. Beetje te veel toeval é.
Gebruikersavatar
laagvlieger
Mountainbiker
Berichten: 1073
Lid geworden op: wo 07 feb 2007 23:08
Rijdt met: trek 8000

Bericht door laagvlieger »

franky schreef:
laagvlieger schreef:wat mooiste tocht van het jaar voorspeld werd vond ik dit niet zo. mooie tocht dat wel maar iets te veel off road denk 60/40 qua offroad en road. bepijling was ook niet super vond ...........................
prachtige
tocht met een paar minpuntjes die niet opwegen tegen de rest (oa gene blonde nie meer op den après #-o :wink: ) . road-offroad 75/25: geef mij ieder weekend zo nen tt, 'k zou nie weten waar het beter is [-o< 8) =D> kreften kun je altijd mij gedacht :evil: :roll:
jawadde ze zijn hier precies rap in hun gat gebeten.. qua omgeving hebben ze wel hun voordeel mooie streek voor te rijden das zeker en veel bos ook. mag toch gewoon zeggen wat ik denk als da niet meer mag..grtz
Gebruikersavatar
laagvlieger
Mountainbiker
Berichten: 1073
Lid geworden op: wo 07 feb 2007 23:08
Rijdt met: trek 8000

Bericht door laagvlieger »

jocca schreef:krij met een corratec superbow ... en heb er veeeeeel voorbijgeschoten, een paar minuten voor mij reden er twee met een speci, heb gans de tocht zitten jagen op hen, maar ik kwam een paar km te kort.

Hartslag meter zegt dat ik 2u36 min heb gereden, min 2x 5 min aan de bevoorrading is 2u26 min voor 53 km ... dus 53 delen door 146 x 60 en je komt aan 21,78 en een beetje.

Enfin die avg doet er niet doe zolang je het maar tof vond
  • das juist amusement is wat telt en genieten van sommige streken . ik had 2.45 uur denk ik op teller voor51km.. toch proficiat dan voor uw avs..grtz
Gebruikersavatar
laagvlieger
Mountainbiker
Berichten: 1073
Lid geworden op: wo 07 feb 2007 23:08
Rijdt met: trek 8000

Bericht door laagvlieger »

weet iemand hoeveel hoogtemeeters erin zaten op grote toer.. en precent offroad tis omdat ik da een beetje bijhou allemaal..grtjs
jocca
Kerstman
Berichten: 1351
Lid geworden op: wo 07 dec 2005 10:43
Rijdt met: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander
Contacteer:

Bericht door jocca »

Ik denk dat het percentage rond de 75/25 kan liggen want vanaf km 7 tot 18 was het zo goed als constant bos, en vanaf km 35 was het gewoon constant bos met een paar 100 m weg, van 0 tot 7 was het naar mijn aanvoelen 50/50 en tussen 18 en 35 was het 60/40.

Schiet mij niet dood als ik er een paar % naast zit :wink:
Plaats reactie