01.07.2018 - Oud-Heverlee - 26e Meerdael Classic 2018

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Martin
Mountainbiker
Berichten: 128
Lid geworden op: ma 18 dec 2006 14:12
Rijdt met: olympia

Re: 01.07.2018 - Oud-Heverlee - 26e Meerdael Classic 2018

Bericht door Martin »

De steek en ondergrond is mij niet bekend. Op dit moment staan op mijn MTB een vast vorkje en gravelbandjes gemonteerd. Is dit aan te raden of monteer ik beter "echte MTB-banden"?
Gebruikersavatar
[DHB]KweNi
Mountainbiker
Berichten: 156
Lid geworden op: wo 30 mei 2018 13:22
Rijdt met: Giant
Contacteer:

Re: 01.07.2018 - Oud-Heverlee - 26e Meerdael Classic 2018

Bericht door [DHB]KweNi »

Martin schreef:De steek en ondergrond is mij niet bekend. Op dit moment staan op mijn MTB een vast vorkje en gravelbandjes gemonteerd. Is dit aan te raden of monteer ik beter "echte MTB-banden"?
Het ligt zeer droog, dus misschien gaat het wel.
Persoonlijk zou ik toch voor MTB banden gaan (en verende voorvork).
Gebruikersavatar
Edlisjas
Mountainbiker
Berichten: 2852
Lid geworden op: za 18 aug 2007 15:59
Rijdt met: Cannondale, Cannondale, Cannondale en Canyon Racer

Re: 01.07.2018 - Oud-Heverlee - 26e Meerdael Classic 2018

Bericht door Edlisjas »

triumph_st schreef:
Edlisjas schreef:
Free_ltd schreef:Al 2 x mee gereden en fantastisch. Maar dit jaar wss passen. We gaan zaterdag een clinic doen in Spa en onze vrouwen gaan er vanuit dat we zondag dan niet gaan rijden. Mijn vrouw heeft zo al tussen de regels er naar gevraagd en voel het al aankomen :oops:
Mijn vrouw gaat met de dochter en vriendinnen naar Ed in Werchter, tijd genoeg om hem 2 keer te rijden dus...;-)
Den Ed of de toertocht? :-"
Ed uiteraard.
Gebruikersavatar
[DHB]KweNi
Mountainbiker
Berichten: 156
Lid geworden op: wo 30 mei 2018 13:22
Rijdt met: Giant
Contacteer:

Re: 01.07.2018 - Oud-Heverlee - 26e Meerdael Classic 2018

Bericht door [DHB]KweNi »

Alles is klaar om er fantastische editie van te maken.

Het parcours ligt er enorm goed bij en het weer ziet er ook goed uit. 3 graden koeler dan vandaag.

Voor de afterbike hebben we de tapkranen ook getest en ik kan jullie verzekeren dat ze er fris uitkomen.

Tot morgen!
Gebruikersavatar
zwolm
Mountainbiker
Berichten: 131
Lid geworden op: do 21 apr 2005 00:03
Rijdt met: cannondale scalpel 29 er

Re: 01.07.2018 - Oud-Heverlee - 26e Meerdael Classic 2018

Bericht door zwolm »

We zijn er klaar voor hopelijk jullie ook. Alles is perfect te rijden stof zal er zijn.
Extra koeling is voorzien.
Gebruikersavatar
vtteddy
Mountainbiker
Berichten: 381
Lid geworden op: wo 28 jan 2009 22:14
Rijdt met: Rotwild RX 750 ---KTM e-bike macina kapoho LT272

Re: 01.07.2018 - Oud-Heverlee - 26e Meerdael Classic 2018

Bericht door vtteddy »

Mooie TT. en goede bepijling. Bevoorrading uitstekend en voldoende en ook exact om de 20km.
Goed gedaan en tot volgend jaar.
Gebruikersavatar
Edlisjas
Mountainbiker
Berichten: 2852
Lid geworden op: za 18 aug 2007 15:59
Rijdt met: Cannondale, Cannondale, Cannondale en Canyon Racer

Re: 01.07.2018 - Oud-Heverlee - 26e Meerdael Classic 2018

Bericht door Edlisjas »

Hier de 100 km gereden...vond dat er enorm veel asfalt en verharde stukken in de tocht zaten. Zeer jammer. Is hier zo weinig bos? Bij andere tochten zijn er verharde stukken als verbinding tussen bossen. Had soms de indruk dat het hier andersom was. Af en toe een stukje bos als verbinding tussen verharde stukken. Op organisatie en bevoorrading absoluut niets aan te merken maar het parcours...tja...
Gebruikersavatar
Cokeman
Mountainbiker
Berichten: 339
Lid geworden op: wo 25 jun 2008 10:06
Rijdt met: Giant Terrago 29er 1 GE 2018

Re: 01.07.2018 - Oud-Heverlee - 26e Meerdael Classic 2018

Bericht door Cokeman »

Gekozen voor de 60 km... genoten van deze tocht in stoffige omstandigheden =D> .... Bij het begin van de tocht lag er al een ongelukkige biker in de ambulance :( (hopelijk gaat er alles goed mee).... Zelf na een tiental km aangereden in een afdaling... gelukkig enkel maar wat blauwe plekken als herinnering :oops: ....
Zwaartepunt van de tocht lag in de laatste 10 km van de tocht. Goede bevoorradingen onderweg. Geen afspuitstand om het stof weg te spoelen.... technisch probleem of misschien niet toegestaan tijdens deze droge periode? (nochtans waren ze het voetbalveld wel aan het sproeien)
Onderweg werden foto's genomen... waar komen deze online?
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5036
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: 01.07.2018 - Oud-Heverlee - 26e Meerdael Classic 2018

Bericht door madskatingcow »

Edlisjas schreef:Hier de 100 km gereden...vond dat er enorm veel asfalt en verharde stukken in de tocht zaten. Zeer jammer. Is hier zo weinig bos? Bij andere tochten zijn er verharde stukken als verbinding tussen bossen. Had soms de indruk dat het hier andersom was. Af en toe een stukje bos als verbinding tussen verharde stukken. Op organisatie en bevoorrading absoluut niets aan te merken maar het parcours...tja...
Dan heb jij precies een andere tocht gereden dan wij? De stukjes asfalt bleven op de 100km net beperkt. Ook enkele nieuwe stukjes leren kennen ipv de platgereden paden. Aangenaam verrast (o)
Biker123
Mountainbiker
Berichten: 144
Lid geworden op: za 30 apr 2016 16:51

Re: 01.07.2018 - Oud-Heverlee - 26e Meerdael Classic 2018

Bericht door Biker123 »

Vond het ook een rare reactie, er zat wat mij betreft bijna geen asfalt in.. ik was blij als ik wat kon bekomen op het asfalt!

Deze morgen dus rond half 8 vertrokken, net als vorig jaar, alleen was er dit jaar reeds veel meer volk.. duidelijk dat de regen van vorig jaar toen velen parten speelde ;)
Toen was het op veel stukken slibberen, waar het nu kurkdroog lag. Eerste deel was weer enorm veel bos, eerst veel brede dreven waarna het afgewisseld werd met singletrack. Tot km 30 zo goed als altijd in het bos gezeten. Daarna veel brede veldbanen waar de wind vrij spel had, waarna er de laatste 30 km weer veel meer bos, singletracks en vooral hoogtemeters te vinden waren.
Afpijling zeer goed, heel uitgebreide bevoorrading en goede waarschuwingsborden! Toptocht zoals altijd!

PS: ik heb die biker daar in het begin ook zien liggen toen het net gebeurd was, hopelijk snel herstel !
Plaats reactie