30.12.2017 - Leupegem - VTT Valerius de Saedeleer

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
mor or less
Mountainbiker
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 26 jan 2014 17:54

Re: 30.12.2017 - Leupegem - VTT Valerius de Saedeleer

Bericht door mor or less »

Vorig jaar ook deze tocht gereden en wist dus wat ik kon verwachten deze periode , na de pittige hellingen tevreden even te kunnen recupereren op stukken van het Ronde van Vlaanderen parcours

met één of meer tandjes lager kon je de wind toch ook de baas en gaf je ook de tijd om eens rond te kijken naar de schoonheid van de Vlaamse Ardennen op zijn winters .

Deze MTb tocht is een ontdekking van rustige wegen en paadjes die in zomer met de racefiets verborgen blijven ,aangenaam verrast .
Genoten van de tocht ,bedankt en proficiat aan de organisatie voor de geleverde inspanningen !!! =D>
meester biek
Mountainbiker
Berichten: 638
Lid geworden op: zo 12 okt 2008 10:11
Rijdt met: sensa fiori

Re: 30.12.2017 - Leupegem - VTT Valerius de Saedeleer

Bericht door meester biek »

Ken de streek wel redelijk goed en vond dat het nogal meeviel, alles berijddbaar, natuurlijk hier en daar wat aan de vettige kant.
Organisatie stippelde een prima parcours uit gezien het tijdstip en de omstandigheden. Ook de wind speelde zijn deel mee. Wat maakte dat 42 km hier vandaag meer dan genoeg was. Misschien nog zorgen voor wat droge voetjes bij de afspuit (een paar paletten kunnen wonderen doen), andres prima organisatie. =D>
Gebruikersavatar
Vieetn
Mountainbiker
Berichten: 39
Lid geworden op: wo 07 okt 2015 11:50
Rijdt met: Radon Black Sin 8.0

Re: 30.12.2017 - Leupegem - VTT Valerius de Saedeleer

Bericht door Vieetn »

Leuke tocht voor de tijd van het jaar, goed georganiseerd enkel zoals eerder aangekaart een palletje aan de afspuitstand had inderdaad handig geweest..
Lag hier en daar wat vettig maar zeker berijdbaar, zaten enkele leuke klimmetjes in die door de modder toch dat tikkeltje uitdagender werden :D

Dank aan de organisatie!
Gebruikersavatar
Dace93
Mountainbiker
Berichten: 248
Lid geworden op: zo 06 aug 2017 20:44
Rijdt met: CUBE LTD SL 2x blackline 2017

Re: 30.12.2017 - Leupegem - VTT Valerius de Saedeleer

Bericht door Dace93 »

Met wat vertraging, hier het filmpje: " onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1988
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Re: 30.12.2017 - Leupegem - VTT Valerius de Saedeleer

Bericht door filiep72 »

Inzake die afspuitstand :ik zou die VIP parking 20 m opschuiven. Op die plaats zou ik dan rechts en links een hoop nadars plaatsen met waterslangen. In heel de omtrek van oudenaarde zal er zo'n geen bike wash te vinden zijn ;-).
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1988
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Re: 30.12.2017 - Leupegem - VTT Valerius de Saedeleer

Bericht door filiep72 »

Dace93 schreef:Met wat vertraging, hier het filmpje: " onclick="window.open(this.href);return false;
Op da stuk (9min50) was het wel opletten geblazen. Naar beneden op dat beton pad tegen 45/u.en dan beneden in die modder landen :-)
Gebruikersavatar
polarbear
Mountainbiker
Berichten: 357
Lid geworden op: wo 29 okt 2003 11:44
Rijdt met: Scott Scale 910 & 20 + Specialized Stumpjumper M4
Contacteer:

Re: 30.12.2017 - Leupegem - VTT Valerius de Saedeleer

Bericht door polarbear »

Ook geweest, vooral de modder-afdaling van de Foreest zal mij bijblijven. Ik weet niet hoe die erbij lag in de voormiddag, maar in de namiddag nam die in de combinatie met de (zij)wind bijna epische proporties aan #blijdatikglij

Toestand van het parcours was nog te doen, bijna stilstaand baggeren was maar op enkele plaatsen het geval.

Jammer dat we het Muziekbos -letterlijk- links lieten liggen.

Volgend jaar paletten op de -voor de rest goede- afspuitstand aub... ;-)
Laatst gewijzigd door polarbear op zo 31 dec 2017 15:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Dirk-de-moozeduvel
Mountainbiker
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 31 dec 2017 14:51

Re: 30.12.2017 - Leupegem - VTT Valerius de Saedeleer

Bericht door Dirk-de-moozeduvel »

Heb mij alleszins gejeund, voor de tiende keer denk ik. Organisatoren, doe zo voort. Maar de afspuitplaats blijft een pijnpunt/minpunt: niet leuk na een zware rit in 10 cm blubber te moeten staan spuiten, in een windgat; ben hier ooit eens serieus ziek van geweest, deze keer alleen ijskoude natte voeten, spijtig, ik was volledig droog aangekomen na deze blubberrit. De mannendouches zijn spijtig genoeg nog even vuil en onbemand (toezicht op de vuilaards nodig!), net als vroeger. Ik vond het parcours super-super in de modder, mooie afwisseling van inspanning, panorama's en recuperatiemogelijkheden. Prima. Maar de startkilometers waren vroeger vééél beter; die passage langs de kassei van Volkegem en asfalt naar Mater is meer iets voor de cyclo, niets te maken met MTB; waarom rijdt men niet zoals weleer, in die beginfaze? Ook mocht voor mij de Taaienberg off road erbij, dat is toch een leuke klim, èn een naam als een klok. Dat eindmoddergeploeter en dikke steenbrokken is ook benedenmaats en er zijn daar zeker betere manieren om weer aan het Sportkot te geraken. Maar kritiek is makkelijk vanachter mijn klavier, doe maar voort, en zet een mannetje minder in de bar, dan heb je er eentje om de netheid in de douches te verzekeren.
NB jullie uurwerk der commentaren staat nog op zomeruur, terwijl ik deze aanvullin schrijf is het 14u30, 't is maar dat je 't weet.
Laatst gewijzigd door Dirk-de-moozeduvel op zo 31 dec 2017 15:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dace93
Mountainbiker
Berichten: 248
Lid geworden op: zo 06 aug 2017 20:44
Rijdt met: CUBE LTD SL 2x blackline 2017

Re: 30.12.2017 - Leupegem - VTT Valerius de Saedeleer

Bericht door Dace93 »

filiep72 schreef:
Dace93 schreef:Met wat vertraging, hier het filmpje: " onclick="window.open(this.href);return false;
Op da stuk (9min50) was het wel opletten geblazen. Naar beneden op dat beton pad tegen 45/u.en dan beneden in die modder landen :-)
Bij minuut 21 ook het geval. In volle afdaling beschut achter de huizen in een open weide 'vliegen' waar de wind plots vrij spel heeft.
Rukwind van links en direct in de remmen moeten gaan of ik zat in den draad =P~
Gebruikersavatar
polarbear
Mountainbiker
Berichten: 357
Lid geworden op: wo 29 okt 2003 11:44
Rijdt met: Scott Scale 910 & 20 + Specialized Stumpjumper M4
Contacteer:

Re: 30.12.2017 - Leupegem - VTT Valerius de Saedeleer

Bericht door polarbear »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie