04 & 05.11.2017 - Mol - Sunparks MTB-weekend 2017

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5036
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: 04 & 05.11.2017 - Mol - Sunparks MTB-weekend 2017

Bericht door madskatingcow »

Ook de lange afstand gereden. Het systeem met lussen vond ik zeer verwarrend : aan de eerste bevoorrading hangt er bord van 1e passage naar links, 2e passage naar rechts. Vervolgens vervolg je dus je weg, moet je rechts afslaan en begin je jezelf af te vragen of je wel juist bent, dus terug naar de bevoorrading. 'Jaja, 1e passage naar rechts', terwijl het bord wat anders aangeeft. De tweede bevoorrading (als je het zo wil noemen) was maar armzalig : enkel water en sportdrank. Pas bij de volgende bevoorrading is er eten klonk het. Tussen bevoorrading 1 en 3 was wel 50km, wat veel te lang was. Bij de 3 bevoorrading dan weer een bord : 90 - 105km 1e passage naar links, 2e passage rechtdoor. Nu leek die eerste passage enorm op het eerste stuk 's ochtends waar we toen dus effectief ook richting '1e passage' afsloegen.

Misschien volgende keer bij de inschrijving toch maar aangeven dat er enkel bij bevoorrading 1 en 3 eten is, je een drinkbus moet bijhebben om effectief te kunnen drinken (er waren geen bekers voorzien) & hoe de lussen in elkaar steken. Ik ben absoluut voorstander om de afvalhoop te verkleinen, maar geef dit dan op voorhand aan. De bevoorradingen waren ondermaats, elk weekend dezelfde typische kost : wafels, bananen en appelsienen + op bevoorrading 3 bouillonsoep. Wie deze trend ooit gestart heeft en dit ooit de norm geworden is? Hier hebben onze Waalse vrienden toch meer dan een neuslengte voor, wat afwisseling zou leuk zijn. Gelukkige deed het uitstekende parcours voorgaande al gauw vergeten.
Gebruikersavatar
kevx
Mountainbiker
Berichten: 1659
Lid geworden op: wo 28 mei 2008 17:09
Rijdt met: Bronto Reverend/Niner Air9 RDO

Re: 04 & 05.11.2017 - Mol - Sunparks MTB-weekend 2017

Bericht door kevx »

Jep bevoorradingen lagen te ver uit mekaar... Na de 65km een serieus hongerklopke gekregen en dan ist naar de klote.
pexexpres
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: za 10 nov 2012 17:45
Rijdt met: Focus Raven

Re: 04 & 05.11.2017 - Mol - Sunparks MTB-weekend 2017

Bericht door pexexpres »

Ook de 105 gereden vandaag. Voor iemand als ik uit de streek was dit een serieuze tegenvaller.
Nog nooit zoveel verkeerd gereden als vandaag (en ik ben nen trage dus aan te hoge snelheid kan het niet gelegen hebben) De pijltjes hingen dikwijls op zeer 'rare' plaatsen. En dan nog gele plaatjes terwijl al de bomen voorzien zijn van gele blaadjes! ](*,) Het parcours was gewoon van de ene bloso route naar de andere. Ik kom naar een TT om eens iets anders voor de wielen te krijgen dan de platgereden bloso paadjes.Dat was dus balen vandaag.Bevoorrading inderdaad zeer pover maar breng zelf mijn koeken mee dus daar had ik geen last van.
Kortom, geen toffe tocht als je van de streek bent, voor mensen van verder weg wel een leuke kennismaking met wat deze streek te bieden heeft.
jan helsen
Mountainbiker
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 13 sep 2009 13:49
Rijdt met: Specialized rockhopper en Orba Alma G10

Re: 04 & 05.11.2017 - Mol - Sunparks MTB-weekend 2017

Bericht door jan helsen »

De 105 km gereden, mooie tocht MAAR.
Kleine blauwe pijltjes op kleine gele bordjes. Het hele bos ziet geel deze tijd van het jaar. De pijlen hingen overal, hoog, laag, links, rechts, voor de afslag, na de afslag kortom het was de hele tocht zoeken naar de pijlen.
Op de lange single tracks moesten niet veel pijlen hangen, is het dan zo moeilijk om daar waar ze nodig zijn ze wel goed te hangen?
De splitsingen, kruisingen; raakpunten waren niet duidelijk, het was steeds zoeken naar de juiste weg.
Bevoorrading 2 alleen water en sportdrank.
Op bevoorrading 3 en 4 (was dezelfde plaats) waren de bananen niet rijp genoeg, ik moest enkel kilometer later bijna overgeven van een halve banaan.
Bij aankomst moet je de weg vinden rond dat groot gebouw tussen die huisjes. Mooie borden maar als je een pijl volgt sta je na 10 meter weer aan een splitsing dan zonder borden. Ik heb 2 personen gezien aan de inschrijving, max 10 aan de bevoorradingen. Is het dan zo moeilijk om bij aankomst iemand te zetten die de weg aangeeft naar fietsreiniging, drank...
De gewone fietsclubs leveren veel beter werk af voor vermoedelijk minder winst.
Kortom wat betreft organisatie voor mij de slechtste rit vaan het jaar.
Dit heeft veel weg van zo veel mogelijk verdienen met zo weinig mogelijk inzet.
Gebruikersavatar
Michelleke
Mountainbiker
Berichten: 185
Lid geworden op: di 19 aug 2003 22:56

Re: 04 & 05.11.2017 - Mol - Sunparks MTB-weekend 2017

Bericht door Michelleke »

Ik lees hier wat reacties die naar mijn mening wat overdreven zijn.

Het is inderdaad waar dat de gele pijlen weinig contrast vormden met de omgeving. Maar vooral bij een stralende zon en een bos vol gele en oranje herfstkleuren is het moeilijk om dan pijlen met een opvallende kleur te vinden. Fluo kan hier dan eventueel wel helpen.

Het systeem van de lussen was voor mij voldoende duidelijk op grote borden weergegeven. Met een beetje aandacht kon je niet missen!

3 bevoorradingen + 1 met enkel drank (en dat voor slechts 7 euro!) moet toch voldoende zijn om 100km rond te geraken.
Het aanbod was inderdaad misschien niet heel uitgebreid, maar wel voldoende: appelsienen, bananen, cake, frangipanecakeje, wafel, peperkoek, bouillonsoepje. Heelwat andere organisaties scoren hier echt niet beter!

Parcours vond ik (voor de 105km) goed. Veel bos (oké, misschien wel bloso, maar niet iedereen is uit de buurt), afgewisseld met verharde verbindingsstukken.
Vergeet niet dat de organisatie in totaal 200km parcours heeft over de 2 dagen, waarvan niets overlappend is. Toch een hele mooie prestatie en een proficiat waard!
Ik zit zelf actief in de organisatie van de VTT bij 2 clubs, en ik ervaar heel vaak dat buitenstaanders totaal niet begrijpen dat het vaak héél moeilijk is om goedkeuringen van het ANB te bekomen voor niet-blosopaden. Vele bospaden zijn vaak gans het jaar voor het publiek toegankelijk, maar georganiseerd mag je deze niet in een VTT opnemen. De reden is me nog altijd niet duidelijk. :roll:

Zonder hier stiekem reklame te maken: de bevoorrading bij ons is elk jaar écht héél uitgebreid, maar ook dan vinden sommigen deze nog niet uitgebreid genoeg. :-?

Ik had vandaag voor de 90km ingeschreven, maar door de goede staat van het parcours, het vele bos en het goeie weer toch onderweg beslist om de langste afstand te kiezen. Zeker geen spijt hiervan gehad.

Morgen ga ik jammer genoeg niet kunnen terugkomen (zou het anders wel gedaan hebben), want heb een laatste groepsverkenning voor onze vtt van volgende week zaterdag. Hopelijk blijft de regen tot dan wat uit...


--------------------------------------------------------------------------------
27ste "GTA Classic" VTT Geel Ten Aard: zaterdag 11 november !!
coureurke
Mountainbiker
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 09 mei 2004 14:41

Re: 04 & 05.11.2017 - Mol - Sunparks MTB-weekend 2017

Bericht door coureurke »

Vandaag de 105km gereden. Met als resultaat juist geen 89km als ik binnen kwam. In mijn 20 jaar dat ik tochten rijd heb ik nog nooit zo'n slechte uitpijling gezien. Dit moet aangebracht zijn door mensen die zelf nooit een tocht hebben gereden. Op de meest onmogelijke plaatsen hadden ze dan een pijltje gehangen. Ik ben minstens 7 keer verkeerd gereden en dan heb ik blijlbaar nog een lus gemist aan de laatste bevoorrading. 9 euro inschrijving voor een suikerwafel en wat banggemaakt water was er ver over. Mij zien er daar niet meer.
Fritsie
Mountainbiker
Berichten: 1339
Lid geworden op: za 14 okt 2006 22:08
Rijdt met: Trek

Re: 04 & 05.11.2017 - Mol - Sunparks MTB-weekend 2017

Bericht door Fritsie »

Ik schrik toch ook wel van de bovenstaande negatieve reacties. Ik ben niet van de streek, integendeel, ik moet 150 km enkel rijden naar Mol om van deze tocht te kunnen genieten. En dat heb ik ook gedaan. Bij ons in de onmiddellijke omgeving kun je enkel dromen van een dergelijk parcours (daarom schuw ik in het weekend geen verre verplaatsingen). Ik reed de langste afstand en het tweede deel van de tocht (vanaf de drankbevoorrading) was het genieten van de ene singeltrack na de andere (met de nodige hoogteverschillen). Wat mij betreft een heel tof parcours waar ik ondanks de regen in de laatste 30 km echt van heb genoten. Enkele weken terug reed ik een toertocht een 30 km verder en dit was toch wat het fungehalte betreft heel wat minder, ook al haalden deze mensen waarschijnlijk ook het beste uit de streek. De bepijling was soms wat onduidelijk, mede door de kleur van de pijlen. De bevoorradingen waren wat mij betreft voldoende (vlugge suikers en fruit). Bij de drankbevoorrading mocht nog iets bijliggen om te eten. Bij aankomst was het wel wat zoeken naar de juiste voorzieningen. Gelukkig leidde Dimitri ons naar de afspuitstand. De andere voorzieningen niet gebruikt wegens niet gevonden. Wel in het chalet van de forumvrienden genoten van een Choufke met wat hapjes (waarvoor dank). Kenny en familie tegengekomen die me de inschrijving konden tonen waar mijn fietsslot nog hing (ik volgde de bordjes start wat helemaal niet juist was). Sommige items kunnen nog wat verbeteren, maar het belangrijkste blijft toch het parcours en dit was wat mij betreft prachtig. Hier kom ik dan ook graag terug. Hartelijk dank en graag tot een volgende. =D> =D> =D>
Bobon
Mountainbiker
Berichten: 17
Lid geworden op: di 27 okt 2009 14:20
Rijdt met: Trek Superfly, Trek Stache 9.7

Re: 04 & 05.11.2017 - Mol - Sunparks MTB-weekend 2017

Bericht door Bobon »

Het was minimaal maar niet allemaal slecht. We zijn maar 2 keer verkeerd gereden en op den drankpost
was alleen maar water. Als wij ni kunnen klagen, zijn wij ni gelukkig. ](*,) ](*,)
Fietsen is uiteindelijk de essentie en da hebben wij vandaag gedaan in schoon en droog weer.
Stevestrong
Mountainbiker
Berichten: 318
Lid geworden op: wo 11 aug 2010 14:47
Rijdt met: Merida Ninety-six, Cube Reaction GT Race

Re: 04 & 05.11.2017 - Mol - Sunparks MTB-weekend 2017

Bericht door Stevestrong »

De volgende keer graag spek met eieren op de bevoorrading. Dank u!

Nee, ik vind de reacties ook wat overdreven. Het sunparks weekend is en blijft een fantastisch concept. Terwijl wij ons amuseren, doen de vrouwen en kinderen dat in het park. Denk dat ik hier nu voor de 6e keer op rij ben.

Wij hebben de 105 gereden en ons dik geamuseerd en genoten vh parcours. Enkele minpuntjes doen daar niets aan af.

Bevoorrading: van km 26 tot 72 geen bevoorrading is er wel een beetje over. Waarom rond km 50 alleen drank? Wij hadden het gelukkig op voorhand gemerkt op het blad dat uithing bij bv 1 en daar peperkoek meegenomen.

Pijlen: ze hingen idd soms al eens raar, mr het kon echt wel slechter ook. Wij zijn 3x verkeerd gereden. 1x was het onduidelijk, 1x door onze voorganger blindelings te volgen en 1x om dat de pijl op een onzichtbare plaats hing. De splitsingen leken mij wel duidelijk.

Waar ik me nog het meest aan gestoord heb zijn een aantal koerskonijnen waarvoor het weer een race op leven dood was. Ik houd ook graag een goed tempo aan, maar moet je daarvoor anderen van het pad rijden? Het ergste vind ik dat sommigen zelfs in het vakantiepark als gekken rondrijden.

Kortom, dilke merci voor een zeer geslaagde eerste dag. Morgen gaan we er weer tegenaan. Hopelijk zijn de weergoden ons weer gunstig gestemd.
coureurke
Mountainbiker
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 09 mei 2004 14:41

Re: 04 & 05.11.2017 - Mol - Sunparks MTB-weekend 2017

Bericht door coureurke »

Stevestrong schreef:De volgende keer graag spek met eieren op de bevoorrading. Dank u!

Nee, ik vind de reacties ook wat overdreven. Het sunparks weekend is en blijft een fantastisch concept. Terwijl wij ons amuseren, doen de vrouwen en kinderen dat in het park. Denk dat ik hier nu voor de 6e keer op rij ben.

Wij hebben de 105 gereden en ons dik geamuseerd en genoten vh parcours. Enkele minpuntjes doen daar niets aan af.

Bevoorrading: van km 26 tot 72 geen bevoorrading is er wel een beetje over. Waarom rond km 50 alleen drank? Wij hadden het gelukkig op voorhand gemerkt op het blad dat uithing bij bv 1 en daar peperkoek meegenomen.

Pijlen: ze hingen idd soms al eens raar, mr het kon echt wel slechter ook. Wij zijn 3x verkeerd gereden. 1x was het onduidelijk, 1x door onze voorganger blindelings te volgen en 1x om dat de pijl op een onzichtbare plaats hing. De splitsingen leken mij wel duidelijk.

Waar ik me nog het meest aan gestoord heb zijn een aantal koerskonijnen waarvoor het weer een race op leven dood was. Ik houd ook graag een goed tempo aan, maar moet je daarvoor anderen van het pad rijden? Het ergste vind ik dat sommigen zelfs in het vakantiepark als gekken rondrijden.

Kortom, dilke merci voor een zeer geslaagde eerste dag. Morgen gaan we er weer tegenaan. Hopelijk zijn de weergoden ons weer gunstig gestemd.
Voor 9 euro mag er idd spek mee eieren bij zijn.
Plaats reactie