03.09.2017 - Haasrode - Mtb Natuurvrienden

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
janbiker
Mountainbiker
Berichten: 64
Lid geworden op: vr 14 dec 2012 11:38
Rijdt met: Scott Spark RC World Cup

Re: 03.09.2017 - Haasrode - Mtb Natuurvrienden

Bericht door janbiker »

Ik kan alleen beamen wat de vorige schrijvers al neerpenden: dit is een fantastisch mooie tocht. Tijdens de 65km op allerlei wegjes gereden die ik, zelfs na jaren rondrijden in de streek, niet kende. Met als hoogtepunten het beekje omhoog en een paar forse klimmetjes. Genieten vanaf de eerste meter. Bepijling was uitstekend en de helpende hand op het einde van het beekje was zeer welkom. Eigenlijk nauwelijks verbeterpunten, tenzij misschien de eerste bevoorrading die nogal vroeg viel, maar waarschijnlijk alles te maken had met de vele afstanden die aangeboden werden. Ook het aanbod op de bevoorradingen was niet echt gevarieerd, maar peperkoek is altijd goed, dus mij hoor je niet klagen. Dus: bedankt Natuurvrienden!
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: 03.09.2017 - Haasrode - Mtb Natuurvrienden

Bericht door Free_ltd »

Met volle moed aan de 55km begonnen. Was alweer maanden geleden dat we een TT gedaan hadden omdat de agenda's de laatste tijd wat slecht lopen en we dus vaak 35 à 40 km in de buurt doen. Maar het was ff twijfelen tussen 55 en 65, maar 1 van ons moest op tijd thuis zijn en dus wijselijk besloten om de 55km te doen.

Maar ergens rond de 30km tegen de vlakte gegaan omdat mijne pedaal achter ne steen bleef hangen. Desondanks één van mijn ergste valpartijen, maar met de minste schade aan mijn lichaam. Fiets ook ok. Maar dan een beetje de schrik te pakken en iets erna verzuurde benen. Dus was blij dat ik aan de 50km zat met het idee dat ze ons wel weer een paar km cadeau doen en het nog een 6 à 7km ging zijn. Maar op die 50 km was ik compleet leeg en waren die laatste 5km een lijdensweg. Toen ik die voorbij was, hoopte ik na elke bocht om aan de finish te komen, maar die kwam maar niet om dan uiteindelijk op 59,2km terecht te komen op de 55km route :lol: Afgezien die laatste 9km :( .

Dat beekje was de max. Toen we er aan kwamen, stonden heel wat mensen stil om te kijken hoe ze er te voet gingen langs gaan totdat iemand er gewoon door reed en iedereen zag dat het probleemloos ging :lol:

Echter 1 van ons groepje daar iets voor gehad met ne steen tegen de derailleur die dan tussen zijn spaken kwam te zitten en zijn rit ten einde was.

Top ritje.

P.S.: degene die de 55km hebben gedaan, hoeveel hm's hadden die? Ik kwam binnen op 950hm wat veel leek en na correctie in Garmin connect, is het 721hm geworden.
Gebruikersavatar
Geoffe
Mountainbiker
Berichten: 509
Lid geworden op: do 02 aug 2007 14:10
Rijdt met: Te veel volgens de trouwboek

Re: 03.09.2017 - Haasrode - Mtb Natuurvrienden

Bericht door Geoffe »

roger schreef:De 55km gereden,gewoonweg schitterend.

Waande mij soms in Toscanië,dat riviertje was wel uitdagend,gelukkig stond er op het einde iemand om ons naar boven te helpen.

Chapeau aan de organisatie,alles was dik in orde.
+1 en de apres was ook gezellig ;-)
Gebruikersavatar
davefsr
Mountainbiker
Berichten: 278
Lid geworden op: di 31 mei 2005 08:55
Rijdt met: Scott Spark SL

Re: 03.09.2017 - Haasrode - Mtb Natuurvrienden

Bericht door davefsr »

zoveel moois gereden in de buurt de laatste tijd maar deze stak er toch bovenuit! goed gedaan mannen. stukje door de beek zat vroeger in een TT van pietrebais denk ik
MarcNuyts
Mountainbiker
Berichten: 30
Lid geworden op: vr 14 jul 2006 23:42
Rijdt met: Rocky Mountain Element SC

Re: 03.09.2017 - Haasrode - Mtb Natuurvrienden

Bericht door MarcNuyts »

Aan iedereen die geweest is merci, hopelijk heeft ook iedereen genoten van de mooie weer en het prachtige parcours

tot volgend jaar
Gebruikersavatar
Slick
Mountainbiker
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 31 dec 2007 19:10
Rijdt met: KTM team lc elite
Contacteer:

Re: 03.09.2017 - Haasrode - Mtb Natuurvrienden

Bericht door Slick »

65 km = TOP
Het was de moeite om vanuit regio Gent af te zakken tot bij jullie.
Volgende keer kom ik zeker terug.
Bedankt mannen (en vrouwen) voor een mooie zondagvoormiddag
Plaats reactie