16.11.2014 Vosselaar

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
zandduivel
Mountainbiker
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 22 jan 2012 18:32

Re: 16.11.2014 Vosselaar

Bericht door zandduivel »

Leuk om nog eens over dat bergske 8) (was toen ietsje hoger) van mijn jeugd te crossen, bevoorrading vlakbij mijn ouderlijke woning :-D

Heb de mannen van mijn club, er op attent gemaakt dat de Konijnenberg een natuurgebied is, en daardoor verboden terrein is om te mountenbike, ze stelde me de vraag waarom er dan geen borden staan die dit vermelden.
Laatst gewijzigd door zandduivel op za 15 nov 2014 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
MAD MAX
Mountainbiker
Berichten: 221
Lid geworden op: vr 14 dec 2007 16:59
Rijdt met: Specialized Stumpjumper 29

Re: 16.11.2014 Vosselaar

Bericht door MAD MAX »

Tis aftellen naar de HEL :evil: dus alle kilometerkes training zijn welkom.
'k Ga dan ook zondag eens lekker in de bossen crossen waar ik opgegroeid ben. :bounce:
Dus vanuit het "verre" Arendonk kiezen we niet voor de TT van Mol [-X maar wel voor het gastvrije Vosselaar! =D>
Mss krijg ik nog een paar gekken zo ver om mee te bollen. ](*,)
Indien ik er alleen voor sta, hoop ik op een paar snelle gasten om gezellig mekaar het wit uit de ogen te rijden! :-"
C U !
:evil: :evil: :evil:
Gebruikersavatar
timtim78
Mountainbiker
Berichten: 200
Lid geworden op: vr 21 dec 2012 14:19
Rijdt met: Kona Honzo trail 2018
Contacteer:

Re: 16.11.2014 Vosselaar

Bericht door timtim78 »

MAD MAX schreef:Tis aftellen naar de HEL :evil: dus alle kilometerkes training zijn welkom.
'k Ga dan ook zondag eens lekker in de bossen crossen waar ik opgegroeid ben. :bounce:
Dus vanuit het "verre" Arendonk kiezen we niet voor de TT van Mol [-X maar wel voor het gastvrije Vosselaar! =D>
Mss krijg ik nog een paar gekken zo ver om mee te bollen. ](*,)
Indien ik er alleen voor sta, hoop ik op een paar snelle gasten om gezellig mekaar het wit uit de ogen te rijden! :-"
C U !
:evil: :evil: :evil:
T'is nie te hopen dak u tegen kom dan want da van mij mut schoon wit blijven :bounce: =P~
Padcleaner
Mountainbiker
Berichten: 17
Lid geworden op: za 01 nov 2008 17:22
Rijdt met: Ridley X-fire

Re: 16.11.2014 Vosselaar

Bericht door Padcleaner »

Wij (Zachtjes aan Viersel) zijn, zoals alle jaren van de partij. Een deel van ons komt met de fiets. Als we den toer in Wechelderzande oppikken, na hoeveel km ongeveer zijn we dan aan de inschrijving? Zodat we samen met de rest van start kunnen gaan.
Guy M
Mountainbiker
Berichten: 58
Lid geworden op: do 11 nov 2010 21:23
Rijdt met: Granville Pulse 29R Magura HS33

Re: 16.11.2014 Vosselaar

Bericht door Guy M »

Er zal ook een delegatie van WWT-Arendonk per fiets afzakken naar Vosselaar. Met de heen/terugrit en de 50km-tour zullen we toch weer aardig wat km's op den teller hebben staan. We waren vorig jaar aangenaam verrast en dus nu opnieuw van de partij !
gertjes
Mountainbiker
Berichten: 92
Lid geworden op: vr 02 okt 2009 20:12
Rijdt met: Cannondale

Re: 16.11.2014 Vosselaar

Bericht door gertjes »

Padcleaner schreef:Wij (Zachtjes aan Viersel) zijn, zoals alle jaren van de partij. Een deel van ons komt met de fiets. Als we den toer in Wechelderzande oppikken, na hoeveel km ongeveer zijn we dan aan de inschrijving? Zodat we samen met de rest van start kunnen gaan.
Als je in Wechelderzande op de toer gaat, zit je op het eerste deel van de grootste toer (ong. 55km) Als je dan gewoon de pijlen volgt, kom je eerst nog bevoorrading tegen en ik schat na een 40 km terug aan het vertrek.
Gebruikersavatar
lucvandeuren
Mountainbiker
Berichten: 183
Lid geworden op: ma 10 jan 2005 20:00
Rijdt met: Stevens Manic - - Granville Fuse 650b

Re: 16.11.2014 Vosselaar

Bericht door lucvandeuren »

Guy M schreef:Er zal ook een delegatie van WWT-Arendonk per fiets afzakken naar Vosselaar. Met de heen/terugrit en de 50km-tour zullen we toch weer aardig wat km's op den teller hebben staan. We waren vorig jaar aangenaam verrast en dus nu opnieuw van de partij !

Wij vertrekken om 08.00 uur aan Den Tip.

Weet jij misschien of er veel modder zal zijn Guy? Kwestie van de juiste fiets mee te pakken hé :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
first
Mountainbiker
Berichten: 100
Lid geworden op: wo 28 okt 2009 22:55
Rijdt met: Scott Spark 29 - Scott E spark 27.5+
Contacteer:

Re: 16.11.2014 Vosselaar

Bericht door first »

Kan je het slijk van het crossparkoer er af laten,want dat zal waarschijnlijk wel heel nat zijn?
Guy M
Mountainbiker
Berichten: 58
Lid geworden op: do 11 nov 2010 21:23
Rijdt met: Granville Pulse 29R Magura HS33

Re: 16.11.2014 Vosselaar

Bericht door Guy M »

lucvandeuren schreef:
Guy M schreef:Er zal ook een delegatie van WWT-Arendonk per fiets afzakken naar Vosselaar. Met de heen/terugrit en de 50km-tour zullen we toch weer aardig wat km's op den teller hebben staan. We waren vorig jaar aangenaam verrast en dus nu opnieuw van de partij !

Wij vertrekken om 08.00 uur aan Den Tip.

Weet jij misschien of er veel modder zal zijn Guy? Kwestie van de juiste fiets mee te pakken hé :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Ga de gij ook al beginnen ??? Als ge er nog éne hebt staan met V-brakes, zou ik niet twijfelen ! :lol:
Ge zult mij alvast herkennen aan mijn witte stok en donkere zonnebril ... en V-brakes natuurlijk. :lol:

Ik vermoed dat wij een halfuurtje vroeger vertrekken, via de Heirbaan.
gertjes
Mountainbiker
Berichten: 92
Lid geworden op: vr 02 okt 2009 20:12
Rijdt met: Cannondale

Re: 16.11.2014 Vosselaar

Bericht door gertjes »

Een update van het parcours:


Blosogedeelte, zwartgoorheide (draad van Janssen) en Konijnenberg liggen er dankzij de Kempense zandgrond droog bij.

In het Raadsherenpark hebben we het gedeelte rond de vijver weggelaten omdat het te drassig was, en een ander stuk bijgemaakt. Enkel de grasstroken zijn daar nat, modderig, de rest is ook goed droog.

Op het crossparcours blijkt het nat mee te vallen, er is daar altijd een stuk redelijk drassig maar vandaag was het goed te doen.

Het nieuwe stuk: de wei van boer Roefs is héél zwaar en héél modderig. 1,8km ploeteren en op het einde over een berg. Dit is voor de mannen die echt van het zware werk houden ! Je kan dit stuk er perfect aflaten, ipv in de weide te rijden staat er ook een pijl naast de weide en kom je meteen rechts op het crossparcours (voor diegenen die de streek kennen: in de Krikskesstraat)

Nog even dit: juist telefoon gehad van fotograaf mtb-you dat hij morgen foto's komt nemen (waarschijnlijk op Konijnenberg) Deze zijn achteraf gratis te downloaden op die site) Er zijn ook nog een paar amateur-fotografen aanwezig.

Hopelijk genieten jullie ervan morgen !
Plaats reactie