Zo 01/07/2012 Boom :: Summer Bike Festival

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Bericht door Reflex »

Toen ik rond 18 uur weg ging lag er nog geen spatje modder. Wel wat donkere wolken dus kan niks zeggen over morgen, maar zal wel meevallen.
Gebruikersavatar
ka.dee
Management
Berichten: 1495
Lid geworden op: di 19 feb 2002 02:00
Rijdt met: Rider Expert

Bericht door ka.dee »

Voor alle duidelijkheid:

De technische lussen die zich op het domein van de Schorre bevinden situeren zich dit jaar in het begin en op het einde van de 30 en 40 km. De eerste technische lus is 4,65 km lang en sluit vervolgens aan op het 12 km parcours. De tweede lus, op het einde, biedt nog eens 2,35 km technische trails. Het is echter perfect mogelijk de 30 en/of de 40 km afstand te rijden zonder deze lussen. Vertrekken doe je dan door het parcours van de 12 km te volgen en na de bevoorrading voor de 30-40 km te opteren. De afstanden worden dan 23 en 33 km.

Het parcours van de 4-uren race is hetzelfde als de twee lussen die hierboven vermeld worden. Die zijn idd zeer technisch en voorbehouden voor de meer ervaren biker.

Heb je iets minder ervaring opteer dan voor de 12 km en kies pas na de bevoorrading in Terhagen op de dijk voor de 30 en 40 km. Dit zal nog eens duidelijk vermeld worden aan de inschrijvingen. De 12 km afstand is in feite de 17 km van vorige edities, maar dan zonder de technische lussen...

Oh ja, EHBO is gans de dag aanwezig met vier personen...
Gebruikersavatar
crazy rush
Mountainbiker
Berichten: 105
Lid geworden op: za 17 mei 2008 19:41
Rijdt met: cannondale rush 08

Bericht door crazy rush »

ka.dee schreef:Voor alle duidelijkheid:

Het parcours van de 4-uren race is hetzelfde als de twee lussen die hierboven vermeld worden. Die zijn idd zeer technisch en voorbehouden voor de meer ervaren biker.
laat alles er maar in zitten =D>
de bikers moeten zelf maar weten wat kan en niet kan
voor de een is dat iets anders als voor den andere
ikzelf heb geen probleem maar ja ik rij hier dan ook wekelijks
en nog een goede raad ZET NEN HELM OP!!!!!!!
ge weet maar nooit tis toch wel trikie soms
aan allen veel plezier in de schorre en hou het veilig
en heb een beetje geduld met de minder technische bikers



Oh ja, EHBO is gans de dag aanwezig met vier personen...
TITTYMAN
Mountainbiker
Berichten: 743
Lid geworden op: zo 24 okt 2004 19:27

Bericht door TITTYMAN »

40km gedaan en ervan genoten. Dikke pluim op de hoed van de organisatie. Op de 40km wel hier en daar ne pijl gemist doordat ze weg waren of slecht zichtbaar waren.

Voor een nog dikkere pluim, misschien is afspreken met de organisatoren van die wandeltocht, want dat was soms toch niet alles. Wederzijds respect was weer ver te zoeken en regelmatig geroep gehoord van de wandelaars naar de bikers. 1 riep zelfs sarcastisch "geweldige organisatie fietserkes". Getuigt weer van een geweldig IQ, zo precies of de deelnemende bikers of wandelaars kunnen eraan doen dat dit samenvalt, dit is iets dat tussen de organisatoren van beide evenementen gaat en het samenvallen kan beter vermeden worden in de toekomst, indien mogelijk.

Ook veel kids met hun ouders zien biken, tof !!

Enfin, zeker voor herhaling vatbaar en een leuke uitdaging voor de meer geoefende biker op de technische lussen.

Waar verschijnen de foto's ?
Vanberingen
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 01 nov 2010 14:53
Rijdt met: cube ltd

Bericht door Vanberingen »

Na enkele maanden terug op de fiets en meteen deze tocht uitgekozen. Heel goed geamuseerd! Wel inderdaad af en toe wat spannend :-D
Ik heb zelf weinig waarschuwingen gezien over de moeilijkheidsgraad van deze tocht. Misschien mag daar wat meer aandacht aan besteed worden in de toekomst. Zeker als er al verschillende jaren meerdere gekwetsten vallen...
Natuurlijk geen verwijt aan de organisatie, maar sommige mensen moet je tegen zichzelf beschermen :roll: .
Integendeel mijn complimenten voor de organisatie, knappe rit met de MTB (zaterdag de rit op de weg gedaan, die was niet zo geweldig)
Dus bedankt!!! =D>
Gebruikersavatar
LaGamuza
Mountainbiker
Berichten: 204
Lid geworden op: za 09 dec 2006 00:33
Rijdt met: Reeds zonder trainingswieltjes

Bericht door LaGamuza »

Vond het geweldige tocht =D> Voor de technische stukken, zouden alleen beetje beter aangegeven moeten worden, een paar' mensen tegengekomen die echt niet meer verder durfden. Op sommige plaatsen mocht bepijling iets duidelijker en bikewash iets uitgebreider bij binnenkomst van ons was er maar 1 tuinslang ter beschikking. Volgend jaar zijn we zeker terug :lol: met meer volk van de club.
Gebruikersavatar
PhilippeBiker
Mountainbiker
Berichten: 922
Lid geworden op: ma 19 apr 2010 09:03
Rijdt met: Scott Spark 900

Standhouders

Bericht door PhilippeBiker »

Wat is er toch aan de hand met de standhouders, ik dacht dat het elk jaar meer zouden worden, maar nee er stond bijna niets,zelfs easywasher was er niet voor de afspuitstanden. Daar moet toch aan gewerkt worden dat er meer bekende merken op afkomen of misschien dan toch een volledig weekend van maken.
narcotic
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: di 04 okt 2011 09:11
Rijdt met: Cube Reaction Pro 2011

Bericht door narcotic »

vandaag voor de eerste keer meegedaan aan het Summer Bike Festival, en tevens ook de eerste keer MTB'en in de Schorre..
Super, dat technisch parcours! Echt genoten.

Blijven deze pijlen hangen, om de route opnieuw te kunnen doen of niet?

Zijn er dan misschien andere routes die je daar kan doen, of moet je gewoon wat rondrijden in het Singletrack gedeelte?
Gebruikersavatar
Livien
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 04 feb 2011 17:29
Rijdt met: cube acid 2011, scott speedster 10,GT zaskar pro

Bericht door Livien »

zalig tochtje, in't begin na het 1° technische stuk splitsing 30/40 km gemist waardoor ik direct aan't 2° technische stuk begon was na een 9 tal km terug aan de start dus alles nog eens opnieuw gedaan, moet zeggen dat de technische stukken de tweede keer meer fun waren daar ik deze "verkend" had, een paar keer een pijl gemist die "verdwenen" was maar al bij al vlot kunnen rijden, heb er wel enkele stevig zien vallen, gelukkig zonder gevolgen, ben zelf ook 1 keer tegen een boom getotterd bij een afdaling, kon mij gelukkig laten vallen zodat ik niet met volle snelheid ertegen ben gegaan, was een klein inschattingsfoutje het spoor lag links van boom en wou rechts voorbij gaan ,te laat gezien met alle gevolgen vandien, 1 keer bijna de beek ingegaan met het passeren over een brugje waarop "kiekendraad" lag dus ik dacht dak goeie grip zou hebben, op dat moment schoof mijn voorwiel onderuit, hoe dak er uit ben geraakt weet het nog niet maar als bij wonder ben ik ni gevallen en heb de overkant heelhuids bereikt. al bij al supertocht
Cjeep
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 13 jun 2012 08:22
Rijdt met: Trek top fuel 8

Bericht door Cjeep »

Chapeau aan de organisatie en aan de mannen die aan de single tracks hebben gewerkt. Voelde mij met momenten een heel klein beetje in de ardennen. Technische stukken waren super! Was voor ons de eerste maar zeker niet de laatste keer daar. Tot volgend jaar (zal vroeger ook nog wel eens tot daar rijden :-D )
En zoals nog mensen vroegen, komt hier nu een bloso bepijling of dergelijke voor het ganse jaar?
Plaats reactie