Za 21/05/2011 Schorisse / Maarkedal :: Herdermarathon

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
fillou
Mountainbiker
Berichten: 109
Lid geworden op: ma 06 sep 2004 16:22

Bericht door fillou »

Wat een hoogdagen moest worden, is op een sisser uitgedraaid. Elf kilometer ver. En ik stond met een dubbel geplooid wiel met derailleur in langs de kant. Gelukkig was de pechdienst net ter plaatse voor een lotgenoot.

Toen ik terug aan de start was, was het zelf nog te vroeg voor een blonde op het voetbalveld!


Klote dus!
Gebruikersavatar
MC Jo
Mountainbiker
Berichten: 1425
Lid geworden op: wo 07 jun 2006 11:49
Rijdt met: GT Zaskar 100 9R; Scott Spark 720; Merida Scultura 400 disc;

Bericht door MC Jo »

Ook een teleurstelling opgelopen vandaag. Na een goeie kilometer op mijn teut aan die onnozeke pallet die daar in de weg lag. 't gevoel van een gekneusde rib!! Toch nog 40 km voort gereden tot in Livierenbos. Maar daar moest ik af en toe aan het stuur trekken en dat ging niet meer. Diep inademen was al gans de tijd moeilijk. Dan maar van het livierenbos recht naar de start gereden.
Eén wijze les geleerd vandaag : niet starten als je moe bent, toch niet als er af en toe technische stukjes in zitten!!
Volgend jaar beter hopelijk!!
lange fietser
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: wo 04 mei 2011 15:46
Rijdt met: Batavius

Bericht door lange fietser »

Eventjes getwijfeld tussen Pipaix (dicht bij huis en een paar jaar terug al eens gereden), of de Herdersmarathon. Gekozen voor de laatste een heb er zeker geen spijt van. Prachtige streek met zeer opwindend parcours, alles tot in de details uitgewerkt.
Volgend jaar terug, da staat vast.
Gebruikersavatar
urbambo
Mountainbiker
Berichten: 188
Lid geworden op: za 02 mei 2009 14:24
Rijdt met: Ktm ultra sport

Bericht door urbambo »

Ik heb de 50 km goed doorstaan.

Ik vond het een zeer mooie tocht en de organisatie was onberispelijk.

Alleen de laatste kilometer werd in mijn ogen ontsierd door een zeer smal singel trackske licht bergop waar je in een spoortje moest rijden van zo een 20 cm breed, en met aan weerszijden prikkeldraad.
Even slecht in het spoor rijden en je kon vol in die prikkeldraad terechtkomen.
In mijn geval reden er dan ook nog snellere mannen achter mij die zaten te zagen omdat ik niet snel genoeg doorreed naar hun zin.
Een kleine omweg over de baan bracht je op hetzelfde punt, dus daar hadden ze de keuze kunnen laten om dat stukje te rijden of niet.

Maar dat is muggezifterij. Als mijn conditie het toelaat ga ik volgend jaar weer.


Domi1979
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: zo 20 feb 2011 15:09
Rijdt met: Merida

Bericht door Domi1979 »

60 km vlot uitgereden samen met mijn twee lotgenoten. Helaas ligt de herder me blijkbaar niet, vorig jaar pink gebroken, dit jaar ook weer niet zonder schade. eerst stuk prikkeldraad tegen het been, dan erna na de afdaling na het stuk grote baan met keerpunt in het begin over iemand gevlogen die was gevallen na spoor veranderen. knie goed geraakt, vol met schrammen toch maar verder gereden ondanks pijn.

heb het gevoel dat deze editie iets teveel volk was, iedereen welkom natuurlijk maar op sommige stukken was het echt niet te doen.

en ook paar paljaskes die begonnen te zagen als het niet rap genoeg ging op de stukken waar je iets moest aanschuiven etc. wel leuke nieuwe stukken en stukken die je dit jaar anders mocht doen...

al bij al goed gereden, mijn beer goed kunnen uitleven en normaal volgend jaar present voor de 80 of 100 km
Domi1979
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: zo 20 feb 2011 15:09
Rijdt met: Merida

Bericht door Domi1979 »

60 km vlot uitgereden samen met mijn twee lotgenoten. Helaas ligt de herder me blijkbaar niet, vorig jaar pink gebroken, dit jaar ook weer niet zonder schade. eerst stuk prikkeldraad tegen het been, dan erna na de afdaling na het stuk grote baan met keerpunt in het begin over iemand gevlogen die was gevallen na spoor veranderen. knie goed geraakt, vol met schrammen toch maar verder gereden ondanks pijn.

heb het gevoel dat deze editie iets teveel volk was, iedereen welkom natuurlijk maar op sommige stukken was het echt niet te doen.

en ook paar paljaskes die begonnen te zagen als het niet rap genoeg ging op de stukken waar je iets moest aanschuiven etc. wel leuke nieuwe stukken en stukken die je dit jaar anders mocht doen...

al bij al goed gereden, mijn beer goed kunnen uitleven en normaal volgend jaar present voor de 80 of 100 km
Domi1979
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: zo 20 feb 2011 15:09
Rijdt met: Merida

Bericht door Domi1979 »

60 km vlot uitgereden samen met mijn twee lotgenoten. Helaas ligt de herder me blijkbaar niet, vorig jaar pink gebroken, dit jaar ook weer niet zonder schade. eerst stuk prikkeldraad tegen het been, dan erna na de afdaling na het stuk grote baan met keerpunt in het begin over iemand gevlogen die was gevallen na spoor veranderen. knie goed geraakt, vol met schrammen toch maar verder gereden ondanks pijn.

heb het gevoel dat deze editie iets teveel volk was, iedereen welkom natuurlijk maar op sommige stukken was het echt niet te doen.

en ook paar paljaskes die begonnen te zagen als het niet rap genoeg ging op de stukken waar je iets moest aanschuiven etc. wel leuke nieuwe stukken en stukken die je dit jaar anders mocht doen...

al bij al goed gereden, mijn beer goed kunnen uitleven en normaal volgend jaar present voor de 80 of 100 km
Domi1979
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: zo 20 feb 2011 15:09
Rijdt met: Merida

Bericht door Domi1979 »

60 km vlot uitgereden samen met mijn twee lotgenoten. Helaas ligt de herder me blijkbaar niet, vorig jaar pink gebroken, dit jaar ook weer niet zonder schade. eerst stuk prikkeldraad tegen het been, dan erna na de afdaling na het stuk grote baan met keerpunt in het begin over iemand gevlogen die was gevallen na spoor veranderen. knie goed geraakt, vol met schrammen toch maar verder gereden ondanks pijn.

heb het gevoel dat deze editie iets teveel volk was, iedereen welkom natuurlijk maar op sommige stukken was het echt niet te doen.

en ook paar paljaskes die begonnen te zagen als het niet rap genoeg ging op de stukken waar je iets moest aanschuiven etc. wel leuke nieuwe stukken en stukken die je dit jaar anders mocht doen...

al bij al goed gereden, mijn beer goed kunnen uitleven en normaal volgend jaar present voor de 80 of 100 km
Gebruikersavatar
Action-Man
Mountainbiker
Berichten: 301
Lid geworden op: ma 06 dec 2004 21:39
Rijdt met: specialized

Bericht door Action-Man »

daar vandaag ook weer gestart.dat alles in orde is moeten we niet meer vermelden zeker.maar wat mij betreft word het met de jaren moeilijker op de technische stukken ben niet meer zo baanvast en niet zo zeker meer als vroeger.alles ok maar voor de prikkeldraad ben ik duivels bang. na 2jaar terug er eens serieus in te hebben gehangen.hoopelijk volgend jaar weer van de partij.toch vind ik dat je naar zo een organizatie moet gaan om te genieten van wat je voor de wielen geschoven krijgt en niet om te stoefen over je gmiddelde.want zo te zien waren er nog veel koerskonijen op weg.en daar zou je nog voor uit de weg moeten gaan of ze geven je nog een kwak foei [-X [-X
Laatst gewijzigd door Action-Man op za 21 mei 2011 16:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
blomsky
Mountainbiker
Berichten: 414
Lid geworden op: ma 26 feb 2007 17:20
Rijdt met: cube reaction

Bericht door blomsky »

Eerste maal op deze aanwezig. Samen met broer gegaan voor de 50Km. Genoten van het parcours met ongeveer zo'n 850hm. Volgend jaar doen we zeker meer! Vooral de eerste km's waren schitterend.
Perfecte organisatie! Zalig weer!

BEDANKT!!!
Plaats reactie