31.12.2016 - De Haan - Sylvester VTT

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Klein vitteske
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: za 07 nov 2015 19:23

Re: 31.12.2016 - De Haan - Sylvester VTT

Bericht door Klein vitteske »

Na enkele maanden terug de bike op of waren het jaren, in ieder geval in herinnerde me deze rit als de mooiste in de streek! :-D Ik wist wel niet of dat nog zo was na alle wijzigingen in het parcours!
Ik was laat vertrokken en na het lezen van vorige commentaren, was dat blijkbaar de juiste keuze! Samen met zoonlief en mede MDF'er, gestart voor de kleine 25km toer! Dus ik kon al wat later starten!
In tegenstelling tot wat ik hier lees moet ik zeggen dat het filleleed bij mij niet zo groot was als ze hier beschrijven, maar nogmaals ik starte pas om 09.15 voor de kleine toer, enkel 1 maal moeten aanschuiven! Maar idd op die plaats was er ook al commentaar dat het niet vooruit ging of dat het teveel van het goeie was! Ik had er persoonlijk geen last van, want ik kwam echt om te genieten van de rit, en op mijn tempo de rit te beleven! En dat deed ik ook!

Het was wederom een prachtige rit, je zag dat de mensen er heel wat werk ingestoken hebben, en weten waar ze mee bezig zijn! 1 opmerking op de 25 km, de boomstammetjes brug over de gracht als je uit een singletrack kwam, lag er heel glad bij, menig biker zien in de gracht duiken ](*,) ! Ik denk dat kippedraad/tapijt wel soelaas kan brengen, :-k tegen het schuiven!
Het wordt weer aanpassen naar de volgende rit toe, want eerlijk gezegd deze blijft voor mij de mooiste kustrit, en ik hoop dat ik de komende weken niet teleurgesteld naar huis rij!

Mud Dust Fun "Handzame"!
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: 31.12.2016 - De Haan - Sylvester VTT

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Eindelijk eens de tijd om ook mijn reactie weer te geven:

Zaterdagmorgen ook vertrokken naar t zeetje voor jaarlijkse vooruitzichten naar deze tocht.
Op voorhand was er al veel geschreven over de aanpassingen en alternatieven, dus hoopte dat deze het waard waren.
Het origineel was beter natuurlijk, maar al bij al waren de vervangingsstukken het wel waard om terug te komen.
Tijdig vertrokken en in mijn haast thuis vertrokken zonder helm en bankkaart, en net genoeg brandstof in de auto voor de trip heen en terug naar De Haan.
Goed op tijd vertrokken aan de start met hier en daar wat files, maar al bij al viel het nog mee. Bij een latere passage in hetzelfde stukje bos zag ik nog langere files staan.
De stukken strand waar ik vroeger met veel moeite nog hier en daar door kon klieven, waren nu gaan spek voor mijn bek meer, het oud worden is ingezet.
Er bleven nog machtige stukken genoeg over om van te genieten, al leek het me wel dat er iets te weinig km's op de teller stonden dan voorzien.

Zonde weer van de sabotage en het protest tegen deze tocht en onze sport in het algemeen. Als er iets georganiseerd wordt, blijf je er af, tenslotte is daar toestemming door de instanties door gegeven. De reactie van die voetganger die de biker heeft omver geduwd, chapeau dat je je zo rustig kon houden.

Tot volgend jaar!
Plaats reactie