Zo 11/09/2011 Theux :: 14de Rando Des Pompiers

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
lowie
Mountainbiker
Berichten: 1674
Lid geworden op: di 22 feb 2005 09:56
Rijdt met: best of both worlds

Re: Theux

Bericht door lowie »

Bruno1980 schreef:Iemand een idee van de hoogtemeters? Het is maar om een gedacht te hebben dat ik weet waar ik aan begin. :-D
ongeveer 1500 op de 55 km - een beetje hoger lezen kan soms helpen :wink:
ondanks verandering van parcours zal er niet veel verschil van zwaarte opzitten tegenover 2010
Gebruikersavatar
dirtyd
Mountainbiker
Berichten: 972
Lid geworden op: ma 23 feb 2009 22:43
Rijdt met: Sante cruz talboy ltc , Kona process 111

Re: Theux

Bericht door dirtyd »

lowie schreef:
Bruno1980 schreef:Iemand een idee van de hoogtemeters? Het is maar om een gedacht te hebben dat ik weet waar ik aan begin. :-D
ongeveer 1500 op de 55 km - een beetje hoger lezen kan soms helpen :wink:
ondanks verandering van parcours zal er niet veel verschil van zwaarte opzitten tegenover 2010
Hoe zit het met de berijdbaarheid lowie, dat er wa modder is normaal met deze regen en schrikt me nie af maar als aan iedere bergop moet gewandeld worden dan is de fun er rap vanaf hé dan ga ik liever de baan op
lowie
Mountainbiker
Berichten: 1674
Lid geworden op: di 22 feb 2005 09:56
Rijdt met: best of both worlds

Re: Theux

Bericht door lowie »

dirtyd schreef:Hoe zit het met de berijdbaarheid lowie, dat er wa modder is normaal met deze regen en schrikt me nie af maar als aan iedere bergop moet gewandeld worden dan is de fun er rap vanaf hé dan ga ik liever de baan op
Dat zal van morgen en overmorgen afhangen - laat ons hopen dat het vanaf nu droog blijft.
En 't is daar nu ook niet van die plakboel, dus als je te voet moet zal het niet aan de ondergrond liggen :oops:

Enne ...... toch nie op de baan zekers #-o
Gebruikersavatar
Brockie
Mountainbiker
Berichten: 1294
Lid geworden op: za 21 feb 2009 09:34
Rijdt met: radon ZR Race 29er 7.0

Bericht door Brockie »

baan :oops: janet :oops: noemen ze da. ik ga het mtb watje in Ham uithangen. Bij droog weer had ik zeker deze gedaan, maar ben toch niet gek van de te natte wortels en de laatste ritten in de ardennen al wekelijks in de nattigheid gereden. wat een ellendige zomer ist geweest.
Gebruikersavatar
kawa
Mountainbiker
Berichten: 9962
Lid geworden op: vr 06 aug 2004 10:58

Bericht door kawa »

Brockie schreef:ik ga in Ham rijden.
Ik ook...


Als er in Theux evenveel regen gevallen is als in Limburg de laatste dagen..... :-?
Gebruikersavatar
Wimbeest
Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: di 08 aug 2006 20:27
Rijdt met: Santa Cruz Nomad

Bericht door Wimbeest »

mja t'is idd triestig!
Gebruikersavatar
dirtyd
Mountainbiker
Berichten: 972
Lid geworden op: ma 23 feb 2009 22:43
Rijdt met: Sante cruz talboy ltc , Kona process 111

Re: Theux

Bericht door dirtyd »

lowie schreef:
dirtyd schreef:Hoe zit het met de berijdbaarheid lowie, dat er wa modder is normaal met deze regen en schrikt me nie af maar als aan iedere bergop moet gewandeld worden dan is de fun er rap vanaf hé dan ga ik liever de baan op
Dat zal van morgen en overmorgen afhangen - laat ons hopen dat het vanaf nu droog blijft.
En 't is daar nu ook niet van die plakboel, dus als je te voet moet zal het niet aan de ondergrond liggen :oops:

Enne ...... toch nie op de baan zekers #-o
Jawel hoor ik ben bi-fietsueel :wink:
nightraver
Mountainbiker
Berichten: 34
Lid geworden op: do 23 aug 2007 21:21
Rijdt met: Bulls Copperhead 3

Bericht door nightraver »

We waren van plan vanochtend om richting Theux te vertrekken tot ik de buienradar eens bekeek. Gezien er hevige regenbuien over Luik trokken toch maar naar Ham vertrokken. Klopte de buienradar? Spijtig want had deze toch graag eens gereden ...
Stoffell
Mountainbiker
Berichten: 33
Lid geworden op: ma 14 feb 2011 18:57
Rijdt met: scott 29',cube

Bericht door Stoffell »

Deze morgen gekeken op de buienradar en het geriskeerd om te verstrekken. De regenzone zag er toen nog niet zo groot uit.
Gestart voor de 55.
Er zat wat vanalles in, niet teveel zware technische stukken. Het was dan ook een toertocht. Heel weinig modder op dit eerste deel.
Het ging wel vanaf het begin goed op en af. Na 31 km al 1000hm op Edge.
Toen een serieuse regenbui van ongeveer een uur over ons gekregen. Het was direkt een andere tocht geworden.
Nu was het op vele plaatsen door de slijk rijden.
Uiteindelijk de laatste lus van de 55 niet gedaan en binnengereden na 51.5 km. De hm weet ik niet want door de regen was de hoogtemeter uitgevallen. (iemand die het wel heeft van de volledige 55km?)
Besluit, stevige tocht met wat vanalles in die nooit verveelt.
Gebruikersavatar
Wimbeest
Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: di 08 aug 2006 20:27
Rijdt met: Santa Cruz Nomad

Bericht door Wimbeest »

De 55 uitgereden. Het was zwaar vond ik, heel zwaar. Maar ben goed en wel aangekomen.
Eerste uurtje was heel relax rijden, relatief droog overal. Toen begon het te regenen en bleef het het komende anderhalf uur regenen.... Veel modder, ook in de klimmen, wat het niet makkelijker maakte. Heb veelal solo gereden met niemand in de buurt, denk vanwege een lage opkomst.

Tracks waren mooi! Ietsjes minder dan vorig jaar, hoe ik het me herinner (ook heel andere tocht precies?!). Sommige lekkere singletracks, relatief technisch vanwege de condities.

Minpunt, geen 3e bevoorrading gezien... Dat maakte dat ik van km30 tot 55 niets heb gegeten en dat voelde ik.

Al bij al geen spijt, maar wel blij dat ik thuis in een warm bad heb gelegen. De regen was wat in men rug en schouders gekropen...
Plaats reactie