26/06/2004 TT veldegem - deerlijk - ruddervoorde???

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!

wie van de drie

deerlijk
6
21%
veldegem
11
39%
ruddervoorde
6
21%
toch maar beter zondag TTkemmel...
5
18%
 
Totaal aantal stemmen: 28

mario
Mountainbiker
Berichten: 361
Lid geworden op: za 28 jun 2003 14:57
Rijdt met: CUBE LTD5
Contacteer:

Bericht door mario »

Mmmm...zondag is er al vantussen gevallen. Kan niet nu zondag :(

Ik blijf twijfelen tussen Veldegem en Ruddervoorde. In veldegem kun je 50 of 75Km bollen en in Ruddervoorde 60km. Ik zou er liever 60 doen, daar ik denk dat 75 nog wat teveel is voor mij. Of is dat goed doenbaar op dat parcours? Maar langs de andere kant trekken die privé stukken in de TT van veldegem me wel aan.

Enfin, ik heb nog een paar dagen om te beslissen...
Gebruikersavatar
casper
Mountainbiker
Berichten: 800
Lid geworden op: do 16 okt 2003 18:55
Rijdt met: Cube Reaction race, Marzochi, HS33, Full xt
Contacteer:

Bericht door casper »

Dit heb ik via de organisatie verkregen :

Vanuit onze traditionele uitvalsbasis in Veldegem pakken wij uit met een groenovergoten VTT route. Alle afstanden doorkruisen de prachtige bossen van het houtland. De routes zijn voorzien van een verzorgde bevoorrading (75km 2X) en bovendien perfect uitgepijld.
Via hoofdzakelijk veldwegels en oude spoorwegbeddingen ( oude treinlijn Oostende-Torhout en Zedelgem-kazerne ) worden niet minder dan 8 bossen aangedaan : Merkenveld, Abdijhoek, Tudor&Beisbroekbos, Vloethemveld, Wijnendalebos, kasteeldomein De Maere, nog een privébos en het Plezierbos.
Ook na de rit worden bike en biker niet vergeten : afspuitplaats, warme douches, kleedruimte en een belegd broodje.

P.S. Hoogtemeters moet je hier niet verwachten.

groeten,
Stievie :lol:
mario
Mountainbiker
Berichten: 361
Lid geworden op: za 28 jun 2003 14:57
Rijdt met: CUBE LTD5
Contacteer:

Bericht door mario »

Zou ik zaterdag mogen vertrouwen op mijn phytons, of leg ik beter zwaardere noppen na dit str*ntweer van de laatste dagen????
Gebruikersavatar
Transalp
Mountainbiker
Berichten: 362
Lid geworden op: di 22 apr 2003 15:54
Rijdt met: Scott Spark / Canyon Ultimate

Bericht door Transalp »

mario schreef:Zou ik zaterdag mogen vertrouwen op mijn phytons, of leg ik beter zwaardere noppen na dit str*ntweer van de laatste dagen????
Ik heb mijn noppenbanden gelegd. Ik veronderstel dat het niet droog zal liggen tegen dan...
Gebruikersavatar
ivan
Mountainbiker
Berichten: 235
Lid geworden op: ma 05 jan 2004 14:08
Rijdt met: TREKoclv

tt

Bericht door ivan »

Vrijdag in de vooravond goed doorgeven in Maria Aalter. :roll:

Zaterdag rust. :drunk:

Zondag in volle vorm voor Kemmel. :bounce:
scottboy
Mountainbiker
Berichten: 78
Lid geworden op: do 18 dec 2003 03:12
Rijdt met: SCOTT COMP RACING
Contacteer:

Bericht door scottboy »

Zaterdag wordt het voor ons Zeker Ruddervoorde 60km, start om 14u en Zondag Veldegem 75km, start om 9u .....ik hoef voor beide dagen zelfs de auto niet van stal te halen woon net in het middelpunt van beide startplaatsen.
saronni
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 25 jun 2004 13:43

Bericht door saronni »

Deze winter te Veldegem gebiked. Technische bosstukken waren super, hopelijk nu weer van dat.
Gebruikersavatar
Transalp
Mountainbiker
Berichten: 362
Lid geworden op: di 22 apr 2003 15:54
Rijdt met: Scott Spark / Canyon Ultimate

Bericht door Transalp »

Deze morgen naar Ruddervoorde geweest. Ze hebben er echt alles uitgehaald wat de streek te bieden heeft. Eerst ging de tocht richting Zwevezele, Wingene, Beernem en daarna richting Hertsberge, Oostkamp om dan via Waardamme terug in Ruddervoorde aan te komen.

Nog enkele BV's gezien op het parkoer: Yves Vanderhaeghe & Thomas Buffel waren hun conditie aan het testen.
mario
Mountainbiker
Berichten: 361
Lid geworden op: za 28 jun 2003 14:57
Rijdt met: CUBE LTD5
Contacteer:

Bericht door mario »

Vanmorgen dan toch beslist om Veldegem te rijden. Bij mijn vertrek twijfelde ik nog tussen 50 en 75Km.
Er werden ons een paar mooie stukken door zowel privé als openbare bossen voorgeschoteld, maar je kon altijd vol gas blijven geven. Ik had gisteren nog getwijfeld om noppen te leggen ipv de phytons, maar ik ben blij dat ik dat niet gedaan heb. Want het lag er tegen al mijn verwachtingen in uitzonderlijk droog bij na het kl*teweer van de laatste dagen.
Rond Km 30: pech: mijn gripshift voor mijn achterderailleur naar de maan... :evil: :evil: Resultaat: veel meer dan schakelen tussen mijn middenste en mijn buitenste blad zat er niet meer in :evil: :evil: Dus direct maar geopteerd om de 50Km af te haspelen.

De bepijling was goed (ik heb er eentje gemist en kwam in centrum Aartrijke uit, maar dat was mijn eigen fout...), de bevoorrading (beetje laat, pas na 38km)sober maar goed, eigenlijk zoals ze moet zijn. Er mochten er misschien wel 2 geweest zijn op de 50Km.

Terug in de sporthal nog een aangename babbel met Ivan gehad. Symphatieke gast: hij bood me direct al een gripshift aan die hij nog liggen had: De goedheid zelve!! Thx Ivan, maar zoals ik al zei...ik ken de ballen van fietsmecaniek...dus ook al zou ik hem krijgen, ik zou nog niet weten hoe ik dat ding moest monteren... :oops: :oops:

Op mijn teller stonden 54.6KM aan 22.8 gemiddeld.
kapellebiker
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 06 aug 2003 16:59

Bericht door kapellebiker »

vandaag ruddervoorde gereden. Prachtige tocht met niet veel baan.De omgeving is er voorhanden om er iets mooi's van te maken en ze hebben dit zeker gedaan. Veel privé stukken en mooi bospaden.
Jammer dat deze tocht samen viel met Veldegem want deze organisatie verdient meer ondanks dat dit van een voetbalvereniging uitging was het 100% in orde.
tot volgend jaar

En bikers vergeet 7 en 8 augustus niet te Knesselare voor de 4de editie van de Knesselaarse Gordel ( 4 mountianbike parcours dit jaar) meer info zie : http://users.skynet.be/knesselaarsegordel
Plaats reactie