19/11/06 Eisden

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
axirally
Mountainbiker
Berichten: 40
Lid geworden op: wo 10 nov 2004 13:02
Rijdt met: Scott

Bericht door axirally »

Josss schreef:axirally :
Het kanaal pas oversteken aan de 2de brug van Eisden (vlak voorbij de oude scheepswerven die aan de andere kant liggen), dan rechttoe heufkensweg en aan het volgende kruispunt nogmaals rechtdoor : Louis Mercierlaan . het voetbalplein ligt ongeveer 2 km van het kanaal af.
Aan de kruising Heufkensweg -Louis Mercielaan staat normalerwijze een helgeel richtingsbord MTB-tocht.
Ah, bedankt. =D> Gezien het weer kies ik morgen voor Eijsden.
Gebruikersavatar
TRAPPELEROS
Mountainbiker
Berichten: 96
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:53
Rijdt met: Trek Roscoe 2023

Bericht door TRAPPELEROS »

El Trappeleros zullen ook aanwezig zijn. :-D
Zijn juliie mountainbike.be ers herkenbaar zodat we ons kunnen verenigen ?
Het is altijd plezant om nog wat bikers te leren kennen hé.
Greetz & tot morgen.
Josss
Mountainbiker
Berichten: 157
Lid geworden op: za 23 okt 2004 21:57
Rijdt met: Gary Fischer Sugar

Bericht door Josss »

Aan het aantal tochten te zien, zal de drukte te Eisden best meevallen : het zal een ideale kans zijn om mij op dit knappe parcours eens lekker uit te leven.
Gebruikersavatar
axirally
Mountainbiker
Berichten: 40
Lid geworden op: wo 10 nov 2004 13:02
Rijdt met: Scott

eijsden

Bericht door axirally »

Vanochtend meermaals naar buiten gekeken en getwijfeld; wel gaan of niet gaan. Het bleef maar regenen. Besloten om de fiets in de bus te laden en er zo naar toe te gaan, om i.i.g. met droge kleren van start te kunnen gaan. Geen slechte keuze, achteraf. Ondanks het slechte weer was er toch redelijk wat volk op af gekomen. Parcours was behoorlijk vettig, maar dat was te verwachten. Ik vond het qua parcours, ondanks de blub, niet echt zwaar. Nog een keer fout gereden, pijltje gemist door de regen/slecht zicht. Doornat kwam ik bij de pauzeplaats aan, hier werd je rijkelijk voorzien van spijs en drank. Daar nog iemand geholpen, die problemen had met zijn ketting. Powerlink ertussen en hij kon weer verder. Ondertussen had ik het behoorlijk koud gekregen, en besloten de rest van de 30 km te pakken, om snel weer thuis te zijn. Een lange rij bij de afspuitstand, dus de fiets vettig in de bus gezet. Thuis gekomen alles goed gereinigd, en de vrouw blij gemaakt met een pak vuile was. :wink:
Achteraf geen spijt, de organisatie was in orde, jammer van het weer. Het mag gerust regenen komende weken, maar dan a.u.b. niet op zondagvoormiddag. [-o<
Josss
Mountainbiker
Berichten: 157
Lid geworden op: za 23 okt 2004 21:57
Rijdt met: Gary Fischer Sugar

Bericht door Josss »

Voor mij was dit puur genieten : redelijk wat modder doch steeds goed berijdbaar parcours, af en toe een schuivertje maken en vooral prachtige bossen en paadjes met doenbare klimmetjes en mooie afdalingen.
De organisatie was goed.
Gebruikersavatar
Fons Moors
Mountainbiker
Berichten: 1331
Lid geworden op: di 02 nov 2004 22:44
Rijdt met: E-MTB LEVO - Merida Big7 - Merida Ninety-Nine Merida O-Nine

Bericht door Fons Moors »

Fons Moors schreef:
ZeTeTiC schreef:Ik ga proberen om hier mijn aller-aller-eerste TT van te maken.
Hopelijk lukt het...
Ik ga er ook mijn eerste winterritje doen van 2006
Verdikke, het is me niet gelukt.
En dat lag niet aan mijne wekker...
HansT
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: za 23 sep 2006 19:28
Rijdt met: Scott scale 60

Bericht door HansT »

Er zijn heel wat foto's gemaakt tijdens deze tocht. Iemand een idee waar we deze kunnen bekijken???
leikepej
Mountainbiker
Berichten: 448
Lid geworden op: za 05 feb 2005 00:03
Rijdt met: Focus Black Forest 29R 1.0 20-G

Bericht door leikepej »

Goede organisatie =D> , jammer van de regen. Vanuit Neeroeteren langs kanaal vertrokken voor totaal 60 km. Mooi parkoer en zwaar met dit weer. Terug naar huis langs kanaal wel koud. Thuis na poetsen fiets en douche een beetje nagenieten en voldaan. :-) :-D
Gebruikersavatar
Jolyrodger
Mountainbiker
Berichten: 1528
Lid geworden op: vr 12 aug 2005 23:51
Rijdt met: Mijn Bikes: Wilier 401XB

Bericht door Jolyrodger »

Was goed te rijden ondaks de regen en de modder. Overal boven gekomen zonder af te stappen, wat er blijkbaar niet veel konden :lol: .
Wel gemerkt dat er op het deel van de 40 km na de bevoorrading niet veel bikers meer te bespeuren vielen.
Volgens onze info toch nog tussen de 450 en 500 bikers, wat vlg. de omstandigheden toch nog redelijk is!
Ook spijtig dat het warm water op was :evil:
Gebruikersavatar
Jolyrodger
Mountainbiker
Berichten: 1528
Lid geworden op: vr 12 aug 2005 23:51
Rijdt met: Mijn Bikes: Wilier 401XB

Bericht door Jolyrodger »

Fons Moors schreef:
Fons Moors schreef:
ZeTeTiC schreef:Ik ga proberen om hier mijn aller-aller-eerste TT van te maken.
Hopelijk lukt het...
Ik ga er ook mijn eerste winterritje doen van 2006
Verdikke, het is me niet gelukt.
En dat lag niet aan mijne wekker...
U vrouw!!?? :lol:
Plaats reactie