03-09-2006 De Gordel - Overijse

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Johan Degraeve
Mountainbiker
Berichten: 216
Lid geworden op: za 28 dec 2002 23:35
Rijdt met: Van Nicholas Zion

Bericht door Johan Degraeve »

Ik was ook verrast door het gebrek aan enige vorm van degelijke bevoorrading.
Ik vond ook dat er bijzonder weinig volk was, en van de aanwezigen leek een groot deel niet echt ervaren toertochtrijders te zijn.

Mijn enige conclusie is dat de organisator hier bewust geen toertocht wil van maken waar elke MTB-er op afkomt die al wekelijks zijn toertocht rijdt maar eerder iets voor de occasionele MTB-er die van de Gordel gelegenheid gebruik maakt om eens de streek te verkennen.
Gebruikersavatar
Katedv
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 07 aug 2006 23:00
Rijdt met: Red Bull

Bericht door Katedv »

Hey iedereen,

Ik heb ongeveer dezelfde opmerkingen.
De eerste controlepost was al na ong. 11 km. Daarna was er idd een bevoorrading van de sponsor Aquarius. De 2de controlepost vonden we uiteindelijk na ong 43 km op de teller. We waren niet de enige die dachten dat we een post gemist hadden.
Voor mij was die 60 km al een pittig tourtke daar het zoals eerder vermeld mijn eerste TTken was. Mijn vrienden hebben het tamelijk gedaan en dankzij hen moest mijn pa zijn tempo een beetje inhouden zodat het voor mij een aangename tocht was. Veel moeten wachten op de andere 2, maar dit wisten we op voorhand. Er waren idd iets te veel baanstukjes. Voor de andere 2 was dit echter een verademing.
Gebruikersavatar
Schijfrem
Mountainbiker
Berichten: 2677
Lid geworden op: zo 30 mei 2004 21:23
Rijdt met: Moots 29" / Lynskey M290 29" / OnOne Gravel

Bericht door Schijfrem »

Als jullie opmerkingen hebben over de organisatie v/d Gordel MTB tocht, in dit geval het ontbreken van een bevoorrading, dan heeft het geen zin om dit hier in het forum te vermelden. Misschien beter eens een mail sturen naar een verantwoordelijke van Bloso ??
Gebruikersavatar
davy
Mountainbiker
Berichten: 595
Lid geworden op: ma 12 aug 2002 02:00
Rijdt met: Scott spark RC

Bericht door davy »

Was de moeite ik heb mij goed geamuseerd.

Dat er geen bevoorading is dat vind ik voor de Gordel enigsinds begrijpelijk want op de ondere deciplines (wandelen fietsen wielertoeristen) is dit ook.
+/- 10 jaar geleden hebben ze MTB ingevoerd en ondfertussen is dit mijn inziens toch geevolueerd(er zij in het begin enkele minder geslaagde MTB versies geweest) tot een zeer geslaagd MTB-gebeuren.

Ik heb enigsinds begrip voor mannen van de streek die er zelf een TT organiseren of die er biken die dan zeggen dat er meer kon uitgehaald worden(dat nu eenmaalzo als je als doorwinterde biker op eigen streek een tocht bekijkt) dat kan best zijn maar nochthans vind ik het parcours zeer geslaagd. Er zaten prachtige technische klimmetjes in van de soort waarven we er in West vlaanderen niet zoveel hebben.

En een TT is een TT en de Gordel is dat niet.
Maar om te zeggen dat een TT voor echte bikers is en de gordel niet? #-o
Dat vind ik toch enigsinds wat overderven want ik denk niet dat zonder training of ervaring de 60 km van de Gordel uitgereden worden.

Trouwen wees een beetje serieus he medebiker vd Bierkaboys want wie stond er aan de finisch van de Gordel Flyers uit te delen??

Eerlijk gezegd denk ik dat degene die het MTB parcours van de Gordel samengestoken hebben ook wel echte bikers zullen zijn.
Gebruikersavatar
Katedv
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 07 aug 2006 23:00
Rijdt met: Red Bull

Bericht door Katedv »

Schijfrem schreef:Als jullie opmerkingen hebben over de organisatie v/d Gordel MTB tocht, in dit geval het ontbreken van een bevoorrading, dan heeft het geen zin om dit hier in het forum te vermelden. Misschien beter eens een mail sturen naar een verantwoordelijke van Bloso ??
Dit hebben wij ook gedaan. Bij de aankomst had iedereen de mogelijkheid om op de achterkant suggesties te schrijven om de Gordel nog te verbeteren. Onze enige opmerking (zoals al vermeld) was betere verdeling van de controleposten. Maar vind dat we ook op een forum elkaar hierover kunnen inlichten, waarvoor dient dit anders?
En Davy, wij hebben het uitgereden hoor. Welliswaar over een veel groter tijdspan als alle andere maar het is toch gelukt. Voor diegene die meegereden hebben : als je een groepje zag waarvan er regelmatig bij de hellingen iemand te voet zag gaan, dan waren wij het.
Denk niet dat ze nog een volgende keer zullen meegaan :-?
Maar ik vond het dus zeer geslaagd. Nog beke meer trainen zodat ik mijn pa tenminste kan bijhouden op de hellingen en de vlakke :oops:
Wie zou zeggen dat ouderen minder conditie hebben dan het iets jongere volk, kan zich welleens mispakken. :-D
Op naar de volgende TT. Maar denk dat ik best eerst nog wat in mijn eentje oefen zodat ik niet te veel achterzit en al de andere al zijn aangekomen.
haemerspatrick
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: di 05 sep 2006 04:06
Rijdt met: giant boulder, goeiekoeper da kan ni

Bericht door haemerspatrick »

Ik stond te werken voor aquarius red blast in dilbeek op de honderd kilometer, heb daar ook mountainbikers zien passeren, ik weet niet op welke routes mijn collegas stonden, ik weet wel dat er zondag 32 mensen werkten voor aquaris op de gordel, wij stonden daar met 5 aan onze stand en in totaal waren er dacht ik 9 standen. Blijkbaar stonden de standen dus niet echt gelijkmatig opgesteld of stonden ze er vooral voor de baanfietsers als ik dit hier lees. Wist niet dat het zo erg gesteld was en dat andere merken ook niet meer aandacht besteed hebben aan zo n massa-event. De meeste mensen waren precies toch wel blij da ze eindelijk nen aquarius konden drinken.
Plaats reactie