01.10.2017 - Esneux (Luik) "Les Crêtes d'Esneux"

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
julie
Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: di 17 mei 2005 15:59
Rijdt met: Devinci Troy

Re: 01.10.2017 - Esneux (Luik) "Les Crêtes d'Esneux"

Bericht door julie »

klopt, maar is eigenlijk ook bedoeld dat het "vrouwtje" ook een toerke kan maken terwijl manlief zich uitleeft op de technische trails :lol:
Gebruikersavatar
faf
Mountainbiker
Berichten: 175
Lid geworden op: zo 07 okt 2012 16:58
Rijdt met: Scott Spark 910
Contacteer:

Re: 01.10.2017 - Esneux (Luik) "Les Crêtes d'Esneux"

Bericht door faf »

Terug van de bepijling
Kijk eens de Facebook vtt Esneux
" onclick="window.open(this.href);return false;
Toto
Mountainbiker
Berichten: 98
Lid geworden op: ma 14 mar 2005 00:36
Rijdt met: Specialized epic expert

Re: 01.10.2017 - Esneux (Luik) "Les Crêtes d'Esneux"

Bericht door Toto »

Net terug van een geweldige rit. :-)
De 47 km hadden 1350 hm en dat was voor mij toch meer dan genoeg.
Tot volgend jaar mannen. =D>
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3871
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Re: 01.10.2017 - Esneux (Luik) "Les Crêtes d'Esneux"

Bericht door Beny »

Echte Ardennentocht :-)
200hm meer dan aangekondigd: 48km/1400hm
Ondergrond lag er goed bij
En quasi heel de tijd de zon :-)
Gebruikersavatar
Lee
Mountainbiker
Berichten: 75
Lid geworden op: di 11 jul 2006 20:15
Rijdt met: Cube Stereo HPC / Cube Reaction GTC Race

Re: 01.10.2017 - Esneux (Luik) "Les Crêtes d'Esneux"

Bericht door Lee »

Schoon toerke! Mooie single track zoals beloofd. Een beetje modder was natuurlijk wel te verwachten, maar heeft nooit echt gestoord. En veel hoogte meters. Met momenten was het wel te druk. Uiteraard iedereen zijn eigen tempo op een toertocht, maar helaas betekende dat voor ons vaak wachten/wandelen of serieus in de rem op die stukken waarvoor wij naar de Ardennen afzakken...

Wij gingen voor de 47km gaan, maar na 32km stonden terug bij af. Weet niet zeker waar we gemist hebben, ik vermoed bij de tweede bevoorrading waar je twee keer passeert.

Wil hem wel graag eens opnieuw rijden. Heeft er iemand de toer opgenomen? Kan/wil die persoon misschien de gpx track delen? Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Re: 01.10.2017 - Esneux (Luik) "Les Crêtes d'Esneux"

Bericht door Headshot »

Ik moest werken, maar wil de track ook wel... Grtz
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5036
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: 01.10.2017 - Esneux (Luik) "Les Crêtes d'Esneux"

Bericht door madskatingcow »

De lange afstand was voor de grote jongens, 55.71km / 1615hm. De helling na de splitsing van de 55km op +/-3km van de start kon serieus tellen, daar leek maar geen eind aan te komen. De afdaling naar beneden was vrij glad en steil, wel kicken. De extra lus aan bevoorrading twee was stevig, met een indrukwekkende steengroeve, een serieus 'gat' in de grond. Vooral de laatste klim vlak voor we de 2e bevoorrading opnieuw aan deden hakte er serieus in.
Het parkoers bestond uit steile beklimmingen zonder recuperatie, technische afdalingen, trail rijden bij momenten en geregeld zwaar bollende stukken. Met een 34T Eagle alles naar boven gereden, hoewel ik hier wel een 32T had kunnen gebruiken. Enige uitzondering waren de dikke wortels aan de allerlaatste helling en tussen bevoorrading 1 en 2 de dikke wortels en rotsen aan de helling naarboven. Daar nog iemand de gracht zien aftuimelen, net niet in het water en onderweg iemand met een sleutelbeenbreuk. Veel lekke banden ook, waaronder een maat van ons :P
Op het einde was het beste er vanaf, blij dat we binnenwaren. Parcours was super, veel beter dan vorig jaar. Enkel de bepijling ... vaak hingen deze links van de weg, en soms rechts waardoor we toch 2x gemist hebben en terug zijn moeten keren. Verder niks dan lof, deze rit staat zeker in mijn top 3 dit jaar.
BlueYeti
Mountainbiker
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 29 dec 2013 23:14

Re: 01.10.2017 - Esneux (Luik) "Les Crêtes d'Esneux"

Bericht door BlueYeti »

Zeer mooi parcours: de parcoursbouwers zijn geen enkele steile helling uit de weg gegaan. Mooie afdalingen. Een van de mooiste ritjes van het seizoen. =D>
De afpijling kon wel veel beter. Verwarrend vond ik ook dat bij de splitsingen de 55 km de ene keer in het rood stond en de andere keer in het zwart.
Maar ik heb een super zondag gehad. Volgend jaar terug zo'n toer!!!
Gebruikersavatar
jol
Mountainbiker
Berichten: 165
Lid geworden op: wo 24 okt 2007 17:45
Rijdt met: Canyon Lux, Trek superfly 9.8xt

Re: 01.10.2017 - Esneux (Luik) "Les Crêtes d'Esneux"

Bericht door jol »

Lee schreef:Schoon toerke! Mooie single track zoals beloofd. Een beetje modder was natuurlijk wel te verwachten, maar heeft nooit echt gestoord. En veel hoogte meters. Met momenten was het wel te druk. Uiteraard iedereen zijn eigen tempo op een toertocht, maar helaas betekende dat voor ons vaak wachten/wandelen of serieus in de rem op die stukken waarvoor wij naar de Ardennen afzakken...

Wij gingen voor de 47km gaan, maar na 32km stonden terug bij af. Weet niet zeker waar we gemist hebben, ik vermoed bij de tweede bevoorrading waar je twee keer passeert.

Wil hem wel graag eens opnieuw rijden. Heeft er iemand de toer opgenomen? Kan/wil die persoon misschien de gpx track delen? Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door jol op ma 02 okt 2017 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
LuckyIron
Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: vr 08 nov 2002 12:10
Rijdt met: Orbea OIZ marathon
Contacteer:

Re: 01.10.2017 - Esneux (Luik) "Les Crêtes d'Esneux"

Bericht door LuckyIron »

Headshot schreef:Ik moest werken, maar wil de track ook wel... Grtz
Opgepast, er zat een stuk privé in !!!

gelieve dit te respecteren voor de organisatie.

Prachtige tocht trouwens, schitterend parkoers, perfect weertje.

alleen jammer dat er geen pain saucisse meer was aan de aankomst !
Plaats reactie