Geplaatst: di 23 nov 2004 14:15
Op onze ZoeNK-tocht wordt een soortgelijk systeem van pechzones ook al sinds enkele jaren gebruikt.
Op een parcours van 65km hadden we vorig jaar 13 "noodpunten" (op de kleinere tochten ietske minder). Al die noodpunten zijn makkelijk met de wagen bereikbaar (depannage / ambulance).
Wanneer je een probleem hebt onderweg, ga je verder tot aan het eerstvolgende noodpunt (of het vorige als je je dat nog kan herinneren), en daar kan je dan opgepikt worden door de depannage-dienst of ambulance in geval van ernstig gekwetsten.
Elk noodpunt is duidelijk aangeduid dmv een bordje met het noodpunt-nummer (bv noodpunt 7). Op die bordjes staat ook het gsm-nummer waarop je de organisatie kan bereiken.
Bovendien krijg je bij de inschrijving nog een strookje met het noodnummer op (dit jaar vermoedelijk armbandjes) zodat je normaal gezien altijd en overal de organisatie kan bereiken.
Toen ik met MTB begon (2 jaar terug) zag je zelden zo'n systeem, maar tegenwoordig vind je dit op de meeste toertochten (t.t.z. degene die ik rij in Vlaams-Brabant). Hoewel er af en toe nog steeds een TT tussenzit waar ze nog nooit van een noodnummer lijken gehoord te hebben ...
Op een parcours van 65km hadden we vorig jaar 13 "noodpunten" (op de kleinere tochten ietske minder). Al die noodpunten zijn makkelijk met de wagen bereikbaar (depannage / ambulance).
Wanneer je een probleem hebt onderweg, ga je verder tot aan het eerstvolgende noodpunt (of het vorige als je je dat nog kan herinneren), en daar kan je dan opgepikt worden door de depannage-dienst of ambulance in geval van ernstig gekwetsten.
Elk noodpunt is duidelijk aangeduid dmv een bordje met het noodpunt-nummer (bv noodpunt 7). Op die bordjes staat ook het gsm-nummer waarop je de organisatie kan bereiken.
Bovendien krijg je bij de inschrijving nog een strookje met het noodnummer op (dit jaar vermoedelijk armbandjes) zodat je normaal gezien altijd en overal de organisatie kan bereiken.
Toen ik met MTB begon (2 jaar terug) zag je zelden zo'n systeem, maar tegenwoordig vind je dit op de meeste toertochten (t.t.z. degene die ik rij in Vlaams-Brabant). Hoewel er af en toe nog steeds een TT tussenzit waar ze nog nooit van een noodnummer lijken gehoord te hebben ...