Zo 17/01/2010 Kluisbergen

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
rombaft
Mountainbiker
Berichten: 1118
Lid geworden op: do 17 aug 2006 19:02
Rijdt met: Canyon 29'er, CUBE 26" fixed fork, Canyon ultimate CF 8,0

Bericht door rombaft »

ik vertrek sebiet, normaal vertrek ik steeds later en is er minder volk, is er een reden waarom er maar tot 11.00u mag gestart worden ?
Gebruikersavatar
SD2E
Mountainbiker
Berichten: 1833
Lid geworden op: wo 07 jan 2009 22:40
Rijdt met: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005

Bericht door SD2E »

Ben niet vertrokken, met die regen kreeg ik een deja vu van vorig jaar.
Doorweekt en verkleumd toegekomen toen en nu totaal geen zin in.
't zal voor een andere keer zijn...
Gebruikersavatar
cowboy peter
Mountainbiker
Berichten: 1473
Lid geworden op: zo 17 sep 2006 19:04
Rijdt met: flash29, epic , synapse

Bericht door cowboy peter »

Ik had een zware tocht verwacht, maar kreeg meer.
Al vanaf de 1e strook offroad werden we geconfronteerd met de ondergrond voor vandaag: geen klein pelleke modder die ons doet glijden, maar een serieuse laag die ons vast wilde houden. Dergelijke ondergrond in combinatie met de voorgeschotelde klims maakten er een echte uitputtingsslag van. Ik dacht al enige conditie te hebben, maar er zal nog heel wat training nodig zijn, en dan vooral in't bergop rijden. In de laatste 15km enkele hoekskes afgenoest waardoor ik eindigde met 52km op de teller aan 16km/h :oops:
Over de organisatie geen slecht woord: parcours, seingevers, afspuitstand. De weersomstandigheden waren niet ideaal voor de ondergrond, maar daar heeft niemand vat op.
Gebruikersavatar
vermeulen
Mountainbiker
Berichten: 241
Lid geworden op: di 17 mei 2005 20:17
Rijdt met: Granville - Evo

Bericht door vermeulen »

Kluisbergen onverhard in de winter , niet te doen dus al voor de zoveelste keer meegemaakt en toch loop ik er telkens in. :roll:
De enigste winnaars zijn de fietsenmakers. :wink:
Remblokken weg derailleur kapot , baantjes kapot gereden, wegen vol slijk. Het blijft toch een zomersport als je dit vandaag bekijkt. 8)
Jammer parcours was zo goed als identiek als vorig jaar en nu dat ze terug een waardig mtbparcours hebben sedert 2 jaar slaan de weergoden volledig tegen.
Organisatie is heel goed evenals de sfeer , veel volk maar juist niet te alhoewel zij die willen oversteken bergop toch een probleem hebben tussen de wandelaars. =D>
Toen ik langs de Kwaremont naar huis reed rond 12u30 , meer dan de helft gewoon tevoet de Kwaremont naar boven.
Zelf ook geroepen 2 jaar geleden naar meer mtbgehalte maar vandaag had het gerust de oude wegparcoursen mogen zijn. 8)
Volgend jaar terug enkel en alleen als het goed vriest, teveel schade aan fiets (en mens :wink: ).
Toch proficiat aan de organisatoren om terug meer voor de mtb te kiezen maar in de winter niet te doen.
Gebruikersavatar
rombaft
Mountainbiker
Berichten: 1118
Lid geworden op: do 17 aug 2006 19:02
Rijdt met: Canyon 29'er, CUBE 26" fixed fork, Canyon ultimate CF 8,0

Bericht door rombaft »

de organisatie was zeker in orde qua uitpeiling, begeleide oversteken, bevoorading en op het einde nog een bonneke voor een biertje en een braadworst.

Het parcours echter was er toch een beetje over, ik ben niet vies van wat modder maar slijkstromen en modder waar je tot boven je enkels in doortrapt #-o .
sommige stukken waren bovendien op izjn minst gevaarlijk te noemen.
gevolg is dat ik afgeslaan ben op de 25 km (welke uiteindelijk 29km bleek te zijn ??) ipv de 45 km .
En dan nog had ik op het einde last van "chainsuck" , als het dat maar was want veel valpartijen gezien, een ambulance met een MTB'er gezien, iemand met een kapotte ketting, verschillende in het wiel gedraaide deraileurs, ... en de fabriekanten van remblokjes zullen gouden zaken gedaan hebben door deze toch :lol: .

ik ben van het Oudenaardse en ken de streek goed, misschien moeten we besluiten dat de streek zich in deze periode niet leent tot normaal MTB'n
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Bericht door MaC'Red »

mijn bikemate Koen belde gisteravond af wegens ziekte dus ik geraakte er ook niet en blijkbaar heb ik me een heleboel kosten bespaart als ik het zo lees. Ik heb wel 61 km met de mtb gedaan zijnde op de weg en enkele off road passages en mijn pijp was nu ook uit + in de terugrit een hongerklopke van vanjewelste.

MaC'Red 8)
de skerpen
Mountainbiker
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 13 apr 2008 17:32
Rijdt met: Merida Mission 3000 disc , Ridley Shark

Bericht door de skerpen »

Het off road gehalte lag volgens mij op meer dan een behoorlijk niveau . Door lekker vroeg van start te gaan (8h15) geen seconde problemen gehad met bikers die eventueel de boel opstroppen . Wel problemen met de achterrem : eigenlijk geen meer na 5km , waardoor de voorrem het hard te verduren kreeg en ik m'n techniek tijdens de afdalingen uit m'n hoed moest toveren . :drunk:

De laastste 12 km mocht ik dan ook nog eens single speed rijden want alles sloeg door behalve 1 . :evil:

Als de cowboy met een gem. 16 geen conditie heeft , dan heb ik er nog ietsje minder met m'n 15 gem op 57 km . :oops: :oops:
Gebruikersavatar
vermeulen
Mountainbiker
Berichten: 241
Lid geworden op: di 17 mei 2005 20:17
Rijdt met: Granville - Evo

Bericht door vermeulen »

de skerpen schreef:Het off road gehalte lag volgens mij op meer dan een behoorlijk niveau . Door lekker vroeg van start te gaan (8h15) geen seconde problemen gehad met bikers die eventueel de boel opstroppen . Wel problemen met de achterrem : eigenlijk geen meer na 5km , waardoor de voorrem het hard te verduren kreeg en ik m'n techniek tijdens de afdalingen uit m'n hoed moest toveren . :drunk:

De laastste 12 km mocht ik dan ook nog eens single speed rijden want alles sloeg door behalve 1 . :evil:

Als de cowboy met een gem. 16 geen conditie heeft , dan heb ik er nog ietsje minder met m'n 15 gem op 57 km . :oops: :oops:
Je moet er iets voor over hebben. :-D
Zopas de fiets gekuist , anderhalf uur fiets kuisen, nieuwe remblokken gestoken maar zuiger van voor is kapot, voorderailleur kapot , dus nog eens een paar uur werk deze week.
Een mtber in de winter heeft een vijs tekort. :roll:
Voor 3u plezier 5u werk en naar schatting zo'n 70 euro kosten.
Het schijnt dat Jowan aan ieder die zijn inschrijvingsbewijs kan voorleggen een gratis controle(+herstelling) doet van zijn fiets. :-D
Is ons eigen schuld natuurlijk.
Gebruikersavatar
vannoli
Mountainbiker
Berichten: 1366
Lid geworden op: vr 21 dec 2007 13:31
Rijdt met: Specialized S-Works 29er &Niner Sir 9 & Ridley Noah

Bericht door vannoli »

Aangezet tegen 9.30 voor de 55km en idd 1ste off road strook en twas al te voet

Daarna bijna alles kunnen rijden ,heb nog 1stukje te voet gedaan door een verkeerd spoor en dak stil stond
Maar groot deel van off road op de granny gereden

Aan de paterberg efkes omgereden dak hem nog eens beklommen heb terwijl we er toch waren daarna de kwaremont wast efkes tanden bijten ,maar overall gereden

dan wa last van moeilijk schakelen ,maar cassette was 1modderstuk dus efkes in ne gracht de cassette gekuist en weer perfect weg

Aangekomen met 58km en gemiddeld rond de 15km/h en veel zijn er mij niet veel voorbij gegaan
Aan de 2de bevoorrading kwam Meirhaege ook aangefietst en zei toch ook dat een zwaar 55km parcous was

Parcours OK ,eten OK

En nieuwe remblokken zijn nog steeds nieuw [-o< ,gelukkig maar
Gebruikersavatar
kurt r.
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: di 07 okt 2008 15:30
Rijdt met: cube reaction R1 2009

Bericht door kurt r. »

juist gedaan met fietske te kuisen, was idd loodzwaar parcours maar toch tevreden met 16 gemiddeld op de 57km, gezien de omstandigheden
kan iemand eens de link doorgeven waar de foto's te zien aub zijn m'n briefje met de website's verloren [-o<
thx
Plaats reactie