09/11/08 Amougies

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
kadeetje
Mountainbiker
Berichten: 479
Lid geworden op: di 21 nov 2006 22:14
Rijdt met: cube

Bericht door kadeetje »

Nee katrientje ge zijt zeker geen watje [-X [-X ,een schat van een vrouw die serieus kan stampen op haar pedalen #-o #-o #-o .Probeer ze maar eens tevolgen :-? :-? :-? :lol: :wink: , MAN MAN
Gebruikersavatar
archie bunker
Mountainbiker
Berichten: 225
Lid geworden op: do 04 nov 2004 09:22
Rijdt met: Trek 4900

Bericht door archie bunker »

katrien20 schreef:OK, ik zal flink stappen :oops: Ik ben geen watje... :wink:
Sportieve beslissing.
En wat is nu 100 m lopen voor een sportvtouw als gij. Misschien het moment om een van uw onbekende talenten te etaleren en met de fiets op de schouder al uw omstaanders voorbij te lopen.
Veel succes !
Gebruikersavatar
Keystof
Mountainbiker
Berichten: 193
Lid geworden op: do 10 nov 2005 17:49
Rijdt met: ne goen

Bericht door Keystof »

Ik zit nog in twijfel gezien het weer. Heb er wel zin in...
Grtz
Gebruikersavatar
kadeetje
Mountainbiker
Berichten: 479
Lid geworden op: di 21 nov 2006 22:14
Rijdt met: cube

Bericht door kadeetje »

Niet twijfelen komen naar amougie :wink: :wink: :wink: , temooi om telaten liggen keystof =D> =D> =D> . En 6 december komen naar avelgem word ook ferm klimmen regio kluis ook ronse word door ons aangedaan =D> =D> =D> =D>
Gebruikersavatar
Johny
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 12 dec 2005 20:41
Rijdt met: B one
Contacteer:

9/11/08 Amougies

Bericht door Johny »

als het weer wat meevalt, kom ik ook af , zeker de moeite ; al enkele keren deze toertocht gereden ; alleen verleden jaar wat tegengevallen wegens te vlakke rit . Hopelijk nu met meer klimwerk ;
Gebruikersavatar
rolling stone
Mountainbiker
Berichten: 133
Lid geworden op: do 28 aug 2008 13:14
Rijdt met: bulls

Bericht door rolling stone »

slecht of goe weer ik kom ook af verleden jaar goede tocht,
starten om een uur of acht
Gebruikersavatar
Herder Firmie
Mountainbiker
Berichten: 202
Lid geworden op: do 23 aug 2007 19:05
Rijdt met: Specialized Epic/ Cannondale F1

Bericht door Herder Firmie »

Prachtige tocht. Wat heb ik me kunnen uitleven tijdens deze 55 kilometers. Twee keer moeten afstappen maar voor de rest was het lekker stoempen en genieten van de vele offroadstukken en de vele hoogtemeters.
Gratis bewaakte fietsparking, prima bevoorradingen, uitstekende bepijling en seingevers. Volgend jaar zeker terug van de partij.
=D> =D> =D>
Speedyke
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 29 okt 2008 19:43
Rijdt met: minerva & cube LTD comp

Bericht door Speedyke »

prachtige tocht spijtig da ik mij mis reden heb kan er soms iemand de route op kaart eens door geven zou graag weten waar wij verkeerd reden we volgen nothans hele groep mtb ers we zijn we hadden maar 22km (op de 37km) en geen bevoorrading :( waarschijnlijk nze fout maar we zagen overal pijlen (versta het niet zo goed) en de duivel was er met gemoeid dak niet meer kon schakelen voor aan :( :(

zou wel nog paar stukken willen rijden binnen enkele weken


anders wat wij zagen van het parcours was zeer wijs om te rijden
ijsbeerke
Mountainbiker
Berichten: 40
Lid geworden op: zo 20 jan 2008 20:09
Rijdt met: trek 6700

Bericht door ijsbeerke »

Inderdaad organisatie was piccobello. Parcours daarentegen vond ik flauw (voor de streek en voor een club aan de voet van de Kluis).
Als het 1 ding is waarvoor een vtt niet dient dan is het voor bergop op asfalt te rijden (km aan een stuk) en dan hebben we hier toch op bijna alle hellingen gedaan.
Daar waar er zeker alternatieven zijn die ik zelfs als niet streekrenner weet liggen :
- bvb om naar de hotond te rijden is er een veel mooiere passage heel weinig geasfalteerd , die 100m verder uitkomt.
- beklimming(en) van de kluis , volledig op de bane , met nog eens die rare kronkel met oversteek over de grote baan waar ik boven bijna omver gereden ben om dan 100m verder terug de grote baan te kruisen en dan weer volledig op de weg tot aan de toren. Dit stuk kon toch veel beter.
Natuurlijk was het een prachtige rit , kan ook niet anders in deze omgeving, maar het kan niet zijn dat als ik morgen mijn vtt in de koffer steek en de blosoroute afbol ik een veel mooiere rit zal gereden hebben dan een georganiseerde toertocht van een club op de kluis.
Hier is vooral gezocht naar hm en weinig naar onverhard.
Vorig jaar was het omgekeerd, vreemd . Een tip ,tijdens het rijden naar Amougies (grote baan naar beneden naar Russignies )heb ik gezien dat jullie startplaats max 3km ligt van die van de toertocht van Ronse. Onverhard naar Ronse en dan die prachtige waalse heuvels. Dan hebben we 2 edities in 1 , onverhard en hm.
Gebruikersavatar
marge
Mountainbiker
Berichten: 324
Lid geworden op: do 13 jan 2005 13:33
Rijdt met: Summerbike: Orbea Oiz Carbon 3 / Mudbike Flanders

Bericht door marge »

vermeulen schreef: Het bos zelf ligt er heel mooi bij en ik was met moeite vuil tot aan dat 1 stuk (afdaling) dat totaal onberijdbaar is en waar ik tot boven mijn enkels 100meter in de modder hebt gewandeld. tip :Mogen ze er gerust uitlaten. [-X
.
Dat hebben ze dus niet gedaan. Ik heb daar het verkeerde spoor genomen en zat vast in de klei. Het resultaat is dat alle vuil gewoon vastplakt en dat rijden niet meer mogelijk was. Kan moeilijk anders als de wielen niet meer willen draaien. Een half uur (letterlijk) heb ik gedaan over dit korte traject. Daarna de baan opgezocht en rechtstreeks naar Amougies gereden.
In mijn 7000 km tellende carierre nog nooit meegemaakt. Je kunt ploeteren maar dit was er over.
Zeg niet dat het pas deze nacht zo tot stand gekomen was. Mij zien ze volgend jaar niet meer terug !!!! (ja voor die onnozele 70 meter klei). Hadden ze gewoon een lint gespannen waardoor je uiterst links moest door het slijk dan was alles berijdbaar geweest.
De rest van de TT was mooi en leuk maar alle uithoeken van het kluisbos hebben we (weeral) niet gezien. (ik weet het, toestemming....)
Plaats reactie