13/01/08 Putte (NL)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
nipyman
Mountainbiker
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 22 okt 2007 17:35
Rijdt met: scott scale

Bericht door nipyman »

Beireke,

ik rij wel eens door de bossen hier.
Een groot deel van de tocht ken ik wel. Als je nog eens wil komen, wil ik wel gids spelen ( indien ik thuis ben natuurlijk- ik werk in shiften ).
Met zo'n bos over de deur zul je me niet vaak ergens anders zien :-)
Wij gaan elk jaar ook eens een paar keer in LA ROCHE rijden.

gr. Nico
Gebruikersavatar
triple
Mountainbiker
Berichten: 313
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 20:56
Rijdt met: Trek 8500, Sid Worldcup, Full Xtr, ZTR Crest, Hope Race brakes

Bericht door triple »

@beireke

Nee hier in de bossen zijn geen bewegwijzerde routes, er zijn wel enkele bikers die op de bomen van die vinken hebben gespoten > en < die heb je misschien wel opgemerkt maar waar die starten en eindigen weet ikzelf ook niet.

Er zijn wel drie groepen bikers die hier in de bossen rondrijden.
1 vertrekt op de grens van belgisch en hollands putte ( aan de parking op het kruispunt)zwartgele tenue

2é vertrekt dacht ik vanaf fietsen Cornello (bike4fun) grijsblauwe tenue

3é groep vertrekt vanaf camping de Watertoren in Berendrecht.

Ikzelf rij hier gemiddeld drie keer per week mijn tochtjes, in de week s,middags rond 13u00 vertrekken en in het weekend meestal s,morgens
Gewoonlijk alleen en soms sluit ik aan bij 1 van de drie groepjes, als de conditie op die dag goed is :lol:
Gebruikersavatar
pacobike
Mountainbiker
Berichten: 45
Lid geworden op: do 20 okt 2005 22:35
Rijdt met: Minerva Outback ALU7500 full LX - Merida TFS 900 Magura - Ridley Ignite

Bericht door pacobike »

beireke schreef:Weet iemand of er ook bewegwijzerde routes door de bossen gaan die we gisteren aangedaan hebben want ik zou hier toch nog graag eens komen rijden. Zijn er btw nog streken zoals deze, waar je constant in het bos op en neer, sigletrackend kan rijden want anders mag je die ook laten weten. =D>
Putte is een schitterende tocht ... blijkbaar hou je van deze omlopen en dan moet je zeker naar de TT gaan in BALEN (keiheuvel, thuishaven van Tom Boonen) op za 2 februari ... daar is het nog meer keren en draaien in ongeveer dezelfde omgeving als in Putte, ook veel op en neer ... zeker doen, is ver voor jou uit Deiremonde, maar zeker de moeite waard ... wij komen uit Lochristi, dus ook ver ... de tocht in Balen is zonder overdrijven van start tot einde bijna éénen singletrack ... opgelet, vertrek enkel vanaf 12.00 tot 15.00 (was vorig jaar ook zo)

De Keiheuvel
17de Esc. Lichtvliegwezenlaan 14
Ant BALEN 20-30-40
beireke
Mountainbiker
Berichten: 72
Lid geworden op: wo 31 jan 2007 14:31
Rijdt met: Thompson pro team

Bericht door beireke »

Hey, al bedankt voor de reacties. Ik word volgende week spijtig genoeg geopereerd aan de knie dus het zal pas voor binnen twee maanden zijn (hopelijk want mijn revalidatie aan mijn rechterknie duurde veel langer door complicaties). Ik hou jullie tips wel in het achterhoofd want de afstand deert mij niet echt (dit weekend genk das nog veel verder). Indien ik nog eens naar putte kom zal ik een PB sturen voor wat gidswerk want het zal nodig zijn. Het was genieten (de rugpijn niet meegerekend) van eerste tot laatste minuut. :lol:
Gebruikersavatar
StrammerMax
Mountainbiker
Berichten: 2408
Lid geworden op: ma 31 dec 2007 00:28
Rijdt met: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514
Contacteer:

Bericht door StrammerMax »

@ Beireke. Er zijn in het zuiden van Nederland, in de provincie Noord-Brabant, vlak bij de Belgische grens in de omgeving van Postel en Lommel, 3 vaste mountainbikeroutes die ook onderling kunnen gecombineerd worden. Ze zijn vergelijkbaar met de toertocht in Putte, maar wel iets vlakker van terrein. De Boscheindroute in Luyksgestel (rood), de Witrijtroute in Eersel (blauw) en de Palsroute in Bladel (groen). De eerste twee vind ik zelf de mooisten, bijna uitsluitend door de bossen, de derde komt hier en daar door woonkernen. Men kan informatie vinden op www.mtbroutes.nl of met een link hier naar toe op www.mountainbike.nl. Men kan foldertjes bekomen met een plannetje in de plaatselijke VVV-kantoren. De moeite waard om eens voor naar ginder te rijden. Groeten en beterschap.
beireke
Mountainbiker
Berichten: 72
Lid geworden op: wo 31 jan 2007 14:31
Rijdt met: Thompson pro team

Bericht door beireke »

StrammerMax schreef:@ Beireke. Er zijn in het zuiden van Nederland, in de provincie Noord-Brabant, vlak bij de Belgische grens in de omgeving van Postel en Lommel, 3 vaste mountainbikeroutes die ook onderling kunnen gecombineerd worden. Ze zijn vergelijkbaar met de toertocht in Putte, maar wel iets vlakker van terrein. De Boscheindroute in Luyksgestel (rood), de Witrijtroute in Eersel (blauw) en de Palsroute in Bladel (groen). De eerste twee vind ik zelf de mooisten, bijna uitsluitend door de bossen, de derde komt hier en daar door woonkernen. Men kan informatie vinden op www.mtbroutes.nl of met een link hier naar toe op www.mountainbike.nl. Men kan foldertjes bekomen met een plannetje in de plaatselijke VVV-kantoren. De moeite waard om eens voor naar ginder te rijden. Groeten en beterschap.
Klinkt zeer interessant dus alvast bedankt... hopelijk kan ik er terug snel invliegen :-)
Gebruikersavatar
Bever
Mountainbiker
Berichten: 47
Lid geworden op: zo 30 dec 2007 00:15
Rijdt met: Cube stereo120 HPA SL
Contacteer:

Toertocht Putte

Bericht door Bever »

De Toertocht in Putte was toch weer één van de betere toertochten die ik dit jaar heb gereden. Géén slijkboerenwegen maar enkel en alleen bos, paar singletracks. ze hebben bijna alle heuveltjes in de omtrek in de toertocht geplaatst. De bevoorrading was een ramp, alles was op enkel cola was er nog te krijgen. Ook de loslopende hond, dé ook iemand van onze club heeft gebeten was minder. Na toch al wat tochten meegedaan te hebben vind ik deze van Noord-Antwerpen(Kapellen,Essen,Kalmthout), Nederland(Ossendrecht,woensdrecht,putte,Hoogerheide) en de kempen
de betere tochten!!
Plaats reactie