23/06/07 Ronse

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
kris
Mountainbiker
Berichten: 244
Lid geworden op: za 08 feb 2003 14:37
Rijdt met: specialized

Bericht door kris »

flea0017 schreef:één woord: SUBLIEM!

Zonde dat er maar 691 inschrijvingen waren, deze verdient er minstens 1500!
We hadden gerekend op een 700 deelnemers (wegens het voorspelde weer) en zijn dus tevreden.
Vanaf 500 zijn we uit de kosten en kunnen we het volgend jaar terug organiseren.
Gebruikersavatar
Stievie
Mountainbiker
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 14 feb 2005 14:07
Rijdt met: U6 Granville Comp, Mavic Crossmax SL, Michelin Mountain Xtreme, en de rest kon er nie meer bij...
Contacteer:

Bericht door Stievie »

Ook even vermelden dat ik 27 technische pechvogels meegenomen heb (en 312km gereden)! Ook een record bij vorig jaar maar 8. Dat had natuurlijk met de modder te maken, maar iedereen bleek tevreden, moe en voldaan.
Volgend jaar krijgen jullie opnieuw een buske technische hulp. Tot next year!!!
Gebruikersavatar
Severus
Mountainbiker
Berichten: 220
Lid geworden op: ma 16 sep 2002 02:00
Rijdt met: Niner Air9

Bericht door Severus »

Yeah ik was 1 van die technische pechvogels. Na 30 km is de buitenband gescheurd. Was dat even balen. Maar gelukkig passeerde op dat moment just een joybiker die vlug gebeld heeft. Na 10 minuutjes reeds opgepikt. Met dank aan de organisatie hiervoor. =D>

Een prachtig parcours waar ik jammer genoeg niet lang heb kunnen van genieten. Hopelijk volgend jaar beter. En dan nog speciaal met de fiets van Zottegem naar Ronse gereden.

Puike organisatie, goede bevoorradingen. De beste TT van Oost- Vlaanderen...allé, das mijn gedacht #-o
Pathos
Mountainbiker
Berichten: 150
Lid geworden op: vr 22 jul 2005 21:52
Rijdt met: Trek 8000

Bericht door Pathos »

Ben gisteren ook afgezakt naar Ronse .
Gestart om 11.20u denk ik , na een lange nacht was dat behoorlijk vroeg :-) .
Vond het een leuk parcours met iets te veel asfalt naar mijn goesting (ken de streek niet dus weet niet of deze opmerking terecht is) , wel goed voor het gemiddelde :) . Leuke technische stukjes en baggerpadjes , die waren ook best leuk .
De seingevers waren bangelijk goed , dikke proficiat aan die mensen =D> =D> .
De pijltjes en bevoorradingen waren ook zeer goed . Dat voor 2,5 € daar kunnen veel organisaties nog iets van leren !

Mijn bike was iets minder na 45km begon mijn ketting bijna op alle tandwielen door te slaan . Kon bijna geen kracht meer zetten . Op de derde bevoorading zag ik dat mijn derailleurwieltjes helemaal aangekoekt met modder waren , maar dit was mijn probleem niet . Heb pas gezien als ik thuis mijn fiets had gekuist dat mijn derailleur geblokeerd zat . Middenblad is ook wel aan vervanging toe . Had toch nog een gemid van 19.2 , valt wel mee als je geen kracht kan zetten :) .
Gebruikersavatar
Herder Scubaluc
Kerstman
Berichten: 825
Lid geworden op: za 06 aug 2005 13:42
Rijdt met: Iene mee twie wiele + Cannondale Rush Carbon 2
Contacteer:

Bericht door Herder Scubaluc »

Een welgemeende proficiat aan de organisatoren, medewerkers en allen die van deze tocht een pareltje gemaakt hebben, spijtig genoeg kan in ons Belgenlandje het weer wel eens een spelbreker zijn :evil: Het zij zo.
Minpuntje was toch wel de povere afspuitstand, maar daar kan aan gewerkt worden hé.
Deze rit staat met stip genoteerd voor volgend jaar =D>
mtb_loverke
Mountainbiker
Berichten: 24
Lid geworden op: za 03 mar 2007 19:13
Rijdt met: trek

Bericht door mtb_loverke »

Vooreerst een dikke proficiat =D> voor deze puike organisatie,
vooral de waarschuwingsborden bij de 'gevaarlijkere passages' waren top.

Het parcours was prachtig ,heel zwaar maar dat weet je op voorhand als je naar Ronse komt.Ben met twee vrienden om 14.00 vertrokken onder een stralend zonnetje en hebben geen regendruppelke gehad.Bijna alles was heel goed berijdbaar.Zelf het muziekbos met de technische passage (verkort mss)was heel goed doenbaar geworden in de namiddag.
Het venijn zat hem zeker op het einde ;op de fiertel nog met moeite boven geraakt(gekropen).
De lekkere barbecueworst bij aankomst maakte de leuke namiddag compleet. :-D

Een tip naar volgend jaar toe wat deelnemers betreft is misschien de kleinste afstand wat minder zwaar te maken naar het einde toe want die twee laatste beklimmingen waren toch zware kost zunne;zeker voor ongetrainde en minder ervaren beoefenaars. :-?

Sportieve groeten
[/quote]
Gebruikersavatar
lanza
Mountainbiker
Berichten: 17
Lid geworden op: vr 18 mei 2007 12:59
Rijdt met: Orbea

Bericht door lanza »

Gisteren zéééér genoten van jullie tocht in Ronse en, mannen, .......
zeker de technische stroken er niet uit laten, zelfs al zijn ze zeer moeilijk te doen, want daar ligt net de uitdaging: to do, or not to do.
Met een goeie techniek zijn gladde afdalingen ook te nemen (vergelijk in het skiën) en gladde, steile hellingen 't zelfde, hé: 't is een questie van balans!! Neem ons dus dit plezier niet af, omdat er zijn die dat niet zien zitten. Je kan deze mensen altijd een shortcut geven, of ze moeten die stukken dan maar te voet doen.
En de finale was inderdaad zeer zwaar, maar dat zorgt voor karakter training. 't Is prettig tot het uiterste te gaan, en dan zien dat je er nog een beetje moet bij doen: dat is dan weer je grens, die je verlegd hebt.
AFZIEN, mannen, leren AFZIEN!
En nog iets: qua modder en chain suck: er was olie op de bevoorradingen, hé, mannekes.

Tot volgend jaar!
Gebruikersavatar
KarMan
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 06 nov 2006 22:46
Rijdt met: Scott Scale 70 + kar van den "Carrefour" (al 6 jaar oud, reeds 3x herlast en bolt nog !)

Bericht door KarMan »

kris schreef:
jervanheg schreef:.... Goeie bevoorradingen ook, voor mij moesten het er zelfs maar 2 zijn (ze kwamen vrij snel na mekaar). ...
We hebben inderdaad de opmerking een paar keer gekregen dat de afstanden tussen de bevoorradingen vrij dicht tegen mekaar lag.

Als je voor de 50km de afstanden bekijkt tussen de 1ste en de 3de klopt het wel ongeveer (na 18km & na 30km)
Voor de 35km en de 70km bekijken we de afstanden wel nog eens voor volgend jaar.

Ik vond dat juist goed die extra bevoorradingen nog nooit zoveel "carré-confituurkes" na elkaar gegeten ! :-D
Gast

Bericht door Gast »

Kan jedie Waal en zijn zoon (net voor de 3de bevoorrading ) eens bedanken voor het uitspuiten van mijn volgelopen cassette en klikkers[quote="kris"][quote="cowboy peter"].. goede bepijling... en seingevers...[/quote]

Er zat 8 man van ons op het parcours die moesten zorgen dat verdwenen pijltjes direct werden teruggehangen.

De 13 seingevers deden dat inderdaad uitstekend. =D>[/quote]
Gebruikersavatar
Christ D.
Mountainbiker
Berichten: 1621
Lid geworden op: zo 15 mei 2005 11:18
Rijdt met: Stalen rossen.
Contacteer:

Bericht door Christ D. »

Kan hier niet veel aan toevoegen,we hebben ons héél goed geamuseerd waarvoor dank aan de organisatie en helpers(seingevers,bevoorradingen,etc...). Kan iemand mij zeggen of dat héél steil asfalt "klimmetje" in de laatste km's een naam heeft? Wa was da jong :lol: Daar toch efkes moeten op souplesse naar boven rijden.Ik vond de rest nogal meevallen,ik bedoel van rijdbaarheid..Zoals hier al gezegd,komt aan op balans zoeken en toch ook een beetje lef hebben en weten waar je mee bezig bent.Ik heb er daar toch serieuse toeren zien uithalen :roll:
Plaats reactie