19/05/2007 Sint-Maria Aalter

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Moustache
Kerstman
Berichten: 2448
Lid geworden op: vr 16 dec 2005 20:30
Rijdt met: ne vuilen en soms ne properen
Contacteer:

Bericht door Moustache »

Juist terug van Maria-Aalter... Na twee weken niet op mijn stalen ros te hebben gezeten was het toch wel weer efkes wennen. Niet zozeer de lastigheid van de tocht, maar het gebrek aan benen!

De 55 km gereden, die er maar 50 bleken te zijn aan een gemiddelde van zo'n 25km/u (naar mijn doen is dit redelijk snel :oops: )

Bepijling was niet het beste wat we al gezien hebben (een paar keer serieus in de remmen gegaan en 1 keer 2-3 kilometer moeten terugkeren omdat er niets meer te zien was dat op een pijlke leek. (Op die manier hebben we er dan toch bijna 55 gereden...)

Veel moois gezien waar we langs reden op een semi-verharde weg, dus... veel gemiste kansen.

Slechts 1 bevoorrading op 55 km is ook aan de lage kant, zeker wanneer die al op km 17 valt. [-X

Net iets te veel road naar mijn gedacht, maar deze tocht deed wat hij moest voor mij vandaag: de benen losmaken voor morgen, maar ik vrees dat ik volgend jaar hier niet zal terugkomen.
C-DALE
Mountainbiker
Berichten: 269
Lid geworden op: za 27 sep 2003 12:07
Rijdt met: Cannondale Taurine 2007/8.2kg + Cannondale Tesoro 2010/8.7kg
Contacteer:

TT Maria-Aalter

Bericht door C-DALE »

Hello mtb folks,

Zit op de zelfde golflengte als Moustache :wink:
-Ben 4x verkeerd gereden, soms m'n eigen fout (zag in de verte bikers, maar die gaven nogal gas op de baan, als k erbij was zag ik dat wielrenners waren, dus moeten terug keren :oops: )
-1ste bevoorrading was in orde, maar dacht constant van nu gaat de 2de bevoorrading komen, blijkt dat er maar 1 is #-o
-Voor het parcour is dat elk z'n mening, ben daar niet zo kritisch in, vond het ok, alhoewel dat de avondrit vorig jaar leuker was.

Had gisteren al m'n bike in orde gezet, dus vanmorgen vroeg kunnen vertrekken, gestart om 8.45h.
In het begin vlotte het niet zo goed maar ben er dan wa door gekomen, ook omdat ik kon aansluiten met enkele treintjes, maar die konden het tempo niet blijven hoog houden, dan serieus verkeerd gereden, was rechtdoor gereden over de autosnelweg ipv links in te draaien.
Toen ik terug op het juiste parcour zat zijn er nog 2 man komen aansluiten (1 met ne Specialized en 1 met ne Merida), ben daar mee tot aan de finish gereden.
Totaal 95km aan 26.9km/h en een cadans van 90tpm
Parcour 53.5km aan 27km/h en cadans van 85tpm

Morgen volgt Assebroek, ben benieuwd hoe de benen gaan aanvoelen.
[-o<
Gebruikersavatar
Revontulet
Kerstman
Berichten: 36
Lid geworden op: za 16 sep 2006 16:01
Rijdt met: rockrider 9.1

Bericht door Revontulet »

ook juist terug van maria-aalter. Twas een behoorlijk aangename tocht alhoewel de benen niet echt mee wilden.
Vond ook de bevoorrading minder. Na 17 km en dan niks meer! Kdacht dat ik één gemist had. Daardoor waren de benen compleet leeg aan het einde. Nog leger dan in het begin :-?
Morgen waarschijnlijk Beurvry. Dat zal andere koek zijn en hopelijk willen de benen dan wel mee.
Gebruikersavatar
Moustache
Kerstman
Berichten: 2448
Lid geworden op: vr 16 dec 2005 20:30
Rijdt met: ne vuilen en soms ne properen
Contacteer:

Bericht door Moustache »

Revontulet schreef:Morgen waarschijnlijk Beurvry. Dat zal andere koek zijn en hopelijk willen de benen dan wel mee.
Ik zit hier nu net hetzelfde te denken...

Ondertussen verslagje on-line gegooid:
http://www.hinnaert.net/weblog_nl/2007/ ... 52007.html
Gebruikersavatar
Barbeque
Kerstman
Berichten: 957
Lid geworden op: za 16 okt 2004 18:45
Rijdt met: Fully Epic M4, Hope onderdelen, Sram x0.. Garmin Forerunner 910XT and edge 705
Contacteer:

Bericht door Barbeque »

AHoi,

nadat ik gisterenavond 24 km gelopen had kreeg ik telefoontje van
Witje om deze rit te rijden. Ik vreesde deze morgen wel dat
de gelopen km's van gisteren mij parten ging spelen. Met volle moed
ben ik om 11uur vertrokken om samen met Witje en Ivca rond kwart
na 12 ginder aan de 50 km te beginnen. Brouwerke Ed had ons al
gewaarschuwd om op te letten voor de pijltjes en danke aan hem
want we hebben geen enkele pijltje over het hoofd gezien. We vonden
ook dat het betere werk in het tweede gedeelte zat van de tt.
Toch moet ik C-Dale en Moustache gelijk geven, we hebben al andere
en betere gekend. Na 2u05 waren we terug en het aantal km's was
49,6 km en geen 55 km [-X [-X [-X .

Nadien nog wat gedronken en terug met de fiets naar huis. Ik had
92,7km bij m'n thuiskomst. Morgen misschien Assebroek of 20 km
gaan lopen.

Oja, waarschijnlijk C-Dale gezien in Beernem rond 11u30 al
ben ik het niet zeker.
Gebruikersavatar
steftav
Mountainbiker
Berichten: 16
Lid geworden op: do 22 feb 2007 20:16
Rijdt met: Specialized Rockhopper M4 2007

Bericht door steftav »

Vandaag de 40 km gereden, die er 42 waren. Zeer mooie rit, zonder klagen van de bepijling. Geen enkele keer verkeerd gereden.
Spijtig dat de bevoorrading wat vroeg viel
Al bij al een positieve ervaring, voor herhaling vatbaar.
Gebruikersavatar
MoozeMeiske
Mountainbiker
Berichten: 333
Lid geworden op: zo 17 dec 2006 16:03
Rijdt met: ne zwarten met een bitje roze en ne witten met een bitje zwart

Bericht door MoozeMeiske »

het mooie weer en het BrigandsBikersgezelschap heeft er een toffe rit van gemaakt! We hebben veel leute gemaakt en 3 keer misreden - hierdoor ook 3 x hetzelfde bendeke overstoken - maar hiermee goed gelachen toen we plots tussen de struiken reden waar overduidelijk nog geen biker gepasseerd was! :lol:
@voltman: jij trekt geen kop meer hé
Inderdaad veel road en slechts 1 bevoorrading en misschien viel er wel wat meer uit te halen maar lastiger moest het niet zijn, morgen is het in Opbrakel te doen!
(o)
C-DALE
Mountainbiker
Berichten: 269
Lid geworden op: za 27 sep 2003 12:07
Rijdt met: Cannondale Taurine 2007/8.2kg + Cannondale Tesoro 2010/8.7kg
Contacteer:

Bericht door C-DALE »

Hello Bbq,

Was voor 12h thuis, ben terug gekeerd via kanaal, dus is goe mogelijk dat ik rond 11.30h Beernem gepasseerd ben :wink:
Gebruikersavatar
sofeurken
Mountainbiker
Berichten: 769
Lid geworden op: za 18 mar 2006 17:43
Rijdt met: ene in zwart wit

st maria aalter

Bericht door sofeurken »

een goei trainingske van gemaakt met het oog op volg week;p-r ,ritje was mooi en goed uitgepeild,na de bevoorr zat er wel veel baan in maar er valt veeel meer uit te halen in deze streek,waarom in beernem eens geen paar keer naar beneden gereden bvb?112km,26gem
Gebruikersavatar
positivo
Mountainbiker
Berichten: 33
Lid geworden op: zo 01 apr 2007 19:46
Rijdt met: scatto helium srm x9 shim lx rock shox recon fsa

Bericht door positivo »

Bepijling vond ik wel in orde. =D> Twee keer pijl te laat opgemerkt #-o maar was toch genoeg zichtbaar. Een (te?) vroege bevoorrading die zeker voldoende was. Niemand iets te zeggen over de zeer democratische prijzen in de kantine? Leffe aan 1,70 en Ice Tea aan 1,20!!! =D>
In Beernem was inderdaad iets meer te halen uit parcours.
Tot volgend jaar!
Plaats reactie