01/05/2007 Ieper

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Rock Rider
Mountainbiker
Berichten: 2881
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:42
Rijdt met: Ritchey Swiss Cross

Bericht door Rock Rider »

long fellow schreef:
uncle sam schreef:
Moustache schreef: LG, eerlijk duurt het langst... Als je "maar" 16.7 hebt gereden, heb je hem tenminste gereden. Ik vrees dat er veel zijn die rapper rijden op het forum dan hun kilometriekse heeft getoond. Er zijn er natuurlijk altijd die kunnen koersen (echt koersen) maar het is zeker geen schande om met lagere gemiddelden af te komen.

Ik zou trouwens die 93 niet overleven denk ik. =D>
Agree, heb er ook al veel tegengekomen die dachten dat ze 30 per uur reden terwijk mijn tellerke er slechts 28 aangaf.
Wat natuurlijk niet bewijst dat de mijne juist afleest :p.
Vraag me af hoe je dit precies kunt nagaan. (naast de instellingen volgens het boekje: wielhoogte en banddikte)

Had zelf 17,9 per uur op de ... 125km (Beetje verloren gereden op de Cats) Zou er anders niet over beginnen maar op 47 jaar en alleen beukend tegen de wind geeft het toch voor mij een voldoening. :P
En... lag 5 maanden geleden nog met 8 gebroken wervels in hospitaal na TT van Avelgem. :cry:
RESPECT =D>
Gebruikersavatar
Moustache
Kerstman
Berichten: 2448
Lid geworden op: vr 16 dec 2005 20:30
Rijdt met: ne vuilen en soms ne properen
Contacteer:

Bericht door Moustache »

long fellow schreef:En... lag 5 maanden geleden nog met 8 gebroken wervels in hospitaal na TT van Avelgem. :cry:
Inderdaad, =D> =D> =D> =D> =D> en alles is hier gezegd!
Gebruikersavatar
nebraz
Mountainbiker
Berichten: 1797
Lid geworden op: wo 01 jun 2005 01:13
Rijdt met: Cannondale Rush Carbon Si 2
Contacteer:

Bericht door nebraz »

sjiek zo. Ga er maar voor. :wink: =D>
Gebruikersavatar
polletje
Mountainbiker
Berichten: 718
Lid geworden op: wo 08 feb 2006 20:07
Rijdt met: ne rocky & ne sportivo
Contacteer:

Bericht door polletje »

heeft de organisatie foto's getrokken ?
Gebruikersavatar
Frustie Dtr
Mountainbiker
Berichten: 44
Lid geworden op: za 22 jan 2005 22:25
Rijdt met: TREK

Bericht door Frustie Dtr »

Sorry voor late reaktie maar wil het hier toch nog eens kwijt:
Dikke proficiat =D> =D> aan de organisatie voor deze prachtige rit.

We waren terug (deze winter ook gereden - maar dan in andere richting!)talrijk van Dudzele naar Ieper afgezakt.
Ik vraag me wel af hoeveel bikers op de fiets de "trappenberg" hebben afgereden?
De geleidelijke aanloop naar de Kemmelberg was subliem.....

Op het einde met enkele bikers van Bavikhove meegereden (uit de wind :oops: ) om dan 4 km van het einde er nog een lap op te geven.

Tot deze winter.
Gebruikersavatar
Moustache
Kerstman
Berichten: 2448
Lid geworden op: vr 16 dec 2005 20:30
Rijdt met: ne vuilen en soms ne properen
Contacteer:

Bericht door Moustache »

Frustie Dtr schreef: Ik vraag me wel af hoeveel bikers op de fiets de "trappenberg" hebben afgereden?
Hawel, ik heb de eerste trap gedaan aan hoge snelheid en dat was mis. Ik heb er twee te voet gedaan en dan de rest weer traagjes op de fiets.

Straks zit die weer in de rit van Reningelst, dus met het beetje parcourskennis dat we nu hebben, moet het lukken om ze allemaal te nemen zonder afstappen.
jocca
Kerstman
Berichten: 1351
Lid geworden op: wo 07 dec 2005 10:43
Rijdt met: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander
Contacteer:

Bericht door jocca »

Ik heb ze alle 2 afgereden hoor ... kwestie van niet te vlug te rijden, maar ook niet te traag, eens uw voorwiel de grond raak achter uw zadel gaan hangen en direct beginnen met remmen, eens uw achterwiel de grond raakt, ook daar kort efkes remmen en terug laten bollen. Zo kan je hem makkelijk en nemen.
Gebruikersavatar
nebraz
Mountainbiker
Berichten: 1797
Lid geworden op: wo 01 jun 2005 01:13
Rijdt met: Cannondale Rush Carbon Si 2
Contacteer:

Bericht door nebraz »

Ik rij ze na enkele keren zonder problemen naar beneden maar heeft iemand die andere trapjes na de afdaling van de rode berg opgereden? Das pas een uitdaging. Langs de eerste twee geraak ik maar daarna is het te voet.
Gebruikersavatar
cyclon
Mountainbiker
Berichten: 1493
Lid geworden op: do 09 dec 2004 17:52

Bericht door cyclon »

nebraz M/29j. schreef:Ik rij ze na enkele keren zonder problemen naar beneden maar heeft iemand die andere trapjes na de afdaling van de rode berg opgereden? Das pas een uitdaging. Langs de eerste twee geraak ik maar daarna is het te voet.
ik snap niet goed wat het probleem is met die trap afdaling (is vooral mentaal veronderstel ik), maar die trap klim is idd wat anders, heb hem deze keer voor 't eerst proberen doen op de fiets maar ben ook gesneuveld na een paar trappen, ik denk dat het probleem is dat je snelheid teveel afneemt na een paar trappen
Gebruikersavatar
cowboy peter
Mountainbiker
Berichten: 1473
Lid geworden op: zo 17 sep 2006 19:04
Rijdt met: flash29, epic , synapse

Bericht door cowboy peter »

cyclon schreef:
nebraz M/29j. schreef:Ik rij ze na enkele keren zonder problemen naar beneden maar heeft iemand die andere trapjes na de afdaling van de rode berg opgereden? Das pas een uitdaging. Langs de eerste twee geraak ik maar daarna is het te voet.
ik snap niet goed wat het probleem is met die trap afdaling (is vooral mentaal veronderstel ik), maar die trap klim is idd wat anders, heb hem deze keer voor 't eerst proberen doen op de fiets maar ben ook gesneuveld na een paar trappen, ik denk dat het probleem is dat je snelheid teveel afneemt na een paar trappen
in droge omstandigheden kom je er vrij gemakkelijk overheen als je het juiste traject neemt. Dit is meestal de buitenkant aangezien het hoogteverschil daar het kleinst is. Je mag er niet te snel overheen willen gaan, want dan val je stil door de bots tegen uw achterwiel. Best is te zorgen da je uw voorwiel erover heft en dan het achterwiel al rollend meetrekken. Wel oppassen voor de scherpe kantjes want ik heb er wel al een snakebite aan overgehouden.
Plaats reactie