04/11/06 Wechelderzande

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
petruske
Mountainbiker
Berichten: 720
Lid geworden op: za 16 apr 2005 11:49
Rijdt met: trek /specialized

wechelderzande 4/11/2006

Bericht door petruske »

ik kan me volledig met willy D vinden ,daar hij meer dan overschot van gelijk heeft denk ook eens aan uw eiegen verantwoordelijkheid en ook die van de andere daar het roekeloos rijden brengt u mischien niet alleen uw eigen maar tevens het leven van andere in gevaar
Kagge
Mountainbiker
Berichten: 173
Lid geworden op: di 18 apr 2006 22:16
Rijdt met: Merida Team issue 26

Bericht door Kagge »

Beste vrienden Mountainbikers,

Ik vind dat er ongelooflijk wordt geëmmerd en gezeverd over bevoorraading en afpijling. Het is mijn inziens een recreatieve manier van sportbeoefening , een manier van ontspannen. Indien dit niet kan zit je verkeerd en moet je wedsteijden gaan rijden (maar ja dat is weer wat anders). Met betrekking tot oversteken en seingevers, ik vind dit een welkome luxe maar geen noodzaak, tenslotte als ik naar de bakker fiets heb ik geen seingevers klaarstaan om mij de weg te laten oversteken. Het is allemaal een kwestie van verantwoordelijkheid nemen, er is zoiets van een gedragscode, dit ook in het veld en dat wordt ook niet altijd gevolgd.

Voor de organisatie een dikke bravo om het parkoer toch mooi uit te stippellen , e, de bevoorraading was ruim voldoende , het is niet de bedoeling om te gaan brunchen (dit doe je thuis).
Met betrekkig tot de pijlen , ik vind het goed dat deze af en toe wat verscholen zitten dan moet men zijn ogen open trekken en kan men tevens wat van de mooie nattur genieten. Het is maar zielig als je enkel maar een achterwiel ziet van je voorganger.

Al bij al een puike tocht.

Groeten uit Wechelderzande
Dutch Biker Leon
Mountainbiker
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 03 jan 2005 21:31
Rijdt met: Van Nicholas
Contacteer:

Bericht door Dutch Biker Leon »

Met 7 man om 11:15 uur voor het tweede jaar op een rij aan het vertrek. Toen we rond 12:30 uur aan de pauze kwamen was er nog cake, banaan, appelsien, sportdrank en soep =D>. Een dikke voldoende voor de bepijling.

Wat seingevers betreft: het is mooi als die er zijn, maar je blijft deelnemer in het verkeer. Het is je eigen verantwoordelijkheid om uit te kijken bij het oversteken. Die waarschuwingsborden staan er niet voor niets. En neem je toch risico's, draag dan ook als een echte man/vrouw de gevolgen.

Wat betreft de kleedkamer: een paar badslippers en een extra handdoek (om op de grond te leggen) in je tas zijn vaak geen overbodige luxe :-?.

870 deelnemers aan het vertrek. Een mooie opkomst voor een zaterdag.

Na afloop nog even kennis gemaakt met Diamant (Luc). Luc is een goede vriend van de organisator (Marcel). Luc speelt de opmerkingen op dit forum door aan Marcel, die niet op dit forum actief is. Het mooie aan dit forum is dat je via een pb alle goede suggesties kwijt kunt O:).

Wij zijn met een voldaan gevoel weer huiswaarts gekeerd :lol:.
opeensbe
Mountainbiker
Berichten: 198
Lid geworden op: zo 10 nov 2002 19:28

Bericht door opeensbe »

ook Wechelderzande gereden. Ik was om 8:15 u weg dus was het nog rustig. Het probleem met de tt's tot hiertoe is voor mij het weer. Ik had zaterdag ook 25 avs maar ik vind dit voor een tt te snel: door het vroege uur (ik stond als eerste auto helemaal alleen op het voetbalveld) stoorde ik niemand maar eigenlijk smeek ik stilaan om echt "pokkenweer". Afgelopen woensdag Stekene gereden, gisteren Pulle en overal is het nu nog "vlammen" geblazen, niet door de cyclo's alleen, ook door de mountainbikers. Geef mij maar zwaardere parcoursen ipv de snelle dreven en tracks: de racende groepen zullen snel "uiteenvallen". De gemiddelden zullen sterk "achteruitlopen". Iedereen wil het gevoel hebben "gesport" te hebben en moe, maar voldaan aan te komen. Laat de "woud be koereurkes" waarbij ik met zelf ook wat reken maar eens letterlijk en figuurlijk "op hun bek" gaan. Nu gaat het in elk geval nog te snel....
De organisatoren zitten, begrijpelijk, met een dilemma: vele recreanten "puur sang" houden van droge, vriendelijke en vlot rijdende omlopen en misschien moet dit wel de voornaamste doelgroep zijn (en blijven...)
Maar de wereld geraakt stilaan overvol, we zijn allemaal toch zo verschillend, worden egoïsten en willen ons best aanpassen als de anderen...het eerst doen....
Hopelijk worden de veldtoertochten niet het slachtoffer van hun eigen succes...
(vorige week in Stekene ruzie gezien met een toertocht voor motards, irritatie met wandelaars. Ik houd mijn hart vast voor de volgende tt's...)
Kagge
Mountainbiker
Berichten: 173
Lid geworden op: di 18 apr 2006 22:16
Rijdt met: Merida Team issue 26

Bericht door Kagge »

Beste moutainbikers,

Ik blijf erbij dat de toer in Wechel een mooi parcour is met veel singel tracks en enkel technische stukken. Mijn gemidelde licht meestal rond de 24 km maar dat wil in mijn geval zeggen dat het er droog is. De toertocht in de lente in Wechel was dit jaar eentje met veel slijk. Dat was echt blubber en slijt en de nodige fun.
Een tip naar de organisatie , probeer eens een marathon pârkour erbij te nemen ( 75 km) en neem indien het kan het militair domain van Grobbendonk erbij (dit wordt niet altijd open gesteld). En voorzie 2 bevoorradingen (denk aan onze brunchers).
Deze tourtocht top.

Groeten vanuit Wechelderzande
Plaats reactie