05/11/06 villers-la-ville

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Saturnuske
Mountainbiker
Berichten: 76
Lid geworden op: di 11 nov 2003 21:49

05/11/06 villers-la-ville

Bericht door Saturnuske »

Volgens de kalender van mtb.be staat dat er morgen een tt doorgaat in Villers-la-ville. Graag had ik er wat informatie over, eventueel zou ik me tot ginder willen begeven als het de moeite waard is.
Gebruikersavatar
Barny
Mountainbiker
Berichten: 506
Lid geworden op: do 27 jan 2005 20:11
Rijdt met: Nicolai Helius RC / Lapierre Spicy 916

Re: villers-la-ville

Bericht door Barny »

Saturnuske schreef:Volgens de kalender van mtb.be staat dat er morgen een tt doorgaat in Villers-la-ville. Graag had ik er wat informatie over, eventueel zou ik me tot ginder willen begeven als het de moeite waard is.
Het zijn natuurlijk de Pyreneeën niet hé, maar als je het niet te ver wil zoeken dan is dit wel een alternatief voor de drukke Vlaamse toertochten.
Echt super was het vorig jaar niet maar al bij al viel het wel mee.
Ik sta morgen aan de start (rond 8:30)

Bart
jaro
Mountainbiker
Berichten: 2026
Lid geworden op: zo 06 nov 2005 23:37
Rijdt met: 3 x Viper worldcup FS /Cannondale Super V

Bericht door jaro »

Ik heb vorig jaar een TT gereden in Villers la ville en dat was er ene van 5 + 1 sterren. Was toen in september dacht ik en een pracht van een tocht. Een organisatie van de waalse tegenhanger van onze Blozo. Of dit dezelfde organisatie en TT is weet ik niet maar de streek daar is prima om te biken.
Gebruikersavatar
xjfan
Mountainbiker
Berichten: 42
Lid geworden op: zo 22 jan 2006 22:28
Rijdt met: Minerva Hurricane/Deore LX/Ritchey Zmax 1.9
Contacteer:

Bericht door xjfan »

jaro
Mountainbiker
Berichten: 2026
Lid geworden op: zo 06 nov 2005 23:37
Rijdt met: 3 x Viper worldcup FS /Cannondale Super V

Bericht door jaro »

Na bekijken van de link hierboven.

Dit is niet degene die ik vorig jaar daar gedaan heb, maar het blijft natuurlijk wel een mooie bikestreek.
Gebruikersavatar
Joris
Mountainbiker
Berichten: 200
Lid geworden op: di 22 apr 2003 11:46
Rijdt met: Niner Ros 9; Orbea Occam

Bericht door Joris »

De bossen rond Villers zijn uitstekend om in te biken. Er zijn daar enkele mooie single tracks en de hoogtemeters kunnen ook al flink oplopen.

@ Jaro:er is meestal ook een tocht eind augustus in Villers-la-ville. Je zal waarschijnlijk die gereden hebben.
Gebruikersavatar
Joris
Mountainbiker
Berichten: 200
Lid geworden op: di 22 apr 2003 11:46
Rijdt met: Niner Ros 9; Orbea Occam

Bericht door Joris »

Deze morgen naar Villers geweest. Het was een schitterende tocht: mooie beklimmingen en dito afdalingen, en heel wat bospassages. Hier en daar was er een spatje modder, maar alles was goed te rijden. Op het langste traject (46 km) waren er zelfs drie ruime bevoorradingen. De tocht was goed georganiseerd, nergens verkeerd gereden en op een gevaarlijke oversteek stonden zelfs 2 seingevers.

Je kon je ook inschrijven voor een chrono met massastart. Maar ikzelf heb ervoor gekozen om de 'rando' in toeristentempo af te haspelen. Het was wel vrij koud deze morgen.
Plaats reactie