01/11/2006 BRUNEHAUT - La Pierre - Doornik

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
cowboy peter
Mountainbiker
Berichten: 1473
Lid geworden op: zo 17 sep 2006 19:04
Rijdt met: flash29, epic , synapse

Bericht door cowboy peter »

morgen hier eens proberen of de benen wa beter zijn.
nog wa opzoekingen gedaan en het parcours zou richting frankrijk gaan (fort de maulde) en 30%road, 35%veldwegen en 35 % bos bevatten.
'k voorzie te starten rond 8u-8u15.

en ja, profiat aan katrientje
Gebruikersavatar
moviestar
Mountainbiker
Berichten: 253
Lid geworden op: zo 16 jan 2005 22:29
Rijdt met: Cervelo

Bericht door moviestar »

Vanmorgen een schitterende TT gereden daar in Brunehaut - Hollain, enorm veel off-road die op verschillende plaatsen glibberig lag door de regen, veel bos, mooie singletracks, prima bevoorradingen en bepijling, ook de kasseien ontbraken niet in noord-frankrijk, de organisatie deed ook prima werk ... minpuntje is misschien dat er geen douches waren en de afspuitstand kon ook beter. Maar dit doet niks af dat het toch een gezellige 65 km was.

Vamorgen ook enkele forumbikers gezien nl. Grote en Kleine Plateau, Hanzi en Skubaluc :wink:

Als Bruyelle op 11 nov ook zo'n mooie TT is dan weet ik waar ik m'n mountainbikehart verloren heb ... :-({|=

greetzzzzzzzzzz
moviestar 8)
Laatst gewijzigd door moviestar op wo 01 nov 2006 18:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
grote plateau
Kerstman
Berichten: 442
Lid geworden op: di 04 okt 2005 14:44
Rijdt met: ne rooien of nen blauwen

Bericht door grote plateau »

Man man man, :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce:
ik denk dat ik hier voor enkele jaren mijn hart verloren heb.Voor mij (en waarschijnlijk nog velen)was het parcours ZEER GOED!!!!!!!!!! =D>

Na de eerste 15km hebben we geen 500m "bane" gezien;gewoon de max.

Van rechte "carrieren",over Parijs-Roubaix kasseien en mooi afgebakende cross-parcours naar leuke single-tracks met technische stukken,bergop-bergaf,gewoonweg fantastisch!! =D> =D> :lol:
Denk dat we geen 5km op de weg hebben gereden.
De eerste prima bevoorrading op een zeer leuke plaats na een technisch stukje,sfeervol met brandende kaarsen in een soort van bunker. 8) 8)
Alleen Cowboy Peter was vandaag getuige :oops: van een "over het stuur-jump" van mezelf na een scherpe afdaling(zonder veel erg)

Eén ding viel voor mij vandaag wat tegen en dat waren mijn vingers :evil: ,wat hebben die afgezien van de koude(volgende keer doe 'k m'n handschoenen aan i.p.v.ze in den auto te laten liggen [-X #-o )

Nog ne korten après met Peter,Scubaluc en Klein Plateautje

Volgend jaar ZEKER weer op de afspraak op deze met zeer vriendelijke medewerkers ingerichte mtb. =D> =D> =D>

@ allen die graag de drukte vermijden en zeeeeeeeer veel off-road willen,ge weet waar naartoe volgend jaar :-)
Gebruikersavatar
polarbear
Mountainbiker
Berichten: 356
Lid geworden op: wo 29 okt 2003 11:44
Rijdt met: Scott Scale 910 & 20 + Specialized Stumpjumper M4
Contacteer:

Bericht door polarbear »

Ook geweest en ik vond er dan weer niks aan.

Inderdaad veel offroad, maar twas dan grotendeels Baggeren over biljartvlakke veld/boer-wegen. Sturen of remmen moest je niet al te veel doen.

Funfactor beneden alle pijl en mtb-gehalte was al even ver te zoeken: erg weinig speedy singletracks & enig hoogte/laagte-verschil was er in de verste verte niet te bespeuren (alright, dat is streek-gebonden).

Eerste deel erg veel kasseistroken (met ook een winterse bui op ons dak). 1ste bv was wel origineel met die kaarsen.

Kben wel als allerlaatste vertrokken (9h58 chrono) en misschien was daardoor alles al kapot gereden / omgeploegd.
Gebruikersavatar
Tomini
Mountainbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 16:43
Rijdt met: Cube LTD TEAM 06
Contacteer:

Bericht door Tomini »

hey ,

ik ben ook geweest vandaag, en ik vond het toch super tof rijden, want gemakkelijk was het niet met de overdosis modder dat we gezien hebben. Ja, het was vlak, maar de vele modderweggetjes, kasseien, en bospaadjes, hebben de tocht zeker lekker zwaar gemaakt.
NUja de regen dat we op onze kop kregen was natuurlijk niet tof, maar liever in de regen op de velo, dan mij thuis zitten opjagen omdak nie buiten kan gaan door het hondeweer.

Ik ga volgend jaar weer naar dit platte beboste streekje.

greetz.
Gebruikersavatar
Motorbiker
Mountainbiker
Berichten: 3034
Lid geworden op: wo 05 jan 2005 20:37
Rijdt met: Niner Jet RDO

Bericht door Motorbiker »

Een tt anders dan gewoon.
Niet dat het parcour uitzonderlijk was, maar dankzij de Shimano XTR actie kon ik met een Granville carbon full XTR op de weg en dat was even aanpassen.
Deze rocket bike was een belevenis op zich.
Derailleurs die sneller schakelen dan eendere veertienjarige bij het betrapt worden van het kijken naar "Hete meiden uit Tirol", remmen als betonmuur frontaal, een trapstel waar je met één been toekomt, ... . Ja ja, dat kan tellen.
Enkel de klikpedalen stonden iets te vast, waardoor ik ze enkel in volledig horizontale positie, los kreeg.
Bij bepaalde technische passage's - modder & stortregen glad - was het klikspook nefast voor s'mans technisch kunnen en ging de aandacht uitsluitend naar het zachtste landingsplaatsje, ipv het te volgen traject.
Een topfiets testen en een top tt rijden gaan voor mij duidelijk niet samen.
De tocht zelf was in hoofdzaak minder spectaculair dan bv Peruwelz. Echter, we hebben ons geen moment verveeld.
Een mooie streek, een beetje stortregen, kaisseistroken waar een echte als mezelf zich direct Van Peteghem waant, en technische passage's zo wispelturig en onvoorspelbaar dat ....miljaar mijn klikpedaaaaaa.... .
Bij de aankomst had ik voor de eerste keer in 2 jaar - op aanraden van mijn broer - douchespullen mee.
Het 20cm plastiek bakje (per persoon) met lauw water was een openbaring.
Zoveel vent in zo'n klein bakje, dacht ik bij mezelf, intussen mijn maatje drie wintervest uittrekkend.
Ga ik volgend jaar terug? Jazeker. Want alleen al de Waalse omroeper, ons in zijn beste Vlaams te horen verwelkomen, was pure Willy's en Marjetten.
Gebruikersavatar
putje
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: za 10 sep 2005 11:32
Rijdt met: CUBE reaction 2006
Contacteer:

Hollain mtb

Bericht door putje »

Eerste maal naar Hollain geweest en dit midden de week ! leve de feestdag. Toeval of niet maar 3 maal langs een kerkhof moeten passeren?


Parcours was dik in orde en alle geluk niks van regen gehad (klein mirakel) Maar daarom was het niet minder vuil !!!
Kleine maar leuke organisatie maar douches zijn toch wenselijk !


http://www.kortrijkse-mountainbikers.be ... 011106.htm
Gebruikersavatar
fredjeraketje
Mountainbiker
Berichten: 251
Lid geworden op: di 29 jul 2003 22:23
Rijdt met: Specialized Rockhopper

Bericht door fredjeraketje »

Ik ben ook geweest, maar heb wel een pak regen over mij gekregen. Desondanks vond ik het wel plezant, het is eens iets anders dan in de Vlaamse Ardennen. En die eerste bevoorrading lag op een wel zeer originele plaats :P. Ik wil ook nog de Krierecrosser bedanken die mij de laatste kilometers uit de wind heeft gehouden =D>
Gebruikersavatar
Herder Scubaluc
Kerstman
Berichten: 825
Lid geworden op: za 06 aug 2005 13:42
Rijdt met: Iene mee twie wiele + Cannondale Rush Carbon 2
Contacteer:

Bericht door Herder Scubaluc »

Foto's van 2006 staan nu ook op hun site :wink:
Plaats reactie