28/04/2024: 13e Straf in Bergaf MTB toertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Jumping Jack
Mountainbiker
Berichten: 561
Lid geworden op: vr 04 mei 2018 13:52
Rijdt met: Kona Hei Hei / BMC URS / Scott Speedster Gravel

Re: 28/04/2024: 13e Straf in Bergaf MTB toertocht

Bericht door Jumping Jack »

Ja, er zaten idd wel erg vettige passages in (zelf de 120km gravel gereden). Samen met de wind maakte dat er een zware editie van.
Maar geen regen! (o)
Gebruikersavatar
BoXeR
Mountainbiker
Berichten: 2518
Lid geworden op: wo 09 jan 2008 22:27

Re: 28/04/2024: 13e Straf in Bergaf MTB toertocht

Bericht door BoXeR »

+++ een dikke dankjewel aan iedereen die de wind en modder trotseerde +++

tot volgend jaar :-D
Gebruikersavatar
Madball872
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 26 apr 2021 19:40
Rijdt met: een MTB

Re: 28/04/2024: 13e Straf in Bergaf MTB toertocht

Bericht door Madball872 »

Eerste keer dat ik deze TT gereden heb maar volgend jaar kom ik zeker terug en dan hopelijk voor de 55km. De wind, de modder en dan vooral ook een beetje de conditie hebben ervoor gezorgd dat ik voor de 35km gekozen heb.

Ik vond het parcours er wel verraderlijk bij liggen, na een snelle afdeling, over de volledige breedte van het pad modder en plassen, stuurmanskunsten waren nodig :p

Maar ook de 35km was een hele mooie rit, met een verrassend herkenningspunt uit de film van FC De Kampioenen zowaar. Dat weten we dan ook weeral liggen :P

Ps: Hopelijk alles ok met de biker die ten val was gekomen paar km voor de eerste bevoorrading?

Hier onder kort filmpje van de 35km

cannondude
Mountainbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: di 28 jan 2014 16:49

Re: 28/04/2024: 13e Straf in Bergaf MTB toertocht

Bericht door cannondude »

Laat ons zeggen dat het nog net te doen was, toch een keer of 10 afgestapt om een stuk modder te voet door te komen, weinig aan te doen denk ik met het weer dat we al gehad hebben, als je er stukken moet van tussen halen wat schiet er dan nog over. Ikzelf had lang getwijfeld of ik zou afkomen en wist dus ook dat er wel wat modder zou inzitten, al had ik het wel iets rooskleuriger ingezien. Oorspronkelijk vertrokken met het gedacht de 85km te doen, aan bevoorrading 2 serieus beginnen twijfelen, maar toch doorgebeten en uiteindelijk viel de extra lus van de 85 best mee.

Zou zalige tocht zijn om te rijden bij droogte, nu was het iets minder zalig, maar wel heroïsch, dus uiteindelijk toch met voldoening over de aankomst gebold.
Gebruikersavatar
Jumping Jack
Mountainbiker
Berichten: 561
Lid geworden op: vr 04 mei 2018 13:52
Rijdt met: Kona Hei Hei / BMC URS / Scott Speedster Gravel

Re: 28/04/2024: 13e Straf in Bergaf MTB toertocht

Bericht door Jumping Jack »

Er waren blijkbaar nogal wat mensen afgeschrikt door het weer, enkel op de bevoorradingen hebben we wat volk gezien. Bij de aankomst was er zo goed als geen volk meer (terwijl we toch nog behoorlijk door gereden hebben ondanks de omstandigheden). Vorig jaar zat het terras nog vol. Maar er waren wel nog hamburgers (o) .

Wat de bevoorradingen betreft: op de langste afstand gravel waren er maar 2, waarvan de laatste ongeveer halfweg lag. Chance dat ik altijd wel wat zelfvoorzienend ben, want ik heb in de 2de helft nog redelijk wat calorieën verbrandt :-D .
stekke1851
Mountainbiker
Berichten: 41
Lid geworden op: wo 23 jan 2008 12:18
Rijdt met: Orbea Alma

Re: 28/04/2024: 13e Straf in Bergaf MTB toertocht

Bericht door stekke1851 »

Zondag, naar jaarlijkse gewoonte, genoten van een schitterend georganiseerde toertocht. Om 7u gestart voor de 110 km.

De wind en de modderstroken maakten de rit nog wat zwaarder dan vooraf ingeschat. De parcoursbouwers hebnen het echt het beste uit de streek gehaald. Onderweg heb ik toch wel enkele keren gevloekt op de zoveelste modderstrook, maar toch stond ik maar 1 keer te voet.
Hadden er enkele modderstroken mogen geschrapt worden? Misschien wel, maar dat is niet steeds zo éénvoudig om dan niet teveel over asfalt te gaan. Dus alle begrip hiervoor.

Ik duim voor beter weer (voorafgaand) volgend jaar!
Tot volgend jaar!

Grtz
Stekke

Sasbikers Humbeek
Gebruikersavatar
Schoupabiker
Mountainbiker
Berichten: 317
Lid geworden op: zo 07 jan 2007 00:24
Rijdt met: Klein Pulse Pro en Cannondale Scalpel 68, Cannondale Rize en Cannondale Scalpel SE - MSC Zion Tandem

Re: 28/04/2024: 13e Straf in Bergaf MTB toertocht

Bericht door Schoupabiker »

Iemand moet de laatste zijn.
Rond 10:15 vertrokken voor de 110 km. Topteam op de bevoorradingen die wisten dat de tweede passage waarschijnlijk niet meer zou lukken. Een zondag met stevige wind, ferme modderpartijen, maar we zijn er geraakt. 🤪
De beentjes moe aan het eind…. Fietske afspuiten zat er niet meer in 😊.
Het mocht iets droger, maar dat is voor volgend jaar.
Tot volgend jaar allemaal en dan probeer ik wat vroeger te starten. 😜
DeVliegendeSpaak
Mountainbiker
Berichten: 46
Lid geworden op: za 02 nov 2019 21:14

Re: 28/04/2024: 13e Straf in Bergaf MTB toertocht

Bericht door DeVliegendeSpaak »

Zoals elk jaar waren we op de afspraak, deze keer in een aangenaam verbond met #OTGV.
Door de stand van het grondwaterpeil kozen we dit jaar voor de gravelrit van 120 km ipv de MTB rit.
De wind maakte er een pittige editie van. Hier en daar een vettige strook, maar de onafgebroken regen de afgelopen 6 maanden wis je niet uit in 1-2-3. Ben zeker dat de organisatie meerdere stukken aanpaste aan de omstandigheden.
Na de rit de meest gesmaakte hamburger van het jaar. Jammer dat de temperatuur en de wind het terras naar binnen joeg. Toch nog fijne après gehad.
Niet voor niets een klassieker op de kalender!
Plaats reactie