10/06/2023 - 2é Dendermarathon - Nederhasselt

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Jumping Jack
Mountainbiker
Berichten: 549
Lid geworden op: vr 04 mei 2018 13:52
Rijdt met: Kona Hei Hei / BMC URS / Scott Speedster Gravel

Re: 10/06/2023 - 2é Dendermarathon - Nederhasselt

Bericht door Jumping Jack »

Goeie organisatie: parking, inschrijving, bepijling, bevoorrading, allemaal dik in orde! Het water en de cola kon niet snel genoeg aangesleept worden, want het was warm. Erg warm…

Ik heb de 100km gereden met de gravelbike, enkel de vele graswegels werkten wat tegen op den duur (het continue gedokker over de richels is werken zonder vering).

De bbq worst op t einde heeft gesmaakt (o) .
Jochen74
Mountainbiker
Berichten: 170
Lid geworden op: za 07 sep 2013 08:18
Rijdt met: Flanders Peak/Scott Addict

Re: 10/06/2023 - 2é Dendermarathon - Nederhasselt

Bericht door Jochen74 »

Ik deed ooit de laatste regiotour mee en vond die fantastisch. Deze is minstens even goed. Genoten van begin tot eind. De ondergrond lag inderdaad hard, maar dat vind ik het leukst. Ik rij zelf met een rigid mtb, voor mij was het ook dokkeren. Mijn onderarmen hebben het geweten. De aansluiting in Pollare vanaf Herne heeft mij uiteindelijk gedwongen meer kms te maken gezien ik dan op lus 1 van de 100 zat en vanaf stebbingen tot de bevoorrading dubbel heb gedaan. Zeer mooi uitgestippelde rit, zit veel werk in. Hier en daar een bordje dat nog net iets duidelijker mocht geplaatst zijn, maar dat is muggeziften. Met de rit heen en terug uiteindelijk uitgekomen op 140 km. De laatste 5 moesten niet echt meer :-D :oops:
Luky
Mountainbiker
Berichten: 46
Lid geworden op: do 27 dec 2007 17:17
Rijdt met: BMC Teamelite 02 XT, Kona Jake the Snake

Re: 10/06/2023 - 2é Dendermarathon - Nederhasselt

Bericht door Luky »

Mooie toer, echt van genoten, 72km gedaan, genoeg voor nen ouwe beer gelijk ik. Alles dik in orde, bedankt aan de organisatie.
sjamabandi
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 19 sep 2016 21:45

Re: 10/06/2023 - 2é Dendermarathon - Nederhasselt

Bericht door sjamabandi »

Prachtige toer (55 km)! Organisatie top en veel werk gestoken in een toertocht met zoveel km offroad. Moet in Vlaanderen tot de top behoren van wat je aan offroad kan rijden! We kijken al uit naar de volgende 😀
Gebruikersavatar
Jumping Jack
Mountainbiker
Berichten: 549
Lid geworden op: vr 04 mei 2018 13:52
Rijdt met: Kona Hei Hei / BMC URS / Scott Speedster Gravel

Re: 10/06/2023 - 2é Dendermarathon - Nederhasselt

Bericht door Jumping Jack »

sjamabandi schreef: za 10 jun 2023 16:57 Moet in Vlaanderen tot de top behoren van wat je aan offroad kan rijden!
Bwa, dat is een straffe uitspraak.

Ik ben trouwens onderweg een bidon verloren of vergeten (wss aan de laatste bevoorrading), een transparant / rode Camelbak Podium…
Gebruikersavatar
Den Bees
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 09 apr 2012 09:49
Rijdt met: Nen Trek
Contacteer:

Re: 10/06/2023 - 2é Dendermarathon - Nederhasselt

Bericht door Den Bees »

Jumping Jack schreef: za 10 jun 2023 21:13
sjamabandi schreef: za 10 jun 2023 16:57 Moet in Vlaanderen tot de top behoren van wat je aan offroad kan rijden!
Bwa, dat is een straffe uitspraak.

Ik ben trouwens onderweg een bidon verloren of vergeten (wss aan de laatste bevoorrading), een transparant / rode Camelbak Podium…
Rij eens een BAM mee , dan kom je onderweg zo'n 30 bidon's tegen
Gebruikersavatar
Jumping Jack
Mountainbiker
Berichten: 549
Lid geworden op: vr 04 mei 2018 13:52
Rijdt met: Kona Hei Hei / BMC URS / Scott Speedster Gravel

Re: 10/06/2023 - 2é Dendermarathon - Nederhasselt

Bericht door Jumping Jack »

T is ook al niet mijn eerste :-D . Gelukkig pas aan de laatste bv want ik had alle vloeistof van doen!
deswa
Mountainbiker
Berichten: 200
Lid geworden op: ma 09 jul 2007 15:02
Rijdt met: Scott spark 930 en Rocky Mountain Element 950

Re: 10/06/2023 - 2é Dendermarathon - Nederhasselt

Bericht door deswa »

Hey iedereen, bedankt voor de leuke en positieve reacties. Het weer dat was alvast een pluspunt, daar kon niemand om klagen..... :wink: alhoewel misschien ietsken te warm :-D
Maar als organisatie moeten we ook kritisch naar ons eigen kijken. Ondanks jarenlange ervaring met onze winter toertocht, hebben we vandaag op vlak van bevoorrading toch wel wat tekort geschoten :oops: Onze 1é marathon vorig jaar, was op alle vlakken geslaagd. Maar deze keer hebben we het wat verkeerd ingeschat #-o Dus onze welgemeende excuses voor al degene die vandaag niet genoeg koeken of sportdrank hebben gekregen [-o< Desondanks zijn er wel veel lovende woorden over ons parkoer :bounce: Waar we alleen maar optimistisch kunnen over zijn. Bedankt aan alle 630 bikers die vandaag de warmte en het stof wilden trotseren =D> =D> =D>
Scotty72
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: za 23 sep 2017 20:51
Rijdt met: Scott Scale 720

Re: 10/06/2023 - 2é Dendermarathon - Nederhasselt

Bericht door Scotty72 »

ik was een van de late vertekkers voor de 100km. en inderdaad de bevoorrading die we 2 keer aandeden was leger dan leeg. Hier kan alleen maar uit geleerd worden en de excuses van de org zijn goeie erkenning. Maar sowieso kom ik hier volgend jaar terug, want waar vind je nog zo een parcour! 100km uitgepijld en op zo vele plaatsen bos en gras gemaaid 👏👏👏.
tnx tot volgend jaar!
Gebruikersavatar
cowboy peter
Mountainbiker
Berichten: 1473
Lid geworden op: zo 17 sep 2006 19:04
Rijdt met: flash29, epic , synapse

Re: 10/06/2023 - 2é Dendermarathon - Nederhasselt

Bericht door cowboy peter »

door een stuurbreuk heb ik jammer genoeg maar 25km gedaan. Hetgeen ik al gekregen had was heel fijn om te rijden. Pechdienst was dik in orde, alhoewel ik die liever niet nodig gehad had. Volgend jaar een nieuwe kans
Plaats reactie