04-02-2023 & 05-02-2023 - OUDENBURG 13e Poldertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
jbal
Mountainbiker
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 11 feb 2013 13:32

Re: 04-02-2023 & 05-02-2023 - OUDENBURG 13e Poldertocht

Bericht door jbal »

zaskar72 schreef: ma 06 feb 2023 17:11
profi schreef: ma 06 feb 2023 16:53
zaskar72 schreef: ma 06 feb 2023 16:37


Rode pijlen ? Ge zag er geen kl@ten van vanop afstand. Enkel het kleine gele driehoekje.
Voorbeeld: je komt na veel miserie door missende pijlen uit zone 8. Je rijdt af aan 35km/h en enkel beneden staat 1 klein geel driehoekje dat je Re een zandweg in moet.
Nee ik blijf erbij het trok op niks.
Als je toch wil uitpakken met het feit dat dit je 13e keer was investeer dan is in deftig zichtbare, grote gele pijlen en infoborden.
Als je de tochten van PELOTON ziet op de weg of de Roc d’ardenne das een mooi voorbeeld hoe het moet.
Toen ik aan de inschrijving vroeg op hoeveel km de bev zich bevonden kreeg ik het antwoord daar is het plan. Waar het uiteraard ook niet op stond.
En op de bev zelf was het ook armoede troef.
Mij zie je nooit meer terug. En ik ben zeker niet alleen want onderweg met verschillende bikers gepraat die allemaal erg teleurgesteld waren in dezelfde zaken als ik.
Je mag kritisch zijn maar je moet ook niet overdrijven he'. Je eerste vragen zegt al genoeg over je , staat van het parcours ( volg het weerbericht ), welke sportdrank ( voorzie je eigen drank indien je het niet lekker vindt ), hoeveel bev ( voorzie zelf genoeg dat je niet flauw valt ), man man tis maar maar een tochtje van goed en wel 50 km. :-({|=
Gezien er op de beste MTB site geen topic was van deze TT moest ik ze zelf maken. Staat van het parcours is normale vraag als je niet van de streek bent en/of er niet bij staat dat het parcours ondere alle omstandigheden vlot berijdbaar is.
Welke sportdrank is zeer belangrijk want mengen met ander merk dan datgene dat je zelf gebruikt is slecht voor je maag. Ik had 2 bidons van 0,5L dus daar kom ik 2u mee toe. Niet genoeg dus om 60km te overbruggen op de TT zelf. Het is blijkbaar teveel gevraagd de laatste tijd om hier een topic te openen om volk naar je TT te krijgen en om hun info te geven.
Forums zijn dan ook zo jaren 90... geef gerust een seintje wanneer jouw club een tocht inricht dan komen we eens af voor bepijling te testen ;) ! Zone 8: van N&B mag je al geen paaltjes slaan dus ben je aangewezen op pijlen hangen aan de bestaande Bloso-palen.

De sportdrank zal waarschijnlijk van een ander merk geweest want die lag blijkbaar zwaar op de maag.
Witte79
Mountainbiker
Berichten: 524
Lid geworden op: ma 15 jan 2018 11:25

Re: 04-02-2023 & 05-02-2023 - OUDENBURG 13e Poldertocht

Bericht door Witte79 »

Jeroen D schreef: ma 06 feb 2023 22:00 @ zaskar72 we komen met z'n allen graag eens uw georganiseerde rit testen!?
Idd, ik ben steeds blij dat er een tt is. En als ik een slecht georganiseerde tt heb gedaan, dan geef ik een slechte commentaar maar hou ik dit voor mezelf en doe ik de bepaalde tt nimmer.
Gebruikersavatar
zaskar72
Mountainbiker
Berichten: 2227
Lid geworden op: vr 07 mei 2004 05:08

Re: 04-02-2023 & 05-02-2023 - OUDENBURG 13e Poldertocht

Bericht door zaskar72 »

Als je de tochten van PELOTON ziet op de weg of de Roc d’ardenne das een mooi voorbeeld hoe het moet.
Ook mountainbike van Vlaanderen is een mooi voorbeeld.

En dat een forum zo 90's is dat is zever. Echte bikers zoeken hier hun info op en niet op één of ander social media platform.

Bon ge kunt schrijven wat je wil maar het feit is en blijft dat deze tocht een absolute afrader is.
Jeroen D
Mountainbiker
Berichten: 199
Lid geworden op: di 24 aug 2010 21:30
Rijdt met: Pikante speervis / genesis vagabond monster cross

Re: 04-02-2023 & 05-02-2023 - OUDENBURG 13e Poldertocht

Bericht door Jeroen D »

zaskar72 schreef: di 07 feb 2023 10:32 Als je de tochten van PELOTON ziet op de weg of de Roc d’ardenne das een mooi voorbeeld hoe het moet.
Ook mountainbike van Vlaanderen is een mooi voorbeeld.

En dat een forum zo 90's is dat is zever. Echte bikers zoeken hier hun info op en niet op één of ander social media platform.

Bon ge kunt schrijven wat je wil maar het feit is en blijft dat deze tocht een absolute afrader is.
Uiteraard staat meneer aan wal als het op organiseren aankomt...

De organisaties die u opnoemt hebben veel grotere budgetten en sponsors en is de inschrijvingsprijs er ook naar.

Als kleine club heb je je aan de regels van de bond te houden wat mag en niet en wat je vraagt voor een inschrijving, om nog maar te zwijgen over het zoeken van vrijwilligers die heel veel uur willen helpen.

En "echte" bikers zitten op hun fiets met respect voor natuur en mens, ipv van hier de internetheld te spelen!

En als er je toch iets dwars zit op een rit, wees dan man genoeg om bij de aankomst naar de organisator te vragen en op een opbouwende manier je gedachten te zeggen.
Gebruikersavatar
kenny
Mountainbiker
Berichten: 3461
Lid geworden op: do 26 feb 2004 23:19

Re: 04-02-2023 & 05-02-2023 - OUDENBURG 13e Poldertocht

Bericht door kenny »

Witte79 schreef: di 07 feb 2023 08:57 En als ik een slecht georganiseerde tt heb gedaan, dan geef ik geen slechte commentaar maar hou ik dit voor mezelf en doe ik de bepaalde tt nimmer.
Das ook niet echt een oplossing hé, zo verliest een organisatie de kans om beter te doen bij een volgende editie.
Maar hier beginnen ze blijkbaar liever te schelden dan problemen aan te pakken. Spijtig, het forum is al vrij dood en dit toont waarom...
Wat het argument van vergunningen betreft, daar kan ik inkomen maar jullie zijn ook stukken los voorbij gereden waar geen vergunning voor nodig was en andere waar een simpele aanvraag bij de gemeente voor voldoende is. De grote hoeveelheid asfalt was dus volgens mij een bewuste keuze.
jbal
Mountainbiker
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 11 feb 2013 13:32

Re: 04-02-2023 & 05-02-2023 - OUDENBURG 13e Poldertocht

Bericht door jbal »

kenny schreef: di 07 feb 2023 11:32
Witte79 schreef: di 07 feb 2023 08:57 En als ik een slecht georganiseerde tt heb gedaan, dan geef ik geen slechte commentaar maar hou ik dit voor mezelf en doe ik de bepaalde tt nimmer.
Das ook niet echt een oplossing hé, zo verliest een organisatie de kans om beter te doen bij een volgende editie.
Maar hier beginnen ze blijkbaar liever te schelden dan problemen aan te pakken. Spijtig, het forum is al vrij dood en dit toont waarom...
Wat het argument van vergunningen betreft, daar kan ik inkomen maar jullie zijn ook stukken los voorbij gereden waar geen vergunning voor nodig was en andere waar een simpele aanvraag bij de gemeente voor voldoende is. De grote hoeveelheid asfalt was dus volgens mij een bewuste keuze.
Kan je ze eens opsommen dan kunnen we er volgend jaar eventueel rekening mee houden?

Grote hoeveelheid asfalt geen bewuste keuze.
Gebruikersavatar
kenny
Mountainbiker
Berichten: 3461
Lid geworden op: do 26 feb 2004 23:19

Re: 04-02-2023 & 05-02-2023 - OUDENBURG 13e Poldertocht

Bericht door kenny »

Wel, bijvoorbeeld in Westkerke waar vroeger de geitenboer zat is een nieuw speelpleintje met een crossparcourtje bij. Zijn jullie vlakbij gepasseerd. Dan op Bekegem kon je anders door de dreven gereden hebben zodat dat lang stuk langs de Bruggestraat al ingekort is . Op Zerkegem kon de kouter erbij, op Zedelgem richting het privestuk van de baron zijn jullie ook een dreef voorbij gereden die gewoon mag. En zo nog een paar stukken...
jbal
Mountainbiker
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 11 feb 2013 13:32

Re: 04-02-2023 & 05-02-2023 - OUDENBURG 13e Poldertocht

Bericht door jbal »

kenny schreef: di 07 feb 2023 11:50 Wel, bijvoorbeeld in Westkerke waar vroeger de geitenboer zat is een nieuw speelpleintje met een crossparcourtje bij. Zijn jullie vlakbij gepasseerd. Dan op Bekegem kon je anders door de dreven gereden hebben zodat dat lang stuk langs de Bruggestraat al ingekort is . Op Zerkegem kon de kouter erbij, op Zedelgem richting het privestuk van de baron zijn jullie ook een dreef voorbij gereden die gewoon mag. En zo nog een paar stukken...
Crossparcourtje: net aangelegd dus gemeente was niet happig om daar 600 mtb'ers over te laten gaan
Dreven Bekegem: geen toestemming gekregen, zaten er vroeger wel in.
Zerkegem: Kouter kon erbij, dan lusjes extra geweest richtigen grote baan en zo(nemen we mee)
Dreef Zedelgem: je kan deze nemen en dan heirweg tot baron of de optie die wij namen tot einde rijden en dan links/rechts.

Merci voor de positieve feedback. Andere stukken mag je ook nog gerust geven hoor.
Plaats reactie