05.02.2023 - Hoogstraten - Veldtoertocht HWT

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
LeoVS
Mountainbiker
Berichten: 81
Lid geworden op: za 19 jan 2008 16:19
Rijdt met: Scott Spark eRide 920

05.02.2023 - Hoogstraten - Veldtoertocht HWT

Bericht door LeoVS »

Op zondag 5 februari 2023 richt de HWT (Hoogstraatse Wielertoeristen) voor de 32e keer zijn VeldToerTocht in.

Wij zullen je opnieuw een mooie fietstocht voorschotelen doorheen de bossen en velden rondom Hoogstraten en er tevens voor zorgen dat alle faciliteiten goed geregeld zullen zijn (parking, inschrijving, bevoorrading, begeleid oversteken waar nodig, fietsreiniging, gelegenheid tot douchen, cafetaria, ….).

Meer info over deze organisatie kan je hier https://hwt.cycloclub.be/artikel.php?id=5458&S=H1 vinden.
harley
Mountainbiker
Berichten: 119
Lid geworden op: ma 14 dec 2009 21:53
Rijdt met: driewieler

Re: 05.02.2023 - Hoogstraten - Veldtoertocht HWT

Bericht door harley »

MTB club Liever Bergaf uit Wechelderzande aanwezig .
Gebruikersavatar
Den Bees
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 09 apr 2012 09:49
Rijdt met: Nen Trek
Contacteer:

Re: 05.02.2023 - Hoogstraten - Veldtoertocht HWT

Bericht door Den Bees »

TrescoTeam Present
Gebruikersavatar
Den Bees
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 09 apr 2012 09:49
Rijdt met: Nen Trek
Contacteer:

Re: 05.02.2023 - Hoogstraten - Veldtoertocht HWT

Bericht door Den Bees »

We hebben echt genoten van het parcour , we hebben wel voor een gesloten poort gestaan op een prive gedeelte en het duurde wel wat voor deze terug open ging , de bevoorrading was wel aanschuiven geblazen , misschien volgend jaar voor een tafel meer zorgen , zodat je 2 aanschuif rijen kan vormen.
Tot de Volgende
padawatje
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 23 nov 2020 12:08

Re: 05.02.2023 - Hoogstraten - Veldtoertocht HWT

Bericht door padawatje »

Dit was een heel leuke tocht. Ik had de indruk dat sommige van de single tracks speciaal voor deze tocht waren aangelegd ?
Perfect georganiseerd. Ik kom volgende keer graag terug.
Gebruikersavatar
TLa
Mountainbiker
Berichten: 68
Lid geworden op: za 05 dec 2015 20:23
Rijdt met: Scott Metrix (->Scott Addict gravel)

Re: 05.02.2023 - Hoogstraten - Veldtoertocht HWT

Bericht door TLa »

Erg leuke tocht, goed afgepijld en gevarieerd =D>

Enkel jammer dat het erg lang aanschuiven was aan de bevoorrading (we hebben die dan maar overgeslagen)

Ik heb gezien dat er iemand foto's aan het trekken was, komen deze ergens online? Altijd leuk, actiefoto's :-D
LeoVS
Mountainbiker
Berichten: 81
Lid geworden op: za 19 jan 2008 16:19
Rijdt met: Scott Spark eRide 920

Re: 05.02.2023 - Hoogstraten - Veldtoertocht HWT

Bericht door LeoVS »

padawatje schreef: zo 05 feb 2023 17:55 Dit was een heel leuke tocht. Ik had de indruk dat sommige van de single tracks speciaal voor deze tocht waren aangelegd ?
Perfect georganiseerd. Ik kom volgende keer graag terug.
Zoals je gemerkt hebt, zitten in ons parkoers redelijk wat privé stukken.
En in sommige van die stukken komt enkel onze toer jaarlijks door. Daardoor dienen we die paadjes elk jaar op te kuisen want ze zijn anders overwoekerd. Op een stuk is bovendien het sparrebos aangetast door de letterzetter kever en dus veel omgevallen bomen die we moeten verwijderen.
LeoVS
Mountainbiker
Berichten: 81
Lid geworden op: za 19 jan 2008 16:19
Rijdt met: Scott Spark eRide 920

Re: 05.02.2023 - Hoogstraten - Veldtoertocht HWT

Bericht door LeoVS »

TLa schreef: zo 05 feb 2023 19:58 Erg leuke tocht, goed afgepijld en gevarieerd =D>

Enkel jammer dat het erg lang aanschuiven was aan de bevoorrading (we hebben die dan maar overgeslagen)

Ik heb gezien dat er iemand foto's aan het trekken was, komen deze ergens online? Altijd leuk, actiefoto's :-D
De foto's zullen in de loop van de week op onze website geplaatst worden, zal op dit forum een berichtje posten wanneer ze er zijn.
LeoVS
Mountainbiker
Berichten: 81
Lid geworden op: za 19 jan 2008 16:19
Rijdt met: Scott Spark eRide 920

Re: 05.02.2023 - Hoogstraten - Veldtoertocht HWT

Bericht door LeoVS »

Den Bees schreef: zo 05 feb 2023 15:13 We hebben echt genoten van het parcour , we hebben wel voor een gesloten poort gestaan op een prive gedeelte en het duurde wel wat voor deze terug open ging , de bevoorrading was wel aanschuiven geblazen , misschien volgend jaar voor een tafel meer zorgen , zodat je 2 aanschuif rijen kan vormen.
Tot de Volgende
Poort was ‘s morgens open maar een iets te enthousiaste deelnemer heeft het paaltje dat er voor zorgt dat de poort open blijft omver gereden. En het duurde even voor we de persoon vonden die de poort terug kon openen. Onze excuses voor het ongemak en lange wachten.
padawatje
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 23 nov 2020 12:08

Re: 05.02.2023 - Hoogstraten - Veldtoertocht HWT

Bericht door padawatje »

Wij hebben trouwens helemaal niet moeten aanschuiven of wachten bij de bevoorraading. Ik veronderstel dat de deelnemers hierboven toevallig op een uitzonderlijk druk moment gearriveerd waren ?
Plaats reactie