01.10.2022 Kasterlee Houtum Immo Point Kempen MTB

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Plaats reactie
husky
Mountainbiker
Berichten: 69
Lid geworden op: vr 16 nov 2007 11:10
Rijdt met: Scott

01.10.2022 Kasterlee Houtum Immo Point Kempen MTB

Bericht door husky »

Wij organiseren deze tocht voor het 17de jaar, voor de 4de keer als IMMO POINT KEMPEN MTB
Een gevarieerd parcours doorheen de mooie natuur van Kasterlee/Geel/Retie/Mol 🍄🌲, zowel voor de geoefende mountainbiker als voor de recreant.
Er is keuze uit volgende afstanden: 28, 38, 44 of 68 kilometer, met vrij vertrek van 8.30u tot 14.00u (tot 13u voor 68km) aan de feesttent te Houtum 101 in Kasterlee.
Men kan ook inschrijven aan de bevoorradingen, in Mol Achterbos voetbalterrein SV Flurky.
Voor een inschrijvingsprijs van 4€ voor VWB leden (6€ niet-leden) ontvangen de deelnemers trouwens een verzorgde bevoorrading (bij de 68km kunnen VWB-leden voor 6€ (8€ niet-leden) genieten van 2 bevoorradingen).
Tevens zijn er volgende voorzieningen:
- douches 🚿
- reinigen van de fietsen 🧽
- bewaakte fietsstalling 🚲
- ruime parking 🚗
en vooral niet te vergeten een ruime en gezellige “after-bike” 🤩🥳🤩.
Alle deelnemers ontvangen bij aankomst een gratis Vliet 🍺 https://www.huisbrouwerijdevliet.be/
Meer informatie via de website van de Wielertoeristen Kasterlee:
http://www.wielertoeristenkasterlee.be/ ... kempen-mtb

Afbeelding
husky
Mountainbiker
Berichten: 69
Lid geworden op: vr 16 nov 2007 11:10
Rijdt met: Scott

Re: 01.10.2022 Kasterlee Houtum Immo Point Kempen MTB

Bericht door husky »

Vandaag toer gaan afpijlen en ligt er perfect berijdbaar bij. De Kempische zandgrond is nog lang niet verzadigd :-D
husky
Mountainbiker
Berichten: 69
Lid geworden op: vr 16 nov 2007 11:10
Rijdt met: Scott

Re: 01.10.2022 Kasterlee Houtum Immo Point Kempen MTB

Bericht door husky »

Momenteel droog weer en veel starters 👍😃
Mathi87
Mountainbiker
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 28 aug 2017 12:47

Re: 01.10.2022 Kasterlee Houtum Immo Point Kempen MTB

Bericht door Mathi87 »

Zoals steeds puike organisatie en afpijling.

Met veel goeie moed vertrokken aan de 68km, maar ter hoogte van de Nuclea begon de 1e stortbui. Een half uur stevig doorregenen was genoeg om heel het parcours blank te zetten. Zelfs de singletracks waren zwemvijvers geworden. Er was amper nog een goed berijdbaar stuk te vinden. Het beterde een beetje eenmaal terug in Kasterlee, maar man dit was toch een helse toertocht in deze omstandigheden!
steels
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 07 apr 2010 21:04
Rijdt met: canyon
Contacteer:

Re: 01.10.2022 Kasterlee Houtum Immo Point Kempen MTB

Bericht door steels »

Aan het weer kan niemand niks doen, maar de tocht zelf was ondermaats,zoveel lange brede paden,eerder gravel tocht.zeker in deze regio kan je veel beter naar mijn menig. 44km gedaan
Gebruikersavatar
Den Bees
Mountainbiker
Berichten: 771
Lid geworden op: ma 09 apr 2012 09:49
Rijdt met: Nen Trek
Contacteer:

Re: 01.10.2022 Kasterlee Houtum Immo Point Kempen MTB

Bericht door Den Bees »

Mathi87 schreef: za 01 okt 2022 16:52 Zoals steeds puike organisatie en afpijling.

Met veel goeie moed vertrokken aan de 68km, maar ter hoogte van de Nuclea begon de 1e stortbui. Een half uur stevig doorregenen was genoeg om heel het parcours blank te zetten. Zelfs de singletracks waren zwemvijvers geworden. Er was amper nog een goed berijdbaar stuk te vinden. Het beterde een beetje eenmaal terug in Kasterlee, maar man dit was toch een helse toertocht in deze omstandigheden!
Het was 14 dagen geleden al zwemmen op de TT van tielen , ik heb gekozen voor Leopoldsburg , hier en daar een plas water en vooral zeer veel offroad en de Teril niet te vergeten
Gebruikersavatar
_Knarf_
Moderator
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 24 dec 2010 16:01
Rijdt met: Ne zwarte

Re: 01.10.2022 Kasterlee Houtum Immo Point Kempen MTB

Bericht door _Knarf_ »

steels schreef: za 01 okt 2022 21:14 Aan het weer kan niemand niks doen, maar de tocht zelf was ondermaats,zoveel lange brede paden,eerder gravel tocht.zeker in deze regio kan je veel beter naar mijn menig. 44km gedaan
Ik heb inderdaad bij mijn notities gezet : "volgend jaar met de gravelbike".
Daarmee is dat een plezante tocht. Met de MTB, voor mij, wat te weinig technisch.


Ik heb na de wolkbreuk maar binnen gereden. Geen goesting om alles kapot te rijden. Vorige week in Mol ook al zeiknat.
spetser
Mountainbiker
Berichten: 75
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 10:36
Rijdt met: Granville Evo

Re: 01.10.2022 Kasterlee Houtum Immo Point Kempen MTB

Bericht door spetser »

Ingeschreven omstreeks 11u voor de 68 km. Al snel werd duidelijk dat ik de 44 km ging volgen.
Door de overvloedige regen van s nachts en de voormiddag was het parcours vrijwel onberijdbaar geworden.
Je kon nergens fatsoenlijk rijden. De lol was er bij mij snel af. Wat normaal gezien een leuke toertocht is werd door de weersomstandigheden net iets anders. na een 20tal km binnengereden al lag het tweede deel er blijkbaar wel iets beter bij dan het eerste deel. Dat waren vooral dreven en karsporen waar het enorm baggeren was. Naast de Turnhoutse baan nog een enorme stortbui op me gekregen (niet de eerste trouwens) wat me deed inzien dat ik beter kon binnen rijden en er ene te gaan drinken. De vliet smaakt wel in ieder geval. Volgend jaar hopelijk terug met droog weer. Toch bedankt voor de organisatie. Tot volgend jaar
Plaats reactie