21/05/2022 - Jabbeke - Bos & Veldtocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Re: 21/05/2022 - Jabbeke - Bos & Veldtocht

Bericht door i-Mac »

Gino_mtb schreef: di 17 mei 2022 20:14 Die stroken waar ik het over heb zijn waren niet voor de gewone stadsfietser, was een leuke singletrack rond een veld met piste,ze hebben daar grote kuis gehouden , bomen weg, tracks weg . Er is dan eens een track vr de MTB en ze doen het dan weg
Wel, dan heb ik dat gemist :oops: En zeggen dat ik op amper 5km van die strook woon.
theguy
Mountainbiker
Berichten: 165
Lid geworden op: do 15 nov 2018 15:31

Re: 21/05/2022 - Jabbeke - Bos & Veldtocht

Bericht door theguy »

Een privé bos in het parcours waarvoor natuur en bos van de vorige eigenaar een onderhoudsconsessie gekregen heeft was voor een groot deel 'omgeploegd' door zware machines met als gevolg dat vele singletrack gewoon weg waren. Het bos was geplunderd door natuur en bos en alleen de slechtste bomen lieten ze staan, inclusief alle (boom)afval waar ze niets mee konden aanvangen.
Er is veel tijd en moeite in gestoken om wat singletrack te recuperen maar ook om van een nood een deugd te maken en heel wat singletracks bij te maken. Dus zal dit privé bos echt de moeite zijn (als ik me niet vergis opgedeeld in twee stukken) en deze VTT zou parcoursgewijs; met veel afwisseling en weinig landbouwwegen; wel eens de beste editie van de club kunnen zijn.
Gebruikersavatar
cowboy peter
Mountainbiker
Berichten: 1472
Lid geworden op: zo 17 sep 2006 19:04
Rijdt met: flash29, epic , synapse

Re: 21/05/2022 - Jabbeke - Bos & Veldtocht

Bericht door cowboy peter »

i-Mac schreef: ma 16 mei 2022 08:47 En ook omdat er nog steeds bikers zijn die rijden waar ze niet mogen. Ik zie wekelijks ritten op Strava verschijnen waar men met de MTB gaat rijden op stroken die alleen voor wandelaars of paardenliefhebers zijn.
denk je echt dat zoiets de reden is? ik rij overal waar ik kan waar, uitgezonderd duidelijke privé. de mooie stukken ontstaan op die manier. Als bos en natuur iets in handen krijgt of in concessie is het voor90% van de tracks gewoon gedaan. De groene zijn gewoon anti- mtb.

los daarvan , Jabbeke is een toprit, al altijd geweest. en de toffe stukken zijn bijna altijd privéstukken. waar je idd buiten de toertocht van moet wegblijven
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Re: 21/05/2022 - Jabbeke - Bos & Veldtocht

Bericht door i-Mac »

cowboy peter schreef: wo 18 mei 2022 21:04
i-Mac schreef: ma 16 mei 2022 08:47 En ook omdat er nog steeds bikers zijn die rijden waar ze niet mogen. Ik zie wekelijks ritten op Strava verschijnen waar men met de MTB gaat rijden op stroken die alleen voor wandelaars of paardenliefhebers zijn.
denk je echt dat zoiets de reden is? ik rij overal waar ik kan waar, uitgezonderd duidelijke privé. de mooie stukken ontstaan op die manier. Als bos en natuur iets in handen krijgt of in concessie is het voor90% van de tracks gewoon gedaan. De groene zijn gewoon anti- mtb.

los daarvan , Jabbeke is een toprit, al altijd geweest. en de toffe stukken zijn bijna altijd privéstukken. waar je idd buiten de toertocht van moet wegblijven
Ik zeg niet dat dé reden is. Het is één van de redenen. Ik heb de voorbije 15 jaar ook gezien dat o.a. de provincie veel stroken waar we met de MTB plezier hadden, ogebouwd werden naar verharde wegen omwille van het fiets toerisme.
Gebruikersavatar
Traxer
Kerstman
Berichten: 1450
Lid geworden op: vr 17 dec 2004 14:14
Rijdt met: wielke vanvoor, wielke vanachter
Contacteer:

Re: 21/05/2022 - Jabbeke - Bos & Veldtocht

Bericht door Traxer »

kenny schreef: ma 16 mei 2022 18:25
i-Mac schreef: ma 16 mei 2022 08:47
Gino_mtb schreef: zo 15 mei 2022 18:55 De Singletracks in Vloethemveld zijn weg. De groene hebben daar grote kuis gehouden en alles is daar weg !!
Welke stroken zijn dit? Ik kan me niet herinneren dat er single tracks waren in het Vloethemveld. Wel zijn er gravelwegen bijgekomen. Maar lmet de MTB heb je daar niet veel aan. Maar dat moet je de groenen niet verwijten. Dat is o.a. de provincie die dat wou veranderen, omdat de gewone (stads)fietser ook in het bos zou kunnen fietsen. Dat is dus mede te danken aan het succes van de e-bike. En ook omdat er nog steeds bikers zijn die rijden waar ze niet mogen. Ik zie wekelijks ritten op Strava verschijnen waar men met de MTB gaat rijden op stroken die alleen voor wandelaars of paardenliefhebers zijn.

Ik weet niet of ik zaterdag naar Jabbeke kan, maar ik weet wel dat het steevast een mooie rit is, met vele privé stukken.
Rond de atletiek piste was een leuk parcours. Dat is nu weg samen met een groot deel van de bomen daar. Er komt wel een nieuw parcours aan de kant van de aartrijkse steenweg maar dat zal nog een paar jaar duren.
Heb die plannen ook zien passeren. Hopelijk komt het snel want er is niet veel meer over in de streek.... Gelukkig hebben we nog inrichtingen zoals deze! Zal morgen inpikken aan Vloethemveld.
Gebruikersavatar
profi
Mountainbiker
Berichten: 818
Lid geworden op: wo 03 nov 2004 16:43
Rijdt met: Lynskey Ridegeline SS, Salsa spearfich , On one inbred SS

Re: 21/05/2022 - Jabbeke - Bos & Veldtocht

Bericht door profi »

i-Mac schreef: di 17 mei 2022 21:33
Gino_mtb schreef: di 17 mei 2022 20:14 Die stroken waar ik het over heb zijn waren niet voor de gewone stadsfietser, was een leuke singletrack rond een veld met piste,ze hebben daar grote kuis gehouden , bomen weg, tracks weg . Er is dan eens een track vr de MTB en ze doen het dan weg
Wel, dan heb ik dat gemist :oops: En zeggen dat ik op amper 5km van die strook woon.
Vreemd dat je daar nog nooit gereden hebt :-? Ligt juist links naast de kasseistrook richting munitie depo .
yoeri
Mountainbiker
Berichten: 380
Lid geworden op: za 25 aug 2007 18:53
Rijdt met: Harelbeke / Gent

Re: 21/05/2022 - Jabbeke - Bos & Veldtocht

Bericht door yoeri »

kierewiet schreef: di 17 mei 2022 17:26
stef007 schreef: vr 13 mei 2022 11:09 doet de rit vloethemveld aan in zedelgem of misschien zerkegem ik zou met de fiets komen en op deze twee locaties inpikken ik kom van richting wijnendale dus vloethemveld kom ik van aartrijke en zerkegem zou ik de zeeweg nemen betaal dan zeker aan de startplaats
Je kan het gemakkelijkst inpikken op de tour aan het vloethemveld. het zijn gele pijlen van de vwb.
Is dat het laatste deel van de tocht?
Toer in wijzerzin of tegenwijzerzin?
Zou ook met de fiets komen vanuit richting Torhout, inpikken op de pijltjes tot aan de inschrijving en dan verder de tocht.
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Re: 21/05/2022 - Jabbeke - Bos & Veldtocht

Bericht door i-Mac »

profi schreef: vr 20 mei 2022 18:16
i-Mac schreef: di 17 mei 2022 21:33
Gino_mtb schreef: di 17 mei 2022 20:14 Die stroken waar ik het over heb zijn waren niet voor de gewone stadsfietser, was een leuke singletrack rond een veld met piste,ze hebben daar grote kuis gehouden , bomen weg, tracks weg . Er is dan eens een track vr de MTB en ze doen het dan weg
Wel, dan heb ik dat gemist :oops: En zeggen dat ik op amper 5km van die strook woon.
Vreemd dat je daar nog nooit gereden hebt :-? Ligt juist links naast de kasseistrook richting munitie depo .
Dat is het zeker. Ik vraag het ook eens aan een goede vriend van me, die een fervente biker is.

Veel plezier in ieder geval.
Witte79
Mountainbiker
Berichten: 505
Lid geworden op: ma 15 jan 2018 11:25

Re: 21/05/2022 - Jabbeke - Bos & Veldtocht

Bericht door Witte79 »

Deze morgen gestart voor de 70kms. Twas een prachtige tocht met veel privé stukken. De bossen lagen er goed bij. Wel af en toe turfgrond die je deed afzien.
De bv'n waren goed voorzien. Afspuitstand niet gebruikt.
Aangekomen met 68kms op de teller.

Tot de volgende keer.

Gr Witten en madame
Gebruikersavatar
NoHair
Mountainbiker
Berichten: 31
Lid geworden op: vr 09 sep 2016 16:35
Rijdt met: Cannondale F29

Re: 21/05/2022 - Jabbeke - Bos & Veldtocht

Bericht door NoHair »

Vanmorgen gestart voor de 80km. Het was zelfs al vrij laat, rond 10u30. Maar het enthousiasme van de medewerkers op de bv bleef een voorbeeld voor velen. Tegenwoordig niet eenvoudig om vrijwilligers te vinden die hun dag opofferen zodat wij onze hobby kunnen uitoefenen =D>. Het was zeker 10j geleden dat ik deze richting uitkwam om te mtb-en. Maar ik heb er geen seconde spijt van gehad. Alles lag er droog en goed bij. Tussen de 2de en 3de bv was het iets meer asfalt en harde dreven maar dat werd ruimschoots goed gemaakt in de overige kms.
De eerste 5km waren zo leuk dat ik deze op het einde nog eens heb gedaan. Na 86km nog genoten van een boterham.
Bedankt voor de mooie rit en tot de vgl
Plaats reactie