12.05.2019 - Brakel

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Plaats reactie
bossi
Mountainbiker
Berichten: 114
Lid geworden op: do 04 aug 2011 19:49
Rijdt met: specialized epic

12.05.2019 - Brakel

Bericht door bossi »

Proficiat voor de organisatie van deze mooie maar zware 64 km met 1080 hoogtemeters !! Goed uitgepijld en bevoorradingen dik in orde !!
Tot de volgende !!
sjamabandi
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 19 sep 2016 21:45

Re: 12.05.2019 - Brakel

Bericht door sjamabandi »

Prachtige rit (65km). Sympathieke organisatoren. Ik kijk nu al uit naar hun rit op 4 augustus!
Jacqué
Mountainbiker
Berichten: 67
Lid geworden op: ma 19 jun 2017 12:37

Re: 12.05.2019 - Brakel

Bericht door Jacqué »

Ik kan er weinig aan toevoegen! bedankt en tot volgend jaar! bevoorrading dik in orde, alsook het parcours! het ging vlot gezien de droge omstandigheden, al waren er wel enkele modderstukjes in, (het gekende stuk voor de ijskelderweg :lol: het is en blijft MTB hé :-D

1x een dikke 500m fout gereden, waardoor we terug op stuk van het parcours uitkwamen dat we reeds gereden hadden. Een snoodaard had beide pijlen omgedraaid.. met assistentie van een paar terugkerende bikers toch de goede weg gevonden en de pijlen in juiste richting gedraaid! =D> =D>
Gebruikersavatar
slappetieze2
Mountainbiker
Berichten: 365
Lid geworden op: za 24 apr 2010 19:58
Rijdt met: nen WITTEN

Re: 12.05.2019 - Brakel

Bericht door slappetieze2 »

Topperke =D> =D> =D> =D> , tot de volgende :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: .





GR.SL.T.2. 8) 8) 8) 8) 8)
CedricWeb
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 30 apr 2018 14:37

Re: 12.05.2019 - Brakel

Bericht door CedricWeb »

Inderdaad, de mannen van Opbrakel hebben met deze rit een schoontje afgeleverd. Ook wij hadden te maken met de pijltjes die verkeerd waren in Ellezelles, maar uiteindelijk met andere mensen samen makkelijk kunnen corrigeren. =D>
Gebruikersavatar
Jumping Jack
Mountainbiker
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 04 mei 2018 13:52
Rijdt met: Kona Hei Hei / BMC URS / Scott Speedster Gravel

Re: 12.05.2019 - Brakel

Bericht door Jumping Jack »

Gisteren deze tocht gereden.

De aankondiging maakt melding van een langste toer van 60km, maar dat waren er in realiteit toch 69. En met zo'n 1200 hoogtemeters kroop de rit wel in de benen. Maar een heel mooie toer, goeie bevoorradingen (2 stuks op de lange afstand) en goed afgepijld (1x verkeerd gereden maar dat was onze schuld :oops: ). Het parcours lag, uiteraard, kurkdroog dus geen kuiswerk en toch een behoorlijke gemiddelde snelheid van net geen 20km/u.
Biker123
Mountainbiker
Berichten: 135
Lid geworden op: za 30 apr 2016 16:51

Re: 12.05.2019 - Brakel

Bericht door Biker123 »

Ik moet eerlijk zeggen dat ik een klein beetje op mijn honger bleef zitten. Misschien ook omdat ik in deze streek al te verwend ben geweest.

Vooral de passage langs en niet door het livierenbos vond ik vreemd, een van de leukste bosjes in de streek!

Voor de rest wel leuk parcours, goede en vriendelijke bevoorrading en meer dan lastig genoeg.
De bepijling vond ik wel maar matig: dan eens 1 pijl, dan weer 4. Was ook niet de enige die eens misgereden was.
augustijn
Mountainbiker
Berichten: 17
Lid geworden op: do 12 mei 2011 09:42
Rijdt met: KTM

Re: 12.05.2019 - Brakel

Bericht door augustijn »

Dank aan de 509 deelnemers en de vele, positieve commentaren die we na de rit hebben mogen ontvangen.
Met het prachtige lentezonnetje was ook "den après" dik in orde. :wink:

Zowel op onze facebookpagina als op de kalenders van de wielerbonden VBR & VWB als op de websites van Go Biking & Uit in Vlaanderen stonden de afstanden correct.
Geen idee waar andere media de afstand van "slechts" 60 km hebben gehaald.
Aan de inschrijvingstafel was ook duidelijk geafficheerd en gecommuniceerd dat de langste afstand 65 km was.
Door laattijdige wegeniswerken net voor de eerste bevoorradingspost hebben we het parcours in extremis nog wat moeten aanpassen waardoor er blijkbaar extra 4 km plezier werden toegevoegd. :lol:

Het Livieren- en Brakelbos werden bewust ontweken omdat we die smulpartij voorbehouden voor onze 2de organisatie dit jaar op zondag 7 augustus. Zodoende blijven onze beide tochten authentiek en uniek.
Met passages door het Pottelbergbos, Muziekbos en Bos te Rijst hoop ik toch dat iedereen voldoende aan zijn trekken is gekomen.
Plaats reactie