21/05/2022 - Jabbeke - Bos & Veldtocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
kret
Mountainbiker
Berichten: 55
Lid geworden op: vr 05 nov 2010 13:06
Rijdt met: vélo

21/05/2022 - Jabbeke - Bos & Veldtocht

Bericht door kret »

De Bos & Veldtocht is een mountainbike tocht in een bosrijke omgeving met unieke privé domeinen. Er is een offroad percentage van 70%.

We bieden jullie volgende afstanden aan : 35km - 45km - 55km - 70km -80km
Afhankelijke van de afstanden zijn er tot 3 bevoorradingen voorzien.

Start kan vanaf 7u30 tot 14u in het Vrijetijdscentrum Jabbeke, Vlamingveld 40

- Er is een ruime parking
- afspuitstand beschikbaar
- kleedkamers en douches zijn voorzien
- bij aankomst ontvangen jullie een boterham
- nagenieten kan op de après-bike
Gebruikersavatar
Den Bees
Mountainbiker
Berichten: 771
Lid geworden op: ma 09 apr 2012 09:49
Rijdt met: Nen Trek
Contacteer:

Re: 21/05/2022 - Jabbeke - Bos & Veldtocht

Bericht door Den Bees »

TrescoTeam aanwezig
Witte79
Mountainbiker
Berichten: 503
Lid geworden op: ma 15 jan 2018 11:25

Re: 21/05/2022 - Jabbeke - Bos & Veldtocht

Bericht door Witte79 »

Mijn madame en ik komen af voor de 70kms. Steeds een mooie organisatie.
Met een stuk 🍕 op de après.

Gr Witten
stef007
Mountainbiker
Berichten: 93
Lid geworden op: do 22 nov 2012 12:32
Rijdt met: tis ne ednine

Re: 21/05/2022 - Jabbeke - Bos & Veldtocht

Bericht door stef007 »

doet de rit vloethemveld aan in zedelgem of misschien zerkegem ik zou met de fiets komen en op deze twee locaties inpikken ik kom van richting wijnendale dus vloethemveld kom ik van aartrijke en zerkegem zou ik de zeeweg nemen betaal dan zeker aan de startplaats
Gino_mtb
Mountainbiker
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 13 jun 2018 20:56

Re: 21/05/2022 - Jabbeke - Bos & Veldtocht

Bericht door Gino_mtb »

De Singletracks in Vloethemveld zijn weg. De groene hebben daar grote kuis gehouden en alles is daar weg !!
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Re: 21/05/2022 - Jabbeke - Bos & Veldtocht

Bericht door i-Mac »

Gino_mtb schreef: zo 15 mei 2022 18:55 De Singletracks in Vloethemveld zijn weg. De groene hebben daar grote kuis gehouden en alles is daar weg !!
Welke stroken zijn dit? Ik kan me niet herinneren dat er single tracks waren in het Vloethemveld. Wel zijn er gravelwegen bijgekomen. Maar lmet de MTB heb je daar niet veel aan. Maar dat moet je de groenen niet verwijten. Dat is o.a. de provincie die dat wou veranderen, omdat de gewone (stads)fietser ook in het bos zou kunnen fietsen. Dat is dus mede te danken aan het succes van de e-bike. En ook omdat er nog steeds bikers zijn die rijden waar ze niet mogen. Ik zie wekelijks ritten op Strava verschijnen waar men met de MTB gaat rijden op stroken die alleen voor wandelaars of paardenliefhebers zijn.

Ik weet niet of ik zaterdag naar Jabbeke kan, maar ik weet wel dat het steevast een mooie rit is, met vele privé stukken.
Krieriemartin
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 05 dec 2014 17:17

Re: 21/05/2022 - Jabbeke - Bos & Veldtocht

Bericht door Krieriemartin »

Krierecrossers ook aanwezig.
Succes :-({|= :-({|= :-({|= :-({|= :-({|=
Gebruikersavatar
kenny
Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: do 26 feb 2004 23:19

Re: 21/05/2022 - Jabbeke - Bos & Veldtocht

Bericht door kenny »

i-Mac schreef: ma 16 mei 2022 08:47
Gino_mtb schreef: zo 15 mei 2022 18:55 De Singletracks in Vloethemveld zijn weg. De groene hebben daar grote kuis gehouden en alles is daar weg !!
Welke stroken zijn dit? Ik kan me niet herinneren dat er single tracks waren in het Vloethemveld. Wel zijn er gravelwegen bijgekomen. Maar lmet de MTB heb je daar niet veel aan. Maar dat moet je de groenen niet verwijten. Dat is o.a. de provincie die dat wou veranderen, omdat de gewone (stads)fietser ook in het bos zou kunnen fietsen. Dat is dus mede te danken aan het succes van de e-bike. En ook omdat er nog steeds bikers zijn die rijden waar ze niet mogen. Ik zie wekelijks ritten op Strava verschijnen waar men met de MTB gaat rijden op stroken die alleen voor wandelaars of paardenliefhebers zijn.

Ik weet niet of ik zaterdag naar Jabbeke kan, maar ik weet wel dat het steevast een mooie rit is, met vele privé stukken.
Rond de atletiek piste was een leuk parcours. Dat is nu weg samen met een groot deel van de bomen daar. Er komt wel een nieuw parcours aan de kant van de aartrijkse steenweg maar dat zal nog een paar jaar duren.
kierewiet
Mountainbiker
Berichten: 76
Lid geworden op: vr 31 aug 2007 19:53
Rijdt met: zannata z29evo

Re: 21/05/2022 - Jabbeke - Bos & Veldtocht

Bericht door kierewiet »

stef007 schreef: vr 13 mei 2022 11:09 doet de rit vloethemveld aan in zedelgem of misschien zerkegem ik zou met de fiets komen en op deze twee locaties inpikken ik kom van richting wijnendale dus vloethemveld kom ik van aartrijke en zerkegem zou ik de zeeweg nemen betaal dan zeker aan de startplaats
Je kan het gemakkelijkst inpikken op de tour aan het vloethemveld. het zijn gele pijlen van de vwb.
Gino_mtb
Mountainbiker
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 13 jun 2018 20:56

Re: 21/05/2022 - Jabbeke - Bos & Veldtocht

Bericht door Gino_mtb »

i-Mac schreef: ma 16 mei 2022 08:47
Gino_mtb schreef: zo 15 mei 2022 18:55 De Singletracks in Vloethemveld zijn weg. De groene hebben daar grote kuis gehouden en alles is daar weg !!
Welke stroken zijn dit? Ik kan me niet herinneren dat er single tracks waren in het Vloethemveld. Wel zijn er gravelwegen bijgekomen. Maar lmet de MTB heb je daar niet veel aan. Maar dat moet je de groenen niet verwijten. Dat is o.a. de provincie die dat wou veranderen, omdat de gewone (stads)fietser ook in het bos zou kunnen fietsen. Dat is dus mede te danken aan het succes van de e-bike. En ook omdat er nog steeds bikers zijn die rijden waar ze niet mogen. Ik zie wekelijks ritten op Strava verschijnen waar men met de MTB gaat rijden op stroken die alleen voor wandelaars of paardenliefhebers zijn.

Ik weet niet of ik zaterdag naar Jabbeke kan, maar ik weet wel dat het steevast een mooie rit is, met vele privé stukken.
Die stroken waar ik het over heb zijn waren niet voor de gewone stadsfietser, was een leuke singletrack rond een veld met piste,ze hebben daar grote kuis gehouden , bomen weg, tracks weg . Er is dan eens een track vr de MTB en ze doen het dan weg
Plaats reactie