31.10.2021 [VLB]: 18e MTB-toertocht Meerdaal 2000 te Bierbeek

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
rst
Mountainbiker
Berichten: 60
Lid geworden op: ma 10 nov 2008 10:47
Rijdt met: Ghost Kato LE

31.10.2021 [VLB]: 18e MTB-toertocht Meerdaal 2000 te Bierbeek

Bericht door rst »

Op de dag van het winteruur (!) houdt Meerdaal 2000 zijn 18e MTB-toertocht. Vanaf 8.00 u tot 10.30.
Vernieuwd parcours: we blijven veel meer in Meerdaalwoud en Heverleebos, alleen de langste lussen passeren nog door Waals-Brabant.
Nieuwe afstanden: 28, 40, 50, 64 km.
Zie ook fb: https://www.facebook.com/Meerdaal-2000-262549067129011

Voetbalkantine HO Bierbeek
WIjnenberg 1
3360 Bierbeek
Volg NIET uw GPS tot dit punt: volg de wegwijzers en signaalgevers: gewijzigde verkeerssituatie ten gevolge van werken.
Gebruikersavatar
Joverowa
Mountainbiker
Berichten: 143
Lid geworden op: wo 24 jun 2020 09:23
Rijdt met: een Canyon!!!

Re: 31.10.2021 [VLB]: 18e MTB-toertocht Meerdaal 2000 te Bierbeek

Bericht door Joverowa »

Persoonlijk vind ik het een beetje zonde dat we meer in het woud zullen blijven. Bijna al de ritten in de buurt doen dit al. Terwijl er zoveel leuke single tracks in de buurt zijn uit het woud.. Richting Hoegaarden, Kessel Lo,..
Zo vond de rit van Gottechain het ook nodig om naar het Noorden te komen richting van het woud terwijl het voor hen juist een goede optie zou zijn om verder naar het zuiden te gaan rijden.
Ik moet wel toegeven dat ik de luxe heb van naast het woud te wonen en dat ik het daardoor al wat beu gezien ben. Daardoor kan ik me goed inbeelden dat er deelnemers die verder wonen net voor dat woud naar jullie rit komen!!!
Ik ben alleszins weer van de partij. Voor de lange route en dat al rond 0800. Kwestie van toch wat in Waals Brabant te gaan rijden 8)
Het ziet er alleszins al goed fietsweer uit!!
Gebruikersavatar
Den Bees
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 09 apr 2012 09:49
Rijdt met: Nen Trek
Contacteer:

Re: 31.10.2021 [VLB]: 18e MTB-toertocht Meerdaal 2000 te Bierbeek

Bericht door Den Bees »

Tresco Team aanwezig
Gebruikersavatar
AlReDo
Mountainbiker
Berichten: 108
Lid geworden op: ma 12 feb 2018 10:32

Re: 31.10.2021 [VLB]: 18e MTB-toertocht Meerdaal 2000 te Bierbeek

Bericht door AlReDo »

Zijn er hoogtemeters bekend?

Meerdaelwoud was me de laatste keer goed meegevallen tijdens de TT van Oud-Heverlee, was de rit met de auto waard.
Gebruikersavatar
Den Bees
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 09 apr 2012 09:49
Rijdt met: Nen Trek
Contacteer:

Re: 31.10.2021 [VLB]: 18e MTB-toertocht Meerdaal 2000 te Bierbeek

Bericht door Den Bees »

AlReDo schreef: vr 29 okt 2021 14:11 Zijn er hoogtemeters bekend?

Meerdaelwoud was me de laatste keer goed meegevallen tijdens de TT van Oud-Heverlee, was de rit met de auto waard.
Hm staan op hun fb
MTBrobin
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: za 30 okt 2021 13:17
Rijdt met: Orbea Oiz M Pro

Re: 31.10.2021 [VLB]: 18e MTB-toertocht Meerdaal 2000 te Bierbeek

Bericht door MTBrobin »

Zou iemand mij kunnen zeggen hoe het parcours er nu bijligt? Moeten we veel modder verwachten of kan de regio de regenval wel goed aan?
Gebruikersavatar
Joverowa
Mountainbiker
Berichten: 143
Lid geworden op: wo 24 jun 2020 09:23
Rijdt met: een Canyon!!!

Re: 31.10.2021 [VLB]: 18e MTB-toertocht Meerdaal 2000 te Bierbeek

Bericht door Joverowa »

Ik heb n et stukken van het parcours gewandeld en op enkele modderplassen na was dat goed te doen. Weet dat je vanuit Bierbeek naar het woud zal fietsen over een lange veldweg die serieus modderig is bij regenweer. Maar daarvoor moet je zeker niet thuisblijven! :-D
MTBrobin schreef: za 30 okt 2021 13:21 Zou iemand mij kunnen zeggen hoe het parcours er nu bijligt? Moeten we veel modder verwachten of kan de regio de regenval wel goed aan?
rst
Mountainbiker
Berichten: 60
Lid geworden op: ma 10 nov 2008 10:47
Rijdt met: Ghost Kato LE

Re: 31.10.2021 [VLB]: 18e MTB-toertocht Meerdaal 2000 te Bierbeek

Bericht door rst »

MTBrobin schreef: za 30 okt 2021 13:21 Zou iemand mij kunnen zeggen hoe het parcours er nu bijligt? Moeten we veel modder verwachten of kan de regio de regenval wel goed aan?
Het parcours lag er vrij goed bij; één dagje regen verandert daar niet veel aan. Maar er zijn natuurlijk stukken die altijd wat slechter liggen...
Gebruikersavatar
Den Bees
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 09 apr 2012 09:49
Rijdt met: Nen Trek
Contacteer:

Re: 31.10.2021 [VLB]: 18e MTB-toertocht Meerdaal 2000 te Bierbeek

Bericht door Den Bees »

Joverowa schreef: za 30 okt 2021 19:38 Ik heb n et stukken van het parcours gewandeld en op enkele modderplassen na was dat goed te doen. Weet dat je vanuit Bierbeek naar het woud zal fietsen over een lange veldweg die serieus modderig is bij regenweer. Maar daarvoor moet je zeker niet thuisblijven! :-D
MTBrobin schreef: za 30 okt 2021 13:21 Zou iemand mij kunnen zeggen hoe het parcours er nu bijligt? Moeten we veel modder verwachten of kan de regio de regenval wel goed aan?
Enkele modderplassen ? weet niet wat jij onder enkele ziet , maar er waren er heel wat , niet tegenstaande heb ik genoten van de mud rit
Gebruikersavatar
Joverowa
Mountainbiker
Berichten: 143
Lid geworden op: wo 24 jun 2020 09:23
Rijdt met: een Canyon!!!

Re: 31.10.2021 [VLB]: 18e MTB-toertocht Meerdaal 2000 te Bierbeek

Bericht door Joverowa »

Wel, je hebt gelijk..

Als ik van thuis uit ga wandelen is dat vooral in Mollendaalbos. De plekken waar ik daar op het parcours kwam, die lagen er goed bij. Zoals vermeld is die veldweg al snel modderig. Dat kon ik ook zien toen ik het bos uitwandelde. Mollendaalbos lag er goed bij. Daar heb ik al zeker niet in gelogen. :P

Tot aan de 1ste bevoorrading viel het naar mijn mening in het algemeen goed mee. Ja, je had wat modderplekken maar voor zoveel regen was het zeker niet ploeteren. Het ploeteren begon na de bevoorrading. Die extra lus liet de fiets/fietser goed afzien. De ketting kraakte en het manneke moest goed stoempen en sturen om vooruit te komen.

Ook de SL na de 2de bevoorrading waren "slippery when wet". Maar net als jij heb ik het niet aan mijn hart laten komen en ervan genoten. :lol:
Den Bees schreef: zo 31 okt 2021 16:33
Joverowa schreef: za 30 okt 2021 19:38 Ik heb n et stukken van het parcours gewandeld en op enkele modderplassen na was dat goed te doen. Weet dat je vanuit Bierbeek naar het woud zal fietsen over een lange veldweg die serieus modderig is bij regenweer. Maar daarvoor moet je zeker niet thuisblijven! :-D
MTBrobin schreef: za 30 okt 2021 13:21 Zou iemand mij kunnen zeggen hoe het parcours er nu bijligt? Moeten we veel modder verwachten of kan de regio de regenval wel goed aan?
Enkele modderplassen ? weet niet wat jij onder enkele ziet , maar er waren er heel wat , niet tegenstaande heb ik genoten van de mud rit
Plaats reactie