25.09.2021 [OVL] Biking@ Ronse MTB Classic Tour 2021

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
vercruysse eddy
Mountainbiker
Berichten: 66
Lid geworden op: za 08 jun 2013 23:08

Re: 25.09.2021 [OVL] Biking@ Ronse MTB Classic Tour 2021

Bericht door vercruysse eddy »

Je kan zowel online vooraf inschrijven via de website van Cycling Vlaanderen of zaterdag ter plaatse .
Voor de 78 km van 08u00 tot 13u00 voor alle andere afstanden tot 14u00.
Er zijn 3 bevoorradingen ook voorzien voor de 78 km .
2 voor de 45 en 58 km
en 1 voor de 35 km
En voor iedere deelnemer ook een frisse Kwaremont op 200 m van de aankomst .
Onder de deelnemers wordt er ook een Oakley fiets zonnebril verloot .
Er is ook een apres-bike in de cafetaria van het Stedelijk Sportcomplex met braadworsten , pasta en rijsttaart.
Plus een groot beeldscherm met de finale van het WK voor Dames te Leuven .
Tot zaterdag .
berdunnor
Mountainbiker
Berichten: 96
Lid geworden op: do 25 nov 2010 20:00
Rijdt met: Cube Ltd Comp

Re: 25.09.2021 [OVL] Biking@ Ronse MTB Classic Tour 2021

Bericht door berdunnor »

Wat is het voordeel van de voorinschrijving? Ik vermoed dat je nog steeds moet aanmelden bij vertrek?
vercruysse eddy
Mountainbiker
Berichten: 66
Lid geworden op: za 08 jun 2013 23:08

Re: 25.09.2021 [OVL] Biking@ Ronse MTB Classic Tour 2021

Bericht door vercruysse eddy »

berdunnor schreef: vr 24 sep 2021 12:49 Wat is het voordeel van de voorinschrijving? Ik vermoed dat je nog steeds moet aanmelden bij vertrek?
Deze maatregel werd opgestart voor de huidige versoepelde Corona regels.
Je moet gewoon aan een aparte tafel je fietsplaatje en armbandje ophalen die klaarliggen en kan dadelijk starten .
berdunnor
Mountainbiker
Berichten: 96
Lid geworden op: do 25 nov 2010 20:00
Rijdt met: Cube Ltd Comp

Re: 25.09.2021 [OVL] Biking@ Ronse MTB Classic Tour 2021

Bericht door berdunnor »

Zalige rit gereden deze morgen. Door omstandigheden moeten beperken tot 58km, maar genoten van begin tot eind. Persoonlijke hoogtepunten waren de alpenweide met omliggende heuvels in de nevels en het bosje van de dokteur (droog!). Deze streek heeft nog weinig verrassingen in petto voor mij, maar een mooie omloop met de nodige privépassages en een vlekkeloze organisatie maken deze tocht tot één van de beste op de kalender in de Vlaamse Ardennen en Pays des Collines . Een pluim ook voor de wijziging op de kalender : het weer is dit jaar natuurlijk een absolute meevaller, maar hierdoor wordt deze tocht ook verreden vóór de grote invasie "in het veld". Ik ben pro! =D>
Gebruikersavatar
Cokeman
Mountainbiker
Berichten: 339
Lid geworden op: wo 25 jun 2008 10:06
Rijdt met: Giant Terrago 29er 1 GE 2018

Re: 25.09.2021 [OVL] Biking@ Ronse MTB Classic Tour 2021

Bericht door Cokeman »

Mooie en pittige rit. Gekozen voor de 45 km. Prima organisatie. Uitgebreide bevoorradingen met ne Kwaremont als afsluiter. Een toppertje :-D
Gebruikersavatar
Boebbel
Forum beheerder
Berichten: 533
Lid geworden op: ma 10 nov 2014 10:36
Rijdt met: groene fully en grijze HT

Re: 25.09.2021 [OVL] Biking@ Ronse MTB Classic Tour 2021

Bericht door Boebbel »

Ook dik geamuseerd deze ochtend, fantastisch weerke en super organisatie met toffe privé stukken.

Bedankt aan de vrijwilligers!
meester biek
Mountainbiker
Berichten: 638
Lid geworden op: zo 12 okt 2008 10:11
Rijdt met: sensa fiori

Re: 25.09.2021 [OVL] Biking@ Ronse MTB Classic Tour 2021

Bericht door meester biek »

Weer een superorganisatie en parcours.
De verschuiving op de kalender is idd. een pluspunt.
Deze keer gekozen voor de 58 gezien het 'pittige' gehalte van deze rit.
'Alpenweide' vond ik ook top, bosje van den dokteur (ondanks dat het droog lag) wordt steeds moeilijker (maar dat ligt vooral aan mij ...).
Was wel leuk dat de rit vooral 'omgekeerd' gereden werd.
Bedankt aan de organisatie, één van de toppers in de streek.
Biker123
Mountainbiker
Berichten: 135
Lid geworden op: za 30 apr 2016 16:51

Re: 25.09.2021 [OVL] Biking@ Ronse MTB Classic Tour 2021

Bericht door Biker123 »

Toprit, zoals altijd.
Alpenweide vind ik persoonlijk ook leuker bergop, zeker als het geregend zou hebben zou het een heel karwei geweest zijn.
Dokteur was echt wel een immens verschil met de mountainbike van vlaanderen, nu perfect berijdbaar, ook al moest ik paar keer voet aan grond zetten, maar ligt eerder aan mezelf denk ik :roll:

Enkel had ik gehoopt dat er in bois d'hubermont iets meer gedaan ging worden, zeker nu het droog ligt. Maar ik veronderstel dat ze bij het uittekenen van de tocht rekening houden met regen, en dan is dat deel van Hubermont waarschijnlijk een te groot risico.

Maar sowieso: topbevoorrading, topparcours en toporganisatie! Tot volgend jaar
spruit89
Mountainbiker
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 29 jan 2012 16:35
Rijdt met: Hamme

Re: 25.09.2021 [OVL] Biking@ Ronse MTB Classic Tour 2021

Bericht door spruit89 »

Bedankt aan de organisatie! Dit was een toprit!
Zijn er al ergens foto's beschikbaar?
Gebruikersavatar
Motorbiker
Mountainbiker
Berichten: 3033
Lid geworden op: wo 05 jan 2005 20:37
Rijdt met: Niner Jet RDO

Re: 25.09.2021 [OVL] Biking@ Ronse MTB Classic Tour 2021

Bericht door Motorbiker »

Daar mijn loonstrookje ook de zaterdagnamiddag vermeld, ingeschreven voor de 45km. Van bij de inschrijving klinkt spontaan "It's gonna be allright" van Deep Zone tussen je oren. Deze organisatie weet van Wendy
Gestart met drie. Beetje trappen, woordje klappen, benen op temperatuur. Net op tijd want biking@Ronse slaat meteen de kop van de champagnefles eraf. Een vloed aan panorama's, techniek, hoogtemeters, bos, weides, vlaaien en zweet. Het als HARD vermomde subliem getraceerde single-track paradijs te midden een woestenijveld van omploegde aarde en bomen, brak menig hart. Enerzijds van de mannen die 5 minuten ervoor nog dachten tot de kanjers te behoren die nergens voet aan grond zetten, anderzijds mannen als mezelf, die al blij zijn het er levend vanaf te brengen.
Dan die weide. Godallemachtig. Als grootstad Ingelmunster je habitat is, dan verschiet je aardig van de inclinatie die de lokale koeienvlaaien halen.
Enfin, het Scheldepeloton gaat beginnen en da's van hetzelfde vat.
Bedankt Biking@Ronse.
Laatst gewijzigd door Motorbiker op ma 27 sep 2021 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie