13/3 t/m 30/4 Challenge mtb/e-bike in Esneux

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Re: 13/3 t/m 30/4 Challenge mtb/e-bike in Esneux

Bericht door Beny »

Mooie tocht =D>
De 45km versie had 1050hm
radicalbiker
Mountainbiker
Berichten: 808
Lid geworden op: wo 28 jul 2010 22:21
Rijdt met: Speci stumpjumper comp en Kuota kurraro asfaltjanetten fiets

Re: 13/3 t/m 30/4 Challenge mtb/e-bike in Esneux

Bericht door radicalbiker »

Hooelijk word het weer snel wat beter, staat op het programma maar voor mij moet het wat droger en vooral warmer worden. 8-[ 8-[
marsellus_2000
Mountainbiker
Berichten: 62
Lid geworden op: do 10 jan 2019 11:23
Rijdt met: Trek Procaliber 9.7

Re: 13/3 t/m 30/4 Challenge mtb/e-bike in Esneux

Bericht door marsellus_2000 »

Vorige week die van 65km gereden na de sneeuwdagen (er lag nog zelfs wat sneeuw hier en daar) en viel me heel erg mee, amper modder. Zou me dus niet teveel zorgen maken.
Gebruikersavatar
big-Mac
Mountainbiker
Berichten: 587
Lid geworden op: wo 05 jul 2006 16:20
Rijdt met: In verwachting van ne schoone

Re: 13/3 t/m 30/4 Challenge mtb/e-bike in Esneux

Bericht door big-Mac »

Gisteren de 65 komen rijden.

Het lag er heel goed bij. Alles kurk droog op 1 afdaling na die waarschijnlijk altijd nat gaat liggen.

De route is op te delen in 2 stukken.
De eerste helft super mooi.
Als je een breed pad omhoog ging wist je dat er of een zeer mooi uitzicht of een zalige afdaling kwam. Verschillende lekker flowy afdalingen gehad. Een paar stukken waar de daslook vol op in de bloei stond. Na een tijdje gingen de bossen over naar een meer open landschap. Ook zeer leuk om door te rijden.
In het tweede deel zat toch wel redelijk veel verharde weg.
Het begon met een lange passage langs de Ourthe. Niks spectaculair maar zeker niet storen.
Zo waren de opvolgende asfalt stroken zeker niet storend maar gewoon een beetje jammer voor een mountainbike tocht.
Nog een paar bijzondere plaatsen gepasseerd. oa een oude steengroeve denk ik.

Zeker geen spijt dat ik naar daar ben gegaan. Het beetje geld dubbel en dik waard.
Om in de sfeer van Luik Bastenaken Luik te blijven. Je kan de finale klim "Roche aux faucons" ook nog mee pakken. Vertrek van de route ligt aan de voet. Al je op de kaart kijkt kan je hier een optie lusje van een 11km en 290 hm van maken.
Den jjag
Mountainbiker
Berichten: 668
Lid geworden op: vr 12 jan 2007 10:25
Rijdt met: Canyon Exeed CF SLX, Sensa fiori TNT pro 29er

Re: 13/3 t/m 30/4 Challenge mtb/e-bike in Esneux

Bericht door Den jjag »

Ah, wij gisteren ook, ondervonden dat er nog flink moet bij getraind worden!
Filmpje van gemaakt:
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5024
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: 13/3 t/m 30/4 Challenge mtb/e-bike in Esneux

Bericht door madskatingcow »

Wij hebben zondag ook de lange afstand gereden, ik kwam uit op 68.1km/1427hm.

Zoals Big-Mac al aangaf is de route op te delen in 2 stukken. Ondanks al vaker in Esneux aan de start gestaan te hebben was dit volledig onbekend terrein dat me eerder aan de Duitse marathons deed denken. Een dikke 10/10 qua parcours, heerlijke singletrack afdalingen.
Tussen de 30- en 40km was het relatief vlak, passeerden we met Hamoir bekender terrein via een vlakkere trail langs. Redelijk was verharde ondergrond in het tweede deel, maar het stoorde me niet. De eerste 6 hellingen waren relatief rollend (groen/oranje aangegeven door Garmin Climb Pro), de laatste 3 vrij intens (bordeaux rood) om af te sluiten met een allerlaatste klim door Garmin niet aangegeven.

Zeker een aanrader, doordat het geen officiële toertocht is zaten er redelijk wat wandelpaadjes in vermoed ik.

Herhalingsgevaar om deze nog is te rijden in de toekomst is groot :wink:
Plaats reactie