CORONA - MAATREGELEN

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Biker123
Mountainbiker
Berichten: 141
Lid geworden op: za 30 apr 2016 16:51

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door Biker123 »

Hier net een tocht van 60 km gedaan.
Ik ben net heel veel volk tegengekomen, maar wel allemaal mooi gespreid :) iedereen houdt zich aan de regels.

Schuldgevoel tov verplegers heb ik nu niet, maar ik voel wel dat ik iets voorzichtiger ben. Niet voor mezelf, maar om geen extra druk in het ziekenhuis te creëren
dejoere
Mountainbiker
Berichten: 65
Lid geworden op: wo 29 aug 2018 08:50

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door dejoere »

Biker123 schreef:Hier net een tocht van 60 km gedaan.
Ik ben net heel veel volk tegengekomen, maar wel allemaal mooi gespreid :) iedereen houdt zich aan de regels.

Schuldgevoel tov verplegers heb ik nu niet, maar ik voel wel dat ik iets voorzichtiger ben. Niet voor mezelf, maar om geen extra druk in het ziekenhuis te creëren

Het is toegelaten om te gaan fietsen, dus waarom zouden we ons schuldig moeten voelen?
Gebruikersavatar
_Knarf_
Moderator
Berichten: 570
Lid geworden op: vr 24 dec 2010 16:01
Rijdt met: Ne zwarte

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door _Knarf_ »

Gisteren ene tegengekomen met een mondmasker aan... Mijn vrouw heeft pas sinds gisteren een mondmasker in het rusthuis.....

Triestig...
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3823
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door Dickie »

Ik vraag me af hoe dat virus in Wuhan de sprong heeft gemaakt van vleermuis naar mens. Gisteren op Canvas: In Bangladesh drinken ze graag dadelpalm-sap. Vleermuizen lusten dat ook en terwijl ze het drinken uit de vangpot, die aan de boom hangt, doen ze er soms in de gauwte een kleine boodschap in. Veel mensen drinken het ginder ongekookt en zo kon het Nipah-virus overspringen, muteren en zo van mens op mens overgaan.

't Wordt stilaan tijd om verre reizen te laten voor wat ze zijn en de hoogmoed te laten varen. Deze crisis is een eerste waarschuwingske dat we tegen onze grenzen aanschurken.
Gebruikersavatar
waarnaartoe
Mountainbiker
Berichten: 173
Lid geworden op: do 13 okt 2016 12:20
Rijdt met: Specialized Epic Marathon

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door waarnaartoe »

Een verhelderende uitleg over virus in het algemeen. Boeiend artikel (wel een plusartikel)

https://www.hln.be/wetenschap-planeet/m ... ~ac5ed853/
Gebruikersavatar
_Knarf_
Moderator
Berichten: 570
Lid geworden op: vr 24 dec 2010 16:01
Rijdt met: Ne zwarte

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door _Knarf_ »

Dickie schreef:Ik vraag me af hoe dat virus in Wuhan de sprong heeft gemaakt van vleermuis naar mens. Gisteren op Canvas: In Bangladesh drinken ze graag dadelpalm-sap. Vleermuizen lusten dat ook en terwijl ze het drinken uit de vangpot, die aan de boom hangt, doen ze er soms in de gauwte een kleine boodschap in. Veel mensen drinken het ginder ongekookt en zo kon het Nipah-virus overspringen, muteren en zo van mens op mens overgaan.
Volgens mij door een vleermuis op te eten ?
Dickie schreef:'t Wordt stilaan tijd om verre reizen te laten voor wat ze zijn en de hoogmoed te laten varen. Deze crisis is een eerste waarschuwingske dat we tegen onze grenzen aanschurken.
Dat klopt volledig.

TED talk: " onclick="window.open(this.href);return false;
KrulControl
Mountainbiker
Berichten: 115
Lid geworden op: zo 24 feb 2019 21:47

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door KrulControl »

Dickie schreef:Ik vraag me af hoe dat virus in Wuhan de sprong heeft gemaakt van vleermuis naar mens.
ooit al eens afgevraagd hoe aids van de aap naar de mens is gegaan? :lol:
KrulControl
Mountainbiker
Berichten: 115
Lid geworden op: zo 24 feb 2019 21:47

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door KrulControl »

ROC d'Ardennes is ook afgelast (1-3 mei)
Gebruikersavatar
Christ D.
Mountainbiker
Berichten: 1621
Lid geworden op: zo 15 mei 2005 11:18
Rijdt met: Stalen rossen.
Contacteer:

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door Christ D. »

KrulControl schreef:ROC d'Ardennes is ook afgelast (1-3 mei)
Er zal nog verder op de kalender meer en meer afgelast worden vrees ik.
Gebruikersavatar
looike
Mountainbiker
Berichten: 146
Lid geworden op: zo 23 nov 2008 13:26
Rijdt met: Merida big nine lite 3000

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door looike »

De (bikefun) toertocht van Deurne - Diest op 26 april is afgelast. In Diest mogen geen evenementen meer doorgaan tot 15 mei.
Plaats reactie