CORONA - MAATREGELEN

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
kevx
Mountainbiker
Berichten: 1659
Lid geworden op: wo 28 mei 2008 17:09
Rijdt met: Bronto Reverend/Niner Air9 RDO

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door kevx »

RigolleM schreef:
BertG schreef:
RigolleM schreef: Heeft weinig met het weer te maken, rij al jaren langs dit jaagpad en het valt mij op dat het drukker is dan anders... En inderdaad als iedereen zijn gezond verstand gebruikt is dit geen probleem. Helaas,... gisteren is er een groepje fietsers beboet, waren met 10-man aan het fietsen ](*,) Ik vrees een beetje voor onze ritjes buiten...
Ik heb vorig weekend ook nog een groepsrit (max 10 mensen was toen de raad) gedaan en zie er nog steeds niet echt het probleem van in maar nu zeggen ze expliciet dat het niet mag.
Als je dan toch nog met meer dan 2 op de baan gaat ben je gewoon lomp en is een boete volledig terecht. Kan niet hoog genoeg zijn.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door RigolleM »

kevx schreef: Ik heb vorig weekend ook nog een groepsrit (max 10 mensen was toen de raad) gedaan en zie er nog steeds niet echt het probleem van in maar nu zeggen ze expliciet dat het niet mag.
Dit dus... ](*,)
kevx schreef: Als je dan toch nog met meer dan 2 op de baan gaat ben je gewoon lomp en is een boete volledig terecht. Kan niet hoog genoeg zijn.
Je spreekt uzelf tegen...
Gebruikersavatar
kevx
Mountainbiker
Berichten: 1659
Lid geworden op: wo 28 mei 2008 17:09
Rijdt met: Bronto Reverend/Niner Air9 RDO

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door kevx »

RigolleM schreef:
kevx schreef: Ik heb vorig weekend ook nog een groepsrit (max 10 mensen was toen de raad) gedaan en zie er nog steeds niet echt het probleem van in maar nu zeggen ze expliciet dat het niet mag.
Dit dus... ](*,)
kevx schreef: Als je dan toch nog met meer dan 2 op de baan gaat ben je gewoon lomp en is een boete volledig terecht. Kan niet hoog genoeg zijn.
Je spreekt uzelf tegen...
Ik spreek mezelf helemaal niet tegen .Nu mag het niet meer, daarom dat het lomp zou zou zijn... Als de overheid je iets verbiedt, moet je luisteren. Daar doelde ik op.

En met 10 man fietsen vind ik helemaal anders dan zoals daarjuist met 30 man in de supermarkt.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door RigolleM »

kevx schreef:Ik spreek mezelf helemaal niet tegen .Nu mag het niet meer, daarom dat het lomp zou zou zijn... Als de overheid je iets verbiedt, moet je luisteren. Daar doelde ik op.
Dus de overheid legt het u nu op, maar dit weekend zei uw gezond verstand: geen probleem... ](*,)

Door dergelijke ingesteldheid liggen er nu 634 in het ziekenhuis!
Gebruikersavatar
kevx
Mountainbiker
Berichten: 1659
Lid geworden op: wo 28 mei 2008 17:09
Rijdt met: Bronto Reverend/Niner Air9 RDO

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door kevx »

RigolleM schreef:
kevx schreef:Ik spreek mezelf helemaal niet tegen .Nu mag het niet meer, daarom dat het lomp zou zou zijn... Als de overheid je iets verbiedt, moet je luisteren. Daar doelde ik op.
Dus de overheid legt het u nu op, maar dit weekend zei uw gezond verstand: geen probleem... ](*,)

Door dergelijke ingesteldheid liggen er nu 634 in het ziekenhuis!
Jep, inderdaad.

En ik ga stoppen met reageren.
Iedere mens heeft nu eenmaal zijn mening. Dat zie je wel aan de verschillende maatregelen in verschillende landen.
Dat jij meestal nooit afwijkt van uw mening (waarmee ik niet wil zeggen dat je soms geen gelijk hebt) heb ik al wel door.
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3823
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door Dickie »

Het is een nieuw fenomeen waarmee niemand ervaring heeft en waarvan zelfs experts nog veel zaken niet juist weten.
Pas als deze pandemie voorbij is, gaan we zien wie de optimaalste maatregelen nam en hebben we waardevolle ervaring om de volgende beter het hoofd te bieden.
roger
Mountainbiker
Berichten: 1901
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 22:50
Rijdt met: Seven Sola,Turner Flux

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door roger »

Deze morgen alleen een toertje van 38km in het bos gedaan,rij wel altijd praktisch alleen ook op de baan

Had zo een beetje een raar gevoel,doodse stilte in het bos,voelde mij ook wat schuldig t.o. onze zorgverleners die zich voor 100%inzetten tegen deze verschrikkelijk ziekte.Raar gevoel dat me overkwam "alé ik ben me hier nu aan het amuseren terwijl er zoveel mensen moeten strijden tegen de dood".

Weet niet of ik dit nog de volgende weken ga doen,in ieder geval, had er geen plezier aan.
Gebruikersavatar
Den Bees
Mountainbiker
Berichten: 783
Lid geworden op: ma 09 apr 2012 09:49
Rijdt met: Nen Trek
Contacteer:

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door Den Bees »

Waarom het een goed idee is om voor de fiets te kiezen
Social distancing werkt optimaal op de fiets, zo concludeert de Duitse overheid. Bovendien sterk je je longen en kun je ook anderen niet besmetten. Door te fietsen blijf je niet alleen op afstand van anderen, maar loop je ook minder risico om besmet te worden door het aanraken van oppervlakken. Volgens een studie kan de ziekteverwekker tot negen dagen overleven op oppervlakken en dan mogelijk nog steeds infectieus zijn. Elke vorm van openbaar vervoer vormt daarom een ​​risico.

Bron HLN
Laatst gewijzigd door Den Bees op do 19 mar 2020 17:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door BertG »

Hier in de bossen toch nog veel wandelaars vandaag, maar geen groepen, je merkt ook wel dat mensen afstand houden. Moet toch kunnen zo.
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2002
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door Mister No Chaïn »

roger schreef:Deze morgen alleen een toertje van 38km in het bos gedaan,rij wel altijd praktisch alleen ook op de baan

Had zo een beetje een raar gevoel,doodse stilte in het bos,voelde mij ook wat schuldig t.o. onze zorgverleners die zich voor 100%inzetten tegen deze verschrikkelijk ziekte.Raar gevoel dat me overkwam "alé ik ben me hier nu aan het amuseren terwijl er zoveel mensen moeten strijden tegen de dood".

Weet niet of ik dit nog de volgende weken ga doen,in ieder geval, had er geen plezier aan.
Zorgverleners zetten zich het hele jaar door 100% in. En dagelijks sterven veel meer mensen aan pakweg of andere aandoeningen als aan het corona virus. Het is mooi dat je meeleeft maar dan zou je met andere woorden nooit nog met plezier mogen gaan fietsen.

Vandaag en gisteren héél veel wandelaars en fietsers gezien, en inderdaad allemaal mooi verspreid over het jaagpad. Nu we in quasi volledige lockdown zitten houden de mensen zich wel aan de regels.
Plaats reactie