01.09.2019 - Huizingen - Mtb tocht Gordel 2019

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
roderider
Mountainbiker
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 18 jul 2016 08:54

Re: Huizingen - Mtb tocht Gordel 2019

Bericht door roderider »

Dus ver helemaal hetzelfde parkoers als vorig jaar? Niet dat daar iets mis mee was.
Misschien vond ik er iets teveel fietsremmers in zitten (poortjes/hekjes en zo) en vond ik de bruski omloop nog beter.
Gebruikersavatar
SkiWilly
Mountainbiker
Berichten: 41
Lid geworden op: za 10 aug 2013 14:46
Rijdt met: Niner
Contacteer:

Re: Huizingen - Mtb tocht Gordel 2019

Bericht door SkiWilly »

Is omgekeerd parcours van vorig jaar op lus in zonien na. Er zijn wel wat aanpassingen, maar de vele gordel activiteiten laten weinig speling mogelijk.
Gebruikersavatar
weldman
Mountainbiker
Berichten: 338
Lid geworden op: di 09 aug 2005 20:57
Rijdt met: epic s-w en g-f suger

Re: 01.09.2019 - Huizingen - Mtb tocht Gordel 2019

Bericht door weldman »

Super tocht ,het zwaartepunt lag in het eerste deel ,super bevoorrading.
Lusje in het zonienwoud niet te zwaar en vlot rijdend .
Van de boesdaalhoeve naar Huizingen veel dalende meters waar we niet kwaad voor waren.
Volgend jaar nog eens zeker.
Doe zo voort.
roderider
Mountainbiker
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 18 jul 2016 08:54

Re: 01.09.2019 - Huizingen - Mtb tocht Gordel 2019

Bericht door roderider »

T was weer een leuke tocht. Merci Willy. Veel leuke paadjes Door de omgekeerde richting zag het er toch redelijk anders uit.
Spijtig dat ze in het zoniënwoud niet meer singe track voor mountainbikers maken. Dat stuk naast de Duboislaan kent iedereen nu wel ver vanbuiten.
(maar daar kan de organisatie natuurlijk niks aan doen)
PeterG
Mountainbiker
Berichten: 258
Lid geworden op: vr 12 nov 2010 09:41
Rijdt met: Heeft eindelijk grote wielen

Re: 01.09.2019 - Huizingen - Mtb tocht Gordel 2019

Bericht door PeterG »

Genoten van de tocht, idd zwaartepunt lag in eerste helft van de tocht met leuke stukjes, stijle klimmen en hier en daar een technischer stukje. Soms mocht er hier en daar een pijltje meer vond ik maar voor de rest top!
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Re: 01.09.2019 - Huizingen - Mtb tocht Gordel 2019

Bericht door MaC'Red »

ondanks de drie lekke banden onderweg hebben we ons toch goed geamuseerd. we kwamen wel voor de 50 maar wegens geen bommekes en extra binnenbanden meer was het dus 37 km dat op de teller verscheen.
Mijne motor kwam wat moeilijk op gang maar net op tijd voor die ene lange steile klim ergens off-road.
sjamabandi
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 19 sep 2016 21:45

Re: 01.09.2019 - Huizingen - Mtb tocht Gordel 2019

Bericht door sjamabandi »

Leuke MTB toer! Sluit me aan bij vorige reacties: eerste deel veel off-road met hier en daar best pittige, technische passages. Zoniënwoud viel ons ook wat tegen; hadden meer verwacht dan een lange rechte dreef met kiezelstenen. Maar globaal genomen is dat een toer die ik graag volgend jaar weer wil rijden.
gvdelst
Mountainbiker
Berichten: 37
Lid geworden op: ma 19 sep 2011 09:48
Rijdt met: Specialized Epic HT 2018

Re: 01.09.2019 - Huizingen - Mtb tocht Gordel 2019

Bericht door gvdelst »

Mooie toertocht.
Eerste keer dat ik deze nu in de omgekeerde richting gereden heb.
Lus in het Zoniënwoud viel me een klein beetje tegen, wellicht omdat we op andere toertochten al zoveel verwend werden.
Maar het was leuk om die extra lus te kunnen rijden.
Bevoorrading in de Boesdaalhoeve was dik in orde.
Voldoende keuze van eten, voldoende drank en vriendelijke mensen.
Echter was die pas na 28km. Voor de mensen die de 35km rijden misschien wel wat te lang voor het eerste stuk.
Voor diegenen die de 55/53km gingen rijden was dit echter ideaal.
Er liep daar ook een fotografe rond. Enig idee waar die foto's zullen gepubliceerd worden?

Een puntje voor verbetering vond ik op een stuk waar heel wat takken afgezaagd/afgekapt waren en waar dan met fluo verf het uitstekende puntje werd zichtbaar gemaakt.
Hier zou het aangenaam zijn mochten die uitstekende punten ook gewoon weggekapt worden omwille van de veiligheid.
Ik kan me voorstellen dat iemand hier wel een platte band of valpartij aan overgehouden kan hebben.

Verder : dankuwel Bruski team voor een leuke toertocht!
Gebruikersavatar
SkiWilly
Mountainbiker
Berichten: 41
Lid geworden op: za 10 aug 2013 14:46
Rijdt met: Niner
Contacteer:

Re: 01.09.2019 - Huizingen - Mtb tocht Gordel 2019

Bericht door SkiWilly »

sjamabandi schreef:Leuke MTB toer! Sluit me aan bij vorige reacties: eerste deel veel off-road met hier en daar best pittige, technische passages. Zoniënwoud viel ons ook wat tegen; hadden meer verwacht dan een lange rechte dreef met kiezelstenen. Maar globaal genomen is dat een toer die ik graag volgend jaar weer wil rijden.

Helaas krijg je in het Zoniënwoud geen toelating om af te wijken van het Bloso parcours.
Gebruikersavatar
SkiWilly
Mountainbiker
Berichten: 41
Lid geworden op: za 10 aug 2013 14:46
Rijdt met: Niner
Contacteer:

Re: 01.09.2019 - Huizingen - Mtb tocht Gordel 2019

Bericht door SkiWilly »

Thx 2 all voor de positieve commentaren.

Wij hebben heel veel af te rekenen gehad met sabotage, op 2 plaatsen voor zeker 2 km pijlen gewoon weggehaald.

Dat niemand dit bijna opgemerkt heeft, toont aan hoe sterk ons team wel is. Ik ben heel fier op mijn Bruski Team.

Persoonlijk vind ik dit , ondanks de vele beperkingen die je opgelegd krijgt van de organisatie, een prachtige tocht die ik graag telkens opnieuw rijd.

@ your service
Skiwheely
Plaats reactie