25.08.2019 - Bever

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1988
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

25.08.2019 - Bever

Bericht door filiep72 »

Zondag 25/8/2019 :  MTB-toertocht en familiefietstocht !


Zoals de vorige jaren trekken we opnieuw naar de steengroeve van Lessines, waar de MTB-ers kunnen afdalen tot diep in de put !
Er wacht de MTB-deelnemers een tocht van 8.5 km op het privé-terrein van de steengroeve, met meer dan 150m hoogteverschil tussen hoogste en diepste punt !
De deelnemers aan de familietocht krijgen een uniek zicht op de diepe put van boven op het plateau !

De MTB-ers kunnen kiezen tussen 30-45 en 60 km ritten.
Diep in de put van de steengroeve wacht er jullie een mooie bevoorradingsplaats.
Voor de deelnemers van de 60 km is er een 2de bevoorrading voorzien boven aan de klim op de Bosberg.

Deelnemers aan de familietocht rijden 30 km, alles op de verharde weg, en in de steengroeve blijven ze boven op de asfaltweg tot aan het uitkijkpunt, waar de bevoorrading zal doorgaan.

Vertrek op de Plaats te Bever tussen 7u30 en 10u !
Deelname kost 5€, all-in (pechverhelping, 1 of 2 bevoorradingen, fietafspuitstand, en 1 drankbon bij aankomst)
Op de 60 km bosberg en Muur .

Alle info is beschikbaar in onze flyer : MTB dorpsfeesten 2019
We danken de 397 deelnemers voor hun aanwezigheid !

De FOTO’s van de editie 2018 ;

Dorpsfeesten MTB 2018 reeks 1

Dorpsfeesten MTB 2018 reeks 2



Feesttent
Plaats
1547 Bever
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Re: 25.08.2019 - Bever

Bericht door MaC'Red »

De laatste jaren zaten we rond deze periode in de Ardennen op verlof maar nu niet en dus na lange tijd terug aanwezig. Tzal voor de 45km zijn wegens matige conditie :roll: :roll:
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1988
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Re: 25.08.2019 - Bever

Bericht door filiep72 »

Ik weet niet wat ik kan verwachten morgen. Ik ken de streek niet. Hopelijk veel offroad.
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Re: 25.08.2019 - Bever

Bericht door MaC'Red »

Na 7 jaar afwezigheid wegens verlof in de Ardennen waren we vandaag nog eens aanwezig op deze tocht met de diepe put van de steengroeve. Met de mindere conditie wegens te weinig tijd om te biken de laatste weken liet die klim zich wel voelen om er terug uit te klimmen maar anderzijds mag ik niet klagen.

Ingeschreven voor de 45 maar na enkele tips de eerste twee splitsingen van de 60 gevolgd en dan verder de 45 terug wat een totaal van 52km en 642hms op de gps toverden.

Parcours was dik in orde met genoeg off-road. Op het stuk rond Moerbeke reden we echter verkeerd ( ne keer of 2-3 zelfs ) wegens omgedraaide pijltjes :roll: :roll: .

Verder nog ne lekkende voorband nog voor ik de put inreed maar met enkele keren op te pompen her en der was het dan toch de tijd om een nieuwe binnenband te steken.

Door de droogte was het zalig rijden weliswaar.
Plaats reactie