16.12.2018 - St.-Denijs-Zwevegem - Seyns Krieretocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
mtbsdvd'83
Mountainbiker
Berichten: 152
Lid geworden op: vr 23 mei 2014 12:57
Rijdt met: FLANDERS

16.12.2018 - St.-Denijs-Zwevegem - Seyns Krieretocht

Bericht door mtbsdvd'83 »

Beste Mountainbike(ste)rs, fietsliefhebbers.

Naar jaarlijkse gewoonte organiseren wij KRIERECROSSERS terug onze WINTER KRIERETOCHT namelijk de
“SEYNS-KRIERETOCHT”

- Startplaats: Sportcentrum Dalestraat 38, 8554 Sint-Denijs-Zwevegem.
- Start van 08h00 tot 11h00 (78km tot 10h00).
- Afstanden: 28-36-45-54-58-78km.
- Inschrijving: 4 € / 6 € (28-36-45-54-58 km)
5 € / 7 € (78 km)
Kinderen tot 15j: GRATIS / 2€

- Bewegwijzerde Parkingroute met seingevers rond Sint-Denijs !!!
- Gratis bewaakte fietsparking.
- Kleedkamers en douches.
- Afspuitstand.
- Zeer ruime bevoorradingen.
- Perfecte bepijling.
- Pechverhelping.
- Seingevers op het parcour.

De beginnende mountainbikers kunnen al kiezen voor 28 of 36 kilometer terwijl we voor de echt getrainden een 78 km omloop aanbieden. We weten dat dergelijke grote afstanden zeldzaam zijn in de winterperiode maar wel geliefd bij menige deelnemers.

Ook dit jaar proberen we stroken die bij regenweer veranderen in ploeter-krieren zoveel als mogelijk te vermijden. Voor wie het nog niet wist, een kriere = landweg, in het frans: carrière.

De 28 km is een tochtje om kennis te maken met het mountainbiken, een licht golvende start te St-Denijs met vlakke off-road stukken te Moen en Spiere-Helkijn. De 36 km maakt een extra lus in Zwevegem. Zodra de keuze gemaakt wordt van 45 km of meer word er richting Mont St.Aubert gefietst via het windmolenpark van Herinnes. Vanaf de 54 km word de Mont St.Aubert beklommen. De extra lus voor de 58 km is een klim/technische lus op en rond de Mont St.Aubert. Voor de terugweg word er dit jaar gekozen voor enkele nieuw off-road stukken richting Estaimbourg,om daarna af te zakken naar Warcoing, Spiere-Helkijn, St-Denijs. Ten slotte maken de 78 km rijders een combinatie van het 36 km parcour en het 58 km parcour.

Daarnaast hebben we met de medewerking van de gemeente Zwevegem de mogelijkheid gekregen om ook onze inschrijving en après in de turnzaal van de school te houden. Hier hebben we veel meer ruimte en zijn we klaar om zo’n massa enthousiaste mountainbikers te ontvangen.

Er is zoals in het verleden mogelijkheid om gebruik te maken van de bewaakte fietsparking, douches, afspuitstand en vergeet ook niet dat de Krierecrossers ieder jaar zorgen voor zeer ruime bevoorradingen. De Krierecrossers die iedere week aan verschillende mountainbiketochten deelnemen stellen tijdens deze dag alles in het werk om de collega-fietsers naar hun zin te maken. 70 medewerkers staan paraat en garanderen jullie een leuke mountainbikevoormiddag.

Kortom voor elk wat wils. Zoals de voorgaande jaren zorgen wij ervoor dat alles goed berijdbaar blijft. Wanneer er bepaalde stroken te nat zijn wordt het parcours aangepast!


VERSLAG REGIONALE TELEVISIE: https://www.focus-wtv.be/video/1400-mou ... int-denijs

REACTIES 2017: viewtopic.php?f=2&t=144520

CLUBWEBSITE: http://www.krierecrossers.be/

FACEBOOK EVENT 2018: https://www.facebook.com/events/950912895116385/


INDIEN NOG VRAGEN, STEL ZE GERUST HIER OF OP HET FACEBOOKEVENT !!


GRAAG TOT DAN !!!
Gebruikersavatar
mtbsdvd'83
Mountainbiker
Berichten: 152
Lid geworden op: vr 23 mei 2014 12:57
Rijdt met: FLANDERS

Re: 16.12.2018 - St.-Denijs-Zwevegem - Seyns Krieretocht

Bericht door mtbsdvd'83 »

Beelden van de verkenning met de clubgenoten https://youtu.be/5XeLyFraZfk
Gebruikersavatar
sofeurken
Mountainbiker
Berichten: 769
Lid geworden op: za 18 mar 2006 17:43
Rijdt met: ene in zwart wit

Re: 16.12.2018 - St.-Denijs-Zwevegem - Seyns Krieretocht

Bericht door sofeurken »

hier vandaag gereden,tja mistig en fris enne een serieuze ploeterboel ,wat een verschil met het filmpje hierboven.bevoorr ok zeer veel volk aanwezig
TomP
Mountainbiker
Berichten: 75
Lid geworden op: zo 27 dec 2015 17:41

Re: 16.12.2018 - St.-Denijs-Zwevegem - Seyns Krieretocht

Bericht door TomP »

Gestart voor de 54km, maar snel beslist om het op 45km te houden. Spijtig genoeg hebben de buien van zaterdagnacht er inderdaad een modderboel van gemaakt. 2 stukken waren toch echt wel erg en waren er mss beter uitgehaald (alhoewel dat wss lastig is zo op het laatste moment). Maar toch bedankt voor de mooie organisatie, parkeerroute, goede bevoorradingen, veel volk, goede bepijling en signalisatie + stewards op gevaarlijke locaties. Tot in avelgem voor de ganzenhofkrieretocht!
Gebruikersavatar
tackj
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 24 jun 2018 20:08
Rijdt met: Cube Reaction Hardtail

Re: 16.12.2018 - St.-Denijs-Zwevegem - Seyns Krieretocht

Bericht door tackj »

TomP schreef:2 stukken waren toch echt wel erg en waren er mss beter uitgehaald
Ja, bij het afpijlen gisteren heb ik de bedenking gemaakt dat we volgende jaar best een paar bordjes zetten bv "HARD" en "SOFT" of zo aan die baggerstukken en de deelnemers de keus geven. Bv bij het terugkomen naar de Schelde aan pompstation kan dat makkelijk.
Dirk-de-moozeduvel
Mountainbiker
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 31 dec 2017 14:51

Re: 16.12.2018 - St.-Denijs-Zwevegem - Seyns Krieretocht

Bericht door Dirk-de-moozeduvel »

Ik onderschrijf alle positieve commentaren op deze organisatie. Maar over het parcours ben ik minder enthousiast. Het was inderdaad een serieuze ploeterboel (deels onvermijdelijk bij dit weer), mijn vélooke is weer wat ouder geworden. Ik deed de 54km en was serieus ontgoocheld dat er maar één korte passage was over de Mont-St-Aubert, nochtans de trekpleister van deze VTT. Het moet toch mogelijk zijn om vanuit Sint-Denijs met minder (ploeter-)kilometers in die mooie zone te geraken? En zodoende de mensen die liefst 45-50km rijden de mogelijkheid te bieden tot een fietservaring op de flanken van een echte "mountain". Dan zouden wij ons eerder mountainbikers kunnen voelen, dan ploeterduivels.
P.S. ik heb toch een aantal "zwartrijders" gezien, die afgezakt waren naar de streek en volledig op eigen houtje een ritje uitreden op het asfalt. "Het fietsonderhoud kost al geld genoeg", zeiden ze mij. Denk ook eens aan die mensen, organisatoren!
Gebruikersavatar
mtbsdvd'83
Mountainbiker
Berichten: 152
Lid geworden op: vr 23 mei 2014 12:57
Rijdt met: FLANDERS

Re: 16.12.2018 - St.-Denijs-Zwevegem - Seyns Krieretocht

Bericht door mtbsdvd'83 »

Dirk-de-moozeduvel schreef:Ik onderschrijf alle positieve commentaren op deze organisatie. Maar over het parcours ben ik minder enthousiast. Het was inderdaad een serieuze ploeterboel (deels onvermijdelijk bij dit weer), mijn vélooke is weer wat ouder geworden. Ik deed de 54km en was serieus ontgoocheld dat er maar één korte passage was over de Mont-St-Aubert, nochtans de trekpleister van deze VTT. Het moet toch mogelijk zijn om vanuit Sint-Denijs met minder (ploeter-)kilometers in die mooie zone te geraken? En zodoende de mensen die liefst 45-50km rijden de mogelijkheid te bieden tot een fietservaring op de flanken van een echte "mountain". Dan zouden wij ons eerder mountainbikers kunnen voelen, dan ploeterduivels.
P.S. ik heb toch een aantal "zwartrijders" gezien, die afgezakt waren naar de streek en volledig op eigen houtje een ritje uitreden op het asfalt. "Het fietsonderhoud kost al geld genoeg", zeiden ze mij. Denk ook eens aan die mensen, organisatoren!

Zal waarschijnlijk uw eerste deelname geweest zijn ??

Ondanks de weersommekeer de avond voordien lag het parcour direct op zen zwaarst waar wij natuurlijk nog weinig konden aan veranderen. Kritiek is er altijd, dit weten we ondertussen. Omdat wij ook ieder jaar proberen een ander parcour aan te bieden ging dit jaar de 45 km niet naar de MSA omdat we vorig jaar kritiek kregen dat er te veel weg in zat.
Onze trouwe rijders/streekrijders weten ondertussen dat we met z'on weer direrct een zwaarder parcour krijgen en zal niet anders zijn.
Krierimartin
Mountainbiker
Berichten: 36
Lid geworden op: di 26 jul 2016 20:25

Re: 16.12.2018 - St.-Denijs-Zwevegem - Seyns Krieretocht

Bericht door Krierimartin »

We bieden 6 ritten aan omdat iedereen zich goed zou voelen

Op de 78 km driemaal de Mont-Saint-Aubert [-X
Gebruikersavatar
Mask
Mountainbiker
Berichten: 58
Lid geworden op: ma 15 mar 2010 22:34
Rijdt met: thompson evo

Re: 16.12.2018 - St.-Denijs-Zwevegem - Seyns Krieretocht

Bericht door Mask »

Schitterende organisatie maar jammer genoeg hebben ze de streek volledig tegen. In dat niemandsland is niets opwindends te vinden. Gelukkig 25 km verderop een mooie berg. Maar als je dan ook nog eens het weer tegen hebt.... hoedanook, laat deze mooie club en hun organisatie een voorbeeld zijn voor vele anderen !
Brede Boskanter
Mountainbiker
Berichten: 208
Lid geworden op: ma 17 mei 2010 11:09
Rijdt met: batavus

Re: 16.12.2018 - St.-Denijs-Zwevegem - Seyns Krieretocht

Bericht door Brede Boskanter »

Hier gisteren ook aan de start samen met een 20 tal boskantrijders . Deze rit zeker al meer dan 10 keer gereden en ik moet ook toegeven dat het deze keer een modderige bedoening was , dit zijn we van de krierecrossers niet gewend . Soms zit het mee en soms zit het tegen , je hebt het weer niet in de hand . Toch een paar mooie nieuwe stukken , goeie organisatie met vele seingevers die zorgden voor een veilige rit . Bedankt aan de organisatie en tot volgende zomer .
Plaats reactie