22.09.2018 - Ingelmunster - 17e VTT Soenens

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Dace93
Mountainbiker
Berichten: 248
Lid geworden op: zo 06 aug 2017 20:44
Rijdt met: CUBE LTD SL 2x blackline 2017

22.09.2018 - Ingelmunster - 17e VTT Soenens

Bericht door Dace93 »

22.09.18 - Ingelmunster - 17e VTT Soenens

Startuur
7.30-14.00

Afstanden
30 - 45 - 65 km

Locatie
Sportcentrum
Bollewerpstraat 92 A
8770 Ingelmunster
België

Prijs
4,00-6,00 €
Kids -16 jaar: gratis - 2,00 €

Ik quote mijzelf uit het topic van vorig jaar:
Deze morgen rond 10u vertrokken voor deze mooie rit.
Na 6 km: platte band en geen materiaal mee. #-o
Lang leve Google Maps: Op een goeie kilometer stond mijn camionette. Iets verder was er een fietsenmaker.
20 minuutjes gestapt, MTB in de camionette, naar de fietsenmaker, nieuw bandje gestoken en we konden opnieuw beginnen :-D.
Misschien een geluk bij een ongeluk want ik had toch al te warm. Wat overtollige kleren achter gelaten en in zomertenue terug naar de start 8)

Direct technisch bosje, wat rust, weer een klein technisch bosje.
Daarna wat grindpaadjes en door het gras naar het BMX parcourske in Emelgem.
Terug wat bos, naar het kasteel in Ingelmunster. Wat offroad langs de vaart.
Enfin, heel leuk allemaal =D>.

De vaart overgestoken en daar was het meer asfalt en grind.
Leuke stroken om wat te recupereren / gemiddelde wat op te krikken :-D.
Ooigem bos luidde even later een nieuwe reeks van enkele mooie technische zones in =D>.

Ondertussen rijden we verder langs de vaart (offroad) naar Sint Baafs Vijve en zijn we een kilometer of 40 ver.
Ik kreeg precies een klopke, maar dat verdween als sneeuw voor de zon toen ik het BMX parcours in Wielsbeke zag.
Prachtig is het daar =D> =D> =D> . Helaas wel de laatste keer aangezien het verkaveld wordt? :evil:

Iets verder de 2e bevoorrading. De nodige suikers opgedaan en terug vertrokken voor de laatste 20 km.
Terug richting Ooigem, door de gekende boomgaard om vervolgens naar Meulebeke te trekken.
Vanaf dan is het best veel asfalt tot de finish. Gelukkig wat bergop/bergaf rond de Paanders zodat het toch lastig bleef.
Daarna is het met wat ommewegen naar Ingelmunster om daar aan te komen met een 67-tal mooie kilometers =D>

Concreet:
Prachtige rit met leuke afwisseling van grindpaden, technische stroken en een heel tof BMX parcours in Wielsbeke. =D> =D> =D>
Zeker de moeite om tot hier te komen. Parcours verveelt eigenlijk nooit 8)
Het lag overal droog (misschien nét iets iets te droog) en dan ook geen gebruik gemaakt van de bikewash.
Bepijling overal in orde. Misschien iets rapper de kalk opnieuw doen om de duidelijkheid te behouden.
En misschien een ander kleurtje dan wit gebruiken om gevaarlijke boomstammen en zo aan te duiden. Ik stond in Ooigem bos gelijk ne zot op een streep te kijken die dwars over het pad getrokken was. Twas om een boomstam aan te duiden #-o. En ik maar denken dat ik naar links of rechts moest :-".
Maar das mierenneuken O:).
Geen idee of bovenstaande parcoursbeschrijving nog up to date is. Mss kunnen de organisatoren hier antwoord op geven?
Wat ik wel zeker weet is dat het BMX parcours in Wielsbeke er niet in zit omdat die gewoonweg verdwenen is door verkavelingen... :(

Ik kom zeker af!
Witte79
Mountainbiker
Berichten: 518
Lid geworden op: ma 15 jan 2018 11:25

Re: 22.09.18 - Ingelmunster - 17e VTT Soenens

Bericht door Witte79 »

Ik kom af voor de grote afstand.
Altijd een mooie rit.

Gr witten
Gebruikersavatar
slappetieze2
Mountainbiker
Berichten: 365
Lid geworden op: za 24 apr 2010 19:58
Rijdt met: nen WITTEN

Re: 22.09.18 - Ingelmunster - 17e VTT Soenens

Bericht door slappetieze2 »

:bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: Oek weere present [-o< [-o< [-o< [-o<







GR.SL.T.2. 8) 8) 8) 8) 8)
Gebruikersavatar
dickino
Mountainbiker
Berichten: 456
Lid geworden op: vr 08 okt 2004 14:56
Rijdt met: Scott Scale 80 + Scott Scale 20 + Scott Scale 710

Re: 22.09.2018 - Ingelmunster - 17e VTT Soenens

Bericht door dickino »

Net van de organisatie gehoord dat alles is zoals vorig jaar. Enkel het cyclo-parcours in Wielsbeke in mindere mate.
Tot morgen en / of tot zondag
Fritsie
Mountainbiker
Berichten: 1339
Lid geworden op: za 14 okt 2006 22:08
Rijdt met: Trek

Re: 22.09.2018 - Ingelmunster - 17e VTT Soenens

Bericht door Fritsie »

dickino schreef:Net van de organisatie gehoord dat alles is zoals vorig jaar. Enkel het cyclo-parcours in Wielsbeke in mindere mate.
Tot morgen en / of tot zondag
Dus dat betekent met Ooigembos, speelstukjes langs de vaart, Klein Zwitserland,... ? Ik dacht nochtans dat sommige stukken niet meer berijdbaar zijn (door privé, werkzaamheden,...). Waarschijnlijk heb ik het verkeerd voor...
Gebruikersavatar
dickino
Mountainbiker
Berichten: 456
Lid geworden op: vr 08 okt 2004 14:56
Rijdt met: Scott Scale 80 + Scott Scale 20 + Scott Scale 710

Re: 22.09.2018 - Ingelmunster - 17e VTT Soenens

Bericht door dickino »

Fritsie schreef:
dickino schreef:Net van de organisatie gehoord dat alles is zoals vorig jaar. Enkel het cyclo-parcours in Wielsbeke in mindere mate.
Tot morgen en / of tot zondag
Dus dat betekent met Ooigembos, speelstukjes langs de vaart, Klein Zwitserland,... ? Ik dacht nochtans dat sommige stukken niet meer berijdbaar zijn (door privé, werkzaamheden,...). Waarschijnlijk heb ik het verkeerd voor...
Ja alles. Enkel klein Zwitserland niet.
powermigie
Mountainbiker
Berichten: 54
Lid geworden op: vr 23 nov 2012 16:06

Re: 22.09.2018 - Ingelmunster - 17e VTT Soenens

Bericht door powermigie »

Zonder accidenten hier morgen aan de start voor de 65km met de CX voor m'n eerste deelname. Ben benieuwd wat de streek te bieden heeft... :-k :-k
Gebruikersavatar
kovan
Mountainbiker
Berichten: 614
Lid geworden op: za 24 sep 2011 20:44
Rijdt met: ene mee eps, en ene mee kees

Re: 22.09.2018 - Ingelmunster - 17e VTT Soenens

Bericht door kovan »

Kunnen we inpikken in Ooigembos (op 500mtr van hier) en dan uiteraard aan de start inschrijven?

Mvg
full-bull
Mountainbiker
Berichten: 78
Lid geworden op: ma 25 feb 2008 21:27
Rijdt met: specialized epic

Re: 22.09.2018 - Ingelmunster - 17e VTT Soenens

Bericht door full-bull »

Zoals altijd een mooie rit
Witte79
Mountainbiker
Berichten: 518
Lid geworden op: ma 15 jan 2018 11:25

Re: 22.09.2018 - Ingelmunster - 17e VTT Soenens

Bericht door Witte79 »

Deze voormiddag voor mijn werk gepasseerd aan de baan. Amai, al die auto's = veel volk.
Tot morgen.
Plaats reactie