11.08.2018 - Oudenaarde - MTB van Vlaanderen VTT

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
PainSosis
Mountainbiker
Berichten: 168
Lid geworden op: zo 13 mei 2018 16:03
Rijdt met: Orbea Alma H20 '17

Re: 11.08.2018 - Oudenaarde - MTB van Vlaanderen VTT

Bericht door PainSosis »

Het verschil tussen de 46 en de 57 km zit niet alleen in de kilometers, maar vooral ook in de hoogtemeters (respectievelijk 650 versus 900 hm). We knipten voor onze korte afstand enkele van de zwaarste lussen weg: de ‘oude Oude Kwaremont’, twee o zo mooie maar zware klim/daallussen in de privépassage in het Kluisbos, het finale lusje in Etikhove, en daarnaast in het begin ook een stukje van de singletracks langs de donkvijver. Deelnemers aan de VTT kunnen deze vijf lusjes ‘à la carte’ toevoegen/wegknippen aan/uit hun traject!
Gebruikersavatar
slappetieze2
Mountainbiker
Berichten: 365
Lid geworden op: za 24 apr 2010 19:58
Rijdt met: nen WITTEN

Re: 11.08.2018 - Oudenaarde - MTB van Vlaanderen VTT

Bericht door slappetieze2 »

=D> :bounce: =D> :bounce: =D> :bounce: .








GR.SL.T.2. 8) 8) 8) 8) 8) 8)
Gebruikersavatar
bokske
Mountainbiker
Berichten: 99
Lid geworden op: wo 20 feb 2013 20:08
Rijdt met: Cannondale scalpel 2017

Re: 11.08.2018 - Oudenaarde - MTB van Vlaanderen VTT

Bericht door bokske »

PainSosis schreef:Het verschil tussen de 46 en de 57 km zit niet alleen in de kilometers, maar vooral ook in de hoogtemeters (respectievelijk 650 versus 900 hm). We knipten voor onze korte afstand enkele van de zwaarste lussen weg: de ‘oude Oude Kwaremont’, twee o zo mooie maar zware klim/daallussen in de privépassage in het Kluisbos, het finale lusje in Etikhove, en daarnaast in het begin ook een stukje van de singletracks langs de donkvijver. Deelnemers aan de VTT kunnen deze vijf lusjes ‘à la carte’ toevoegen/wegknippen aan/uit hun traject!
Super !!!
Dat er een groot verschil in HM ging zijn had ik ook wel door =P~
Daar zit hem de reden dat ik misschien een stukje ga moeten passen ](*,)
berdunnor
Mountainbiker
Berichten: 96
Lid geworden op: do 25 nov 2010 20:00
Rijdt met: Cube Ltd Comp

Re: 11.08.2018 - Oudenaarde - MTB van Vlaanderen VTT

Bericht door berdunnor »

Wat een zalige passage door het Kluisbos zeg!! Ongetwijfeld de mooiste die ik er al gereden heb! Merci daarvoor...
tbhshorty
Mountainbiker
Berichten: 40
Lid geworden op: vr 19 jan 2018 20:09

Re: 11.08.2018 - Oudenaarde - MTB van Vlaanderen VTT

Bericht door tbhshorty »

Ja idd kluisbergenbos was 1ntje om vingers en duimen van af te likken
meester biek
Mountainbiker
Berichten: 638
Lid geworden op: zo 12 okt 2008 10:11
Rijdt met: sensa fiori

Re: 11.08.2018 - Oudenaarde - MTB van Vlaanderen VTT

Bericht door meester biek »

berdunnor schreef:Wat een zalige passage door het Kluisbos zeg!! Ongetwijfeld de mooiste die ik er al gereden heb! Merci daarvoor...
Idd, een zeer schone en unieke passage, ook voor locals :bounce: =D>
Best wel een pittig tochtje de 57 km, goed georganiseerd. Leuke intro rond het Donkmeer, alleen de lange passage langs de Schelde om aan de brug van Kerkhove te geraken vond ik wat saai, mss. een klein lusje maken in domein de Ghellinck te Elsegem, dat zou dat stuk wat 'breken'.
Bevoorradingen waen prima, zowel plaatsing als wat er voorradig was. Was al vele jaren geleden dat ik het Pirronpad nog eens kon oprijden, deze keer gelukt (al lag hij er nu veel beter bij dan de vorige keren). De race maakt het bij de apres nog wat leuker.
Vorige keer was ik er niet bij (vakantie), deze keer rekening mee gehouden en supercontent gereden te hebben.
Tot volgend jaar.
jari2057
Mountainbiker
Berichten: 225
Lid geworden op: zo 17 nov 2013 08:31
Rijdt met: scott scale 730

Re: 11.08.2018 - Oudenaarde - MTB van Vlaanderen VTT

Bericht door jari2057 »

Supper organisatie en wat een prachtig parcours maar wel pittig een van de mooiste dat ik daar in de streek al gereden heb
Gebruikersavatar
levo_specialized fsr
Mountainbiker
Berichten: 50
Lid geworden op: vr 29 apr 2016 06:40
Rijdt met: levo specialized

Re: 11.08.2018 - Oudenaarde - MTB van Vlaanderen VTT

Bericht door levo_specialized fsr »

het was top .mersie en tot volgende jaar .en ja waar kunnen we de foto terugvinden die de foto graaf geeft getrokken op de grootste rit 57 km. =D> =D> =D>
Gebruikersavatar
PainSosis
Mountainbiker
Berichten: 168
Lid geworden op: zo 13 mei 2018 16:03
Rijdt met: Orbea Alma H20 '17

Re: 11.08.2018 - Oudenaarde - MTB van Vlaanderen VTT

Bericht door PainSosis »

Vandaag de 57 gedaan en zag dat het goed was.
Dat stuk langs de Schelde kwam idd geen einde aan.
Wel 10 keer de asfalt willen nemen maar ni willen plooien hé. Ook dat is MTB......volharden :)

Er zaten gelijkaardige stukken in van de Ganzehofkrieretocht maar dat heb je nu eenmaal als je zulke klinkende namen van hellingen in u gemeentes hebt liggen.
De Ganzenhofkrieretocht vond ik ook een pak zwaarder (en bij momenten mooier zoals de bevoorradingen in de hoeves). Maar daar hadden ze geen pain saucisse op het einde :evil:

Vele medebikers en mezelf incluis waren reeds vergeten hoe veraderlijk volgemodderde banden zijn.
De regen had hier en daar zijn werk goed gedaan en er was met zomerbanden geen doorkomen meer aan. Ik reed precies op slicks bij momenten. Het gesakker rondom mij bevestigde dat het niet aan mij lag.
Maar ik wist dat kasseien eraan kwamen om alles mooi los te schudden :bounce: en heb het niet aan mijn hart laten komen.
Binnenkort is het terug elke week van dat, het betere evenwichtswerk terwijl u achterwiel heen en weer danst en zolang mogelijk proberen houden zonder uit te klikken....

Zowat alle ondergronden gezien en zowel speelstukjes als pittige klimmen.
Ik heb ervan genoten!

PS: Subliem lekker, kheb er nen tweede gaan halen! Voor de broodjes met spek gaan ik volgend jaar terug want ik had nimeer genoeg centen bij en moest nog gaan werken deze namiddag/avond.


Ben ook benieuwd naar de foto's en de winnaar van de Specialized [-o<
MTB van Vlaanderen
Mountainbiker
Berichten: 64
Lid geworden op: za 24 dec 2016 09:04

Re: 11.08.2018 - Oudenaarde - MTB van Vlaanderen VTT

Bericht door MTB van Vlaanderen »

Blij dat jullie er zo van hebben genoten! 8)
Morgen laten we de wedstrijdrijders los op dit parcours!

Winnaar tombola fiets wordt binnenkort bekend gemaakt!
Plaats reactie