06.05.2018 - Overijse - MTB Overijse toertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
JuMa
Mountainbiker
Berichten: 86
Lid geworden op: za 07 aug 2010 21:27
Rijdt met: Scott Spark RC 900 Team / Sensa Fiori TNT Pro

Re: 06.05.2018 - Overijse - MTB Overijse toertocht

Bericht door JuMa »

madskatingcow schreef:Mooi parcours, alleen jammer dat er zeer weinig bos in zat maar goed geamuseerd. Bepijling kon wel stukken beter ...
Ik had 64Km en 1.050Hm.
De afpijling was inderdaad niet altijd even goed, de pijltjes hingen soms te laat en ze waren ook niet altijd even consequent, de ene keer moest je direct aan het pijltje afslaan, de andere keer moest je nog 100m verder rijden. Soms was het ook niet helemaal duidelijk naar waar ze juist wezen (bv: schuin rechts, of echt helemaal rechts). Daar bovenop kon je vanop een afstand slecht zien of een pijltje nu naar links of naar rechts wees (pijltjes zelf). En ik was niet alleen, ik zag mensen hun arm naar links uitsteken terwijl het dan toch naar rechts was. ;-)
De tocht was heel anders, met mooie, voor mij onbekende, stukjes, maar ik had toch de indruk dat er dit keer meer asfalt in zat dan voorgaande keren.
Soit, mooi weer, en goed geamuseerd, wat moet ne mens nog meer hebben?! ;-)
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: 06.05.2018 - Overijse - MTB Overijse toertocht

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Vanmorgen ook afgezakt uit nieuwsgierigheid naar Overijse. Gelukkig was mijn parkeerplaats niet vernieuwd, dus kon redelijk dicht bij de start parkeren.

Direct na de start zag je al verandering parkoers, we doken niet direct beneden het bos in in tegenstelling tot vroeger. Vergeleken met anders was er wat minder bos, maar toch ook een enkele leuke stukjes mogen ontdekken. De klimmen waren steil en zwaar, de afdalingen niet te technisch waar je dus goed kon doorgeven.
De speciale stukjes van voorheen vond ik iets beter dan dit jaar, maar soit, het mag al eens wat anders zijn.
Ik heb ervan genoten, en dat is wat telt. De laatste zware hellingen waren er teveel aan, voetje zetten.
Ondanks dat gegeven, toch niet kapot aangekomen in tegenstelling tot een tijdje terug, dus goed gevoel.
Blijft een toppertje dat je bij deftig weer elk jaar moet rijden, nieuw parcours of oud parcours!
Gebruikersavatar
LuckyIron
Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: vr 08 nov 2002 12:10
Rijdt met: Orbea OIZ marathon
Contacteer:

Re: 06.05.2018 - Overijse - MTB Overijse toertocht

Bericht door LuckyIron »

Iedereen bedankt voor jullie deelname !!!

De stralende zon was ons super goed gezind, weerman Frank De Boosere heeft dit jaar zijn werk goed gedaan.
Jullie waren geweldig, zowel op het parkoers als tijdens de après-bike.
Hopelijk heeft iedereen ervan genoten.

Wat betreft het nieuwe parkoers, dat is natuurlijk voor iedereen aanpassen, ook voor de organisatie en zijn medewerkers.
Wij nemen alle opbouwende kritieken en puntjes van verbetering mee naar volgend jaar.

=D> (o)
Den jjag
Mountainbiker
Berichten: 676
Lid geworden op: vr 12 jan 2007 10:25
Rijdt met: Canyon Exeed CF SLX, Sensa fiori TNT pro 29er

Re: 06.05.2018 - Overijse - MTB Overijse toertocht

Bericht door Den jjag »

Filmpje van deze tocht:

" onclick="window.open(this.href);return false;
renebrink
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 08 mar 2015 20:22

Re: 06.05.2018 - Overijse - MTB Overijse toertocht

Bericht door renebrink »

Z29 schreef:Toptochtje, 63 km pure fun. Enkel op ongeveer 9 km van het einde een tak in mijn schouder gehad bij een afdaling, bij mij viel de schade mee maar er kwam iemand 100 meter achter mij die de tak in zijn hoofd kreeg tussen de helm mav bloeden als een rund. Hopelijk niet te erg. Voor de rest leuke stukken aangevuld met verbindingstukken op de asfalt.
Die boom heb ik ook geraakt ... voor mij geen ernstige kwetsuur maar toch wel de schrik in de benen. Hopelijk gaat het de genoemde fietser goed ...
Plaats reactie