12.11.2017 - Ossendrecht (NL)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Petter
Mountainbiker
Berichten: 85
Lid geworden op: wo 27 jan 2016 20:36
Rijdt met: Trek Farley 5/Canyon Spectral 29 CF7 ASX

Re: 12.11.2017 - Ossendrecht (NL)

Bericht door Petter »

Wie weet :-)
jari2057
Mountainbiker
Berichten: 225
Lid geworden op: zo 17 nov 2013 08:31
Rijdt met: scott scale 730

Re: 12.11.2017 - Ossendrecht (NL)

Bericht door jari2057 »

Dit was echt een mountainbike paradijs
Bobdw
Mountainbiker
Berichten: 37
Lid geworden op: di 05 jan 2016 18:12
Rijdt met: scott spark 740

Re: 12.11.2017 - Ossendrecht (NL)

Bericht door Bobdw »

Toprit, er werden fotos genomen, waar kunnen we die terug vinden?
Gebruikersavatar
bokske
Mountainbiker
Berichten: 99
Lid geworden op: wo 20 feb 2013 20:08
Rijdt met: Cannondale scalpel 2017

Re: 12.11.2017 - Ossendrecht (NL)

Bericht door bokske »

Gisteravond laat beslist om toch te komen.
Geen spijt van gehad, vertrokken wanneer het net stopte met regenen en 5min na aankomst begon het licht te hagellen. Zelf de zon gezien.

Maar wat een rit, echt een topper om te onthouden.
Het laatste stukje in open veld en tegenwind deed wel ff zeer ](*,) :-D

Bij leven en welzijn, tot volgend jaar.
Gebruikersavatar
El Toro Cycling Club HB
Mountainbiker
Berichten: 693
Lid geworden op: vr 19 okt 2012 13:10
Rijdt met: c-dale scalpel 29

Re: 12.11.2017 - Ossendrecht (NL)

Bericht door El Toro Cycling Club HB »

Zelfs vanochtend beslist om toch naar hier te gaan en idd, bij mij ook, ik nam de afslag bij Hogerheijde en het stopte met regenen, toen ik klaar was en na de eerder genoemde hagelbui toen ook ik net aan kwam, die toch wel flink was, toch een kopje snert nam en daaarna nog een Westmalle, ging ik op huis aan en de autostrada opdraaiende begon het weer te regenen.

De weergoden waren met ons [-o<

Wat de toch betreft; in één woord GEWELDIG

Goede organisatie, goede bepijling en van de ravito weet ik niet veel, tegenwoordig lukt het mij om bepaalde afstanden in één keer achter elkaar door te rijden zonder daar veel nadelen van de voordelen van de ravito te ondervinden.
Het lag er goed bij, beetje vettig af en toe een spatje maar alles bolde wel terwijl ik nog met thunderbirds reed.
Maar idd wat een mooie mtb toertochten kunnen ze hier toch organiseren met zo een omgeving bij de hand.
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: 12.11.2017 - Ossendrecht (NL)

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Gisteren ook aangezet voor een gekend tochtje en met veel goesting ondanks de wetenschap dat het nat kon worden. Na inschrijving en vertrek begon het al direct wat te regenen, nog even wat extra lucht uit de banden gelaten, wat me geen windeigeren legde bleek tijdens het rijden. Spurtje om snel in het bos te geraken, om zo iets droger te blijven (hoopte ik). Bij de eerste splitsing gekozen voor de 57 km, nadien toch maar voor de 45 km afstand gekozen. Voor de rest was het genieten, leuke singletracks afgewisseld met walletjes, lekker jezelf choco rijden, modderplassen ontwijken, leeggereden door koude, nat en tracks de laatste stroken aanvatten en blij zijn dat je aan de auto bent.
Elk jaar weer een toppertje! :bounce: :-D
Gebruikersavatar
spiermassa
Mountainbiker
Berichten: 1967
Lid geworden op: do 13 dec 2007 16:32
Rijdt met: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Re: 12.11.2017 - Ossendrecht (NL)

Bericht door spiermassa »

vanuit westvlaanderen naar hier afgezakt .bedoeling was eens baudour te rijden maar zaterdag gezien dat de regen toch ferm vat begint te krijgen op de grond...Dus terug ossendrecht dit jaar.Ja ganse weg daarheen veel regen .Vertrokken in druilregen maar na kwartiertje werd het droog.Parcour is hier altyd doenbaar.Na bevoorraading lag het zelfs droog en geen plassen meer.Kmoet wel zeggen dat ik deze organnisatie zeer goed vindt maar het parcour het minst vindt van alle brabantsewal tochten die ik al deed.Eerst helft waren bijna alleen maar brede boswegels.Gelukkig tweede helft kwam de spiellerei.Begrijp me nie verkeerd ,blijft zeer mooie tocht en kben blij hier geweest te zijn ,vooral met dit weer.Thuisblijvers hadden ongelijk ,de zon kwam er zelfs door.Toch valt dit parcour niet te onderschatten ,niks plat ,zuigzand,....toch maar voor de 45 gegaan .Daar ergens op ne klim mijn ketting erdoor getrokken .Gelukkig alles mee en kon weer weg.Wat ik daar op da walleke ,tijdens herstelling ,allemaal gezien heb .Velel gelachen ,sommigen raken echt geen meter omhoog ,weten niet dat ge kunt schakelen op ne mtb , ja man .......ja ieder zijn plezierke ,ik heb het mijne gehad op naar de volgende wallekestocht .
jeanke855
Mountainbiker
Berichten: 76
Lid geworden op: ma 11 nov 2013 20:01
Rijdt met: bmc teamelite te01 xtr ; bmc teamelite te02 xt/slx

Re: 12.11.2017 - Ossendrecht (NL)

Bericht door jeanke855 »

spiermassa schreef:vanuit westvlaanderen naar hier afgezakt .bedoeling was eens baudour te rijden maar zaterdag gezien dat de regen toch ferm vat begint te krijgen op de grond...Dus terug ossendrecht dit jaar.Ja ganse weg daarheen veel regen .Vertrokken in druilregen maar na kwartiertje werd het droog.Parcour is hier altyd doenbaar.Na bevoorraading lag het zelfs droog en geen plassen meer.Kmoet wel zeggen dat ik deze organnisatie zeer goed vindt maar het parcour het minst vindt van alle brabantsewal tochten die ik al deed.Eerst helft waren bijna alleen maar brede boswegels.Gelukkig tweede helft kwam de spiellerei.Begrijp me nie verkeerd ,blijft zeer mooie tocht en kben blij hier geweest te zijn ,vooral met dit weer.Thuisblijvers hadden ongelijk ,de zon kwam er zelfs door.Toch valt dit parcour niet te onderschatten ,niks plat ,zuigzand,....toch maar voor de 45 gegaan .Daar ergens op ne klim mijn ketting erdoor getrokken .Gelukkig alles mee en kon weer weg.Wat ik daar op da walleke ,tijdens herstelling ,allemaal gezien heb .Velel gelachen ,sommigen raken echt geen meter omhoog ,weten niet dat ge kunt schakelen op ne mtb , ja man .......ja ieder zijn plezierke ,ik heb het mijne gehad op naar de volgende wallekestocht .

@spiermassa, welke zijn dan volgens u de betere tochten daar in de streek?
Gebruikersavatar
spiermassa
Mountainbiker
Berichten: 1967
Lid geworden op: do 13 dec 2007 16:32
Rijdt met: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Re: 12.11.2017 - Ossendrecht (NL)

Bericht door spiermassa »

jeanke855 schreef:
spiermassa schreef:vanuit westvlaanderen naar hier afgezakt .bedoeling was eens baudour te rijden maar zaterdag gezien dat de regen toch ferm vat begint te krijgen op de grond...Dus terug ossendrecht dit jaar.Ja ganse weg daarheen veel regen .Vertrokken in druilregen maar na kwartiertje werd het droog.Parcour is hier altyd doenbaar.Na bevoorraading lag het zelfs droog en geen plassen meer.Kmoet wel zeggen dat ik deze organnisatie zeer goed vindt maar het parcour het minst vindt van alle brabantsewal tochten die ik al deed.Eerst helft waren bijna alleen maar brede boswegels.Gelukkig tweede helft kwam de spiellerei.Begrijp me nie verkeerd ,blijft zeer mooie tocht en kben blij hier geweest te zijn ,vooral met dit weer.Thuisblijvers hadden ongelijk ,de zon kwam er zelfs door.Toch valt dit parcour niet te onderschatten ,niks plat ,zuigzand,....toch maar voor de 45 gegaan .Daar ergens op ne klim mijn ketting erdoor getrokken .Gelukkig alles mee en kon weer weg.Wat ik daar op da walleke ,tijdens herstelling ,allemaal gezien heb .Velel gelachen ,sommigen raken echt geen meter omhoog ,weten niet dat ge kunt schakelen op ne mtb , ja man .......ja ieder zijn plezierke ,ik heb het mijne gehad op naar de volgende wallekestocht .

@spiermassa, welke zijn dan volgens u de betere tochten daar in de streek?
deze is ook goed hoor (reeds 6de deelname)

hoogerheide (reeds gepasseerd) ,maar er zijn er nog in hoogerheide ,woensdrecht

kalender dat ik eens maakte voor mezelf (der zijn er al gepasseerd )

24/9 wouwse plantage
08/10 hoogerheide
14/10 bergen op zoom
15/10 wouwse plantage
15/10 hoogerheide
12/11 ossendrecht
26/11 woensdrecht
10/12 wouw
17/12 hoogerheide
07/01/2018 huijbergen
14/01 putte
21/01/2018 huijbergen
04/02/2018 hoogerheide


en de mooiste dat ik ooit reed was in woensdrecht vanop de vlieghaven aar dit was eenmalig ,6km op het anders verboden terein en de nootjesberg

" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door spiermassa op ma 13 nov 2017 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Petter
Mountainbiker
Berichten: 85
Lid geworden op: wo 27 jan 2016 20:36
Rijdt met: Trek Farley 5/Canyon Spectral 29 CF7 ASX

Re: 12.11.2017 - Ossendrecht (NL)

Bericht door Petter »

spiermassa schreef:@spiermassa, welke zijn dan volgens u de betere tochten daar in de streek?

deze is ook goed hoor (reeds 6de deelname)

hoogerheide (reeds gepasseerd) ,maar er zijn er nog in hoogerheide ,woensdrecht

kalender dat ik eens maakte voor mezelf (der zijn er al gepasseerd )

24/9 wouwse plantage
08/10 hoogerheide
14/10 bergen op zoom
15/10 wouwse plantage
15/10 hoogerheide
12/11 ossendrecht
19/11 woensdrecht
10/12 wouw
17/12 hoogerheide
14/01 putte


en de mooiste dat ik ooit reed was in woensdrecht vanop de vlieghaven aar dit was eenmalig ,6km op het anders verboden terein en de nootjesberg

" onclick="window.open(this.href);return false;
Moet die van 19/11 niet een week later staan (ATB team Sirocco)?
Plaats reactie